» دانستنی ها » هر آنچه درباره لیزر موهای زائد باید بدانید ! فواید – عوارض
لیزر
دانستنی ها

هر آنچه درباره لیزر موهای زائد باید بدانید ! فواید – عوارض

مرداد 4, 1402 70344

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از یک پرتو متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند.
در طی لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می شود که به کیسه های لوله ای شکل داخل پوست (فولیکول های مو) که مو تولید می کنند آسیب می رساند. این آسیب رشد مو در آینده را مهار کرده یا به تاخیر می اندازد. اگرچه لیزر موهای زائد به طور موثر رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولا منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی شود.

اصولا چندین جلسه درمان لیزر موهای زائد برای حذف اولیه موهای زائد مورد نیاز است و همچنین ممکن است به جلسات یادآور نیز نیاز باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه پوست ها می توانند لیزر کنند.

بخوانید  آغاز فعالیت نیک‌نویس! پلتفرم بی‌نظیر تولید محتوای متنی تخصصی

لیزر

لیزر مو برای کاهش موهای زائد استفاده می شود.

قسمت های رایج بدن که با لیزر درمان می شوند شامل پاها، زیر بغل، پشت لب بالایی، چانه و خط بیکینی، دست، کمر و شکم است. با این حال، درمان موهای ناخواسته تقریباً در هر ناحیه ای به جز پلک یا ناحیه اطراف آن امکان پذیر است. پوست دارای تتو نیز نباید درمان شود.

رنگ مو و نوع پوست بر درصد نتیجه گیری و موفقیت لیزر موهای زائد تأثیر می گذارد. اصل اساسی لیزر این است که رنگدانه مو، نه رنگدانه پوست، باید نور را جذب کند. لیزر باید تنها به فولیکول مو آسیب برساند و در عین حال از آسیب به پوست جلوگیری کند. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست (موهای تیره و پوست روشن) – بهترین نتیجه را به همراه دارد.

موهایی که نور را خوب جذب نمی کنند (سفید، قرمز و یا بور هستند) به لیزر به خوبی جواب نمیدهند. پوست های تیره هم در برابر آسیب لیزر حساس تر هستند اما پیشرفت تکنولوژی لیزر سبب شده پوست های تیره هم بدون آسیب بتوانند با خیال راحت لیزر شوند.

بخوانید  آشنایی با انواع شیرآلات چدنی و مزیت های آن ها

دریافت نوبت لیزر موهای زائد

دریافت نوبت لیزر موهای زائد با ۱۰ درصد تخفیف بیشتر در کلینیک زیبایی تیارا طب

لیزر چه عوارض یا خطرهایی دارد؟

عوارض لیزر مربوط به رنگ مو یا پوست، نحوه انجام درمان و مراقبت های قبل و بعد درمان هستند.

عوارض شایع لیزر شامل موارد زیر است:

  • خارش، قرمزی و تورم پوست که موقتی است. هرگونه عارضه پوستی لیزر باید تا چند ساعت از بین برود.
  • تغییر رنگ پوست: بعد از لیزر پوست ممکن است دچار لک های تیره یا روشن شود. این عارضه میتواند موقتی و یا دائمی باشد. لک های روشن در افرادی به وجود می آید که بعد از لیزر در معرض آفتاب قرار می گیرند. به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود.
  • سایر عوارض جانبی نادر عبارتند از: سفید شدن موهای درمان شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست های تیره تر.

لیزر موهای زائد برای پلک ها، ابروها یا نواحی اطراف چشم به دلیل احتمال آسیب شدید چشم توصیه نمی شود.

نکته مهم:

بخوانید  نحوه محاسبه مالیات پزشکان و دندان پزشکان 1402

لیزر را فقط در مراکز معتبر پزشکی که زیر نظر پزشک هستند انجام دهید. حتما توجه داشته باشید کسی که برای شما کار لیزر را انجام میدهد باید با تجربه باشد. در مراکز ماساژ و سالن های آرایشگاه و زیبایی به هیچ عنوان لیزر نکنید.

قبل از شروع لیزر پزشک باید پوست و مو شما را معاینه کند تا ببیند چه نوع لیزری و با چه درجه ای برای شما مناسب است.

نکاتی را بعد لیزر موهای

دریافت نوبت لیزر موهای زائد با ۱۰ درصد تخفیف بیشتر در کلینیک زیبایی تیارا طب

قبل شروع جلسات با پزشک خود در مورد مسائل زیر صحبت کنید:

  • داروهای مصرفی
  • بیماری های پوستی
  • حساسیت ها و آلرژی
  • روش هایی که قبلا برای از بین بردن موها استفاده کرده اید (به خصوص لیزر مو زائد)

چه نکاتی را بعد لیزر موهای زائد باید رعایت کنیم؟

  • در معرض آفتاب شدید نباشید.
  • در طول درمان حتما در روزها از ضد آفتاب استفاده کنید. حمام آفتاب نگیرید و از سولاریوم استفاده نکنید.
  • رای از بین بردن موها فقط از ژیلت یا کرم موبر استفاده کنید و موها را از ریشه نکنید.
  • عضی داروها سبب افزایش حساسیت به نور میشود در نتیجه حتما در مورد داروهای مصرفی خود با پزشک صحبت کنید.
بخوانید  منعطف ترین و قوی ترین ماهیچه بدن کدام است ؟ + انواع ماهیچه ها و عضلات

به چند جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارم؟

تعداد جلسات مورد نیاز به محل درمان بستگی دارد . بعضی نقاط مثل پشت لب، بیکینی و ساق به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند. فاصله بین جلسات هم حدودا ۴ الی ۶ هقته می باشد. در حین انجام لیزر حتما از عینک محافظ چشم استفاده کنید. اگر دستگاه کولینگ قوی نداشته باشد ممکن است برای شما پماد بی حسی استفاده شود اما حتما دقت کنین برای انجام لیزر باید کرم را به خوبی بشورید و هیچ اثری از آن روی پوست نباشد.

بعد اتمام جلسه !

پک یخ میتواند به کاهش سوزش کمک کند. بعد انجام کار پماد زینک استفاده کنید تا از خارش و خشکی پوست جلوگیری شود. اگر در معرض آفتاب بودید حتما ضد آفتاب استفاده کنید.

چه نتیجه ای بعد لیزر موهای زائد می بینم؟

موها بلافاصله بعد انجام لیزر دچار ریزش نمیشوند. ریزش مو حدودا یک الی دو هفته بعد انجام لیزر به صورت ناحیه ای شروع میشود. برای اینکه موها کامل از بین برود حتما باید جلسات تکرار شوند تا موها با چرخه های رشد مختلف کاملا از بین بروند.

بخوانید  درمان فوری شپش در یک شب

در کلینیک تیارا طب از برترین دستگاه نظیر لیزر الکساندرایت استفاده می شود. در ابتدا مراجعه کننده قبل از انجام لیزر توسط متخصص مشاوره می شود. سپس لیزر موهای زائد نظیر لیزر صورت، بیکینی، فول بادی با دستگاه الکساندرایت بدون درد و سوختگی انجام می شود به طوریکه در جلسه اول حدود ۷۰ درصد موهای زائد از بین می رود و در جلسه ۸ ام تمام موهای زائد از بین می رود. بنابراین در کلینیک تیارا طب این تضمین داده می شود اگر فرد دارای مشکل هورمونی نباشد و تمام ۸ جلسه را منظم حضور یابد ولی ۷۵ درصد از موها از بین نرود، ۱ الی ۲ جلسه به صورت رایگان لیزر انجام شود. شما می توانید با خیال آسوده موهای زائد خود را در تیارا طب از بین ببرید.

مشاوران متخصص تیارا طب هم به صورت تلفنی هم به صورت مکاتبه و حتی مراجعه حضوری پاسخ گو سوالات شما به صورت کاملا رایگان می باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.67
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×