» زیبایی دندان ها » همه چیز درباره قلم سفید کننده دندان + معرفی بهترین مارک
قلم سفید کننده دندان
زیبایی دندان ها

همه چیز درباره قلم سفید کننده دندان + معرفی بهترین مارک

مرداد 17, 1402 70340

همه چیز درباره قلم سفید کننده دندان + معرفی بهترین مارک

امروزه داشتن دندان‌های سفید آرزوی هر فردی است؛ چون هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه دندان‌های سفید و درخشان، چهره شما رو زیباتر کند.

برای سفید کردن دندان راه‌های بسیاری وجود دارد که یکی از این راه‌ها استفاده از قلم سفید کننده دندان است‌؛ برخلاف روش‌های دیگر، استفاده از قلم سفید کننده دندان هزینه بالایی نمی‌خواهد.

در این مقاله با بهترین مارک‌های قلم سفید کننده دندان آشنا می‌شوید؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک لبخند زیبا و دلربا داشته باشید، در این مقاله تا آخر همراه ما باشید.

قلم سفید کننده دندان چیست؟

قلم سفید کننده دندان، همانند یک مداد یا خودکار است؛ درون این قلم از یک ژل مخصوص که برای سفید کردن دندان است پر شده است.این قلم به اندازه‌ای است که به راحتی می‌توان آن را داخل کیف یا حتی جیب قرار داد.

بخوانید  روش سریع سفید کردن دندان فقط در یک ساعت!

این نوع سفید کننده دندان، با اینکه اندازه بسیار کوچکی دارد اما به خوبی می‌تواند لکه‌ و کدری رنگ دندان را بپوشاند؛ با استفاده مداوم از این قلم سفید کننده دندان، پس از مدتی کدری رنگ دندان بهبود می‌یابد.

البته اگر قلم سفید کننده دندان از کیفیت بالایی برخوردار باشد بلافاصله پس از یک بار مصرف، شاهد نتیجه آن خواهید بود.

قلم سفید کننده دندان چیست؟

قلم سفید کننده دندان دارای چه ترکیبات و عناصری هست؟

ماده فعال و اصلی بسیاری از محصولات سفید کننده دندان، پراکسید (Peroxide) است؛ طبق تحقیقات انجمن دندان‌پزشکان آمریکا، کاربامید پراکسیدی که در اکثر محصولات سفید کننده دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به اوره و پراکسید هیدروژن تجزیه می‌شود و در آخر همین پراکسید هیدروژن است که باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود.

به طور کلی یک سفید کننده دندان، حاوی ۱۰درصد carbamide Peroxide و تقریبا ۳٫۵درصد حاوی هیدروژن پراکسید است؛ در این ترکیب، پراکسید تجزیه شده و باعث اکسیژن‌رسانی به مینای دندان می‌شود و در نتیجه باعث سفیدتر و روشن‌تر شدن دندان می‌شود.

البته ترکیبات قلم سفید کننده دندان به همین چند مورد اتمام نمی‌شود؛ از دیگر ترکیبات این محصول می‌توان به گلیسیرین، هیدروکسید سدیم، کربوپول و مواد طعم‌دهنده اشاره کرد.

بخوانید  قیمت بلفاروپلاستی، فشیال صورت و قیمت کامپوزیت دندان

امروزه در بازار انواع مختلفی از سفید کننده دندان وجود دارد تا به راحتی در دسترس همه‌ی مردم قرار بگیرد؛ البته ممکن است نحوه استفاده، نوع مواد فعال و شکل بسته‌بندی آن‌ها باهم متفاوت باشد.

در میان محصولات تولید شده، قلم سفید کننده دندان به دلیل شکل ظاهری و نتیجه‌دهی بهتر، طرفداران بیشتری دارد.

مزایای استفاده از قلم سفید کننده دندان چیست؟

همان طور که می‌دانید، دندان نسبت به رنگ‌های موجود در میوه‌هایی مثل انواع توت، سس‌های زرد و قرمز، قهوه، چای، نوشابه‌های تیره و مهم‌تر از همه به سیگار بسیار حساس است؛ بدون شک در اثر استفاده طولانی مدت از این موارد، شاهد تغییر رنگ سفید دندان به رنگ زرد خواهید بود.

با به وجود آمدن این تغییرات در رنگ دندان، هر فردی نمی‌تواند هزینه‌های بسیار بالا برای حل آن در دندان‌پزشکی بپردازد؛ پس در چنین مواقعی، بهترین گزینه استفاده از قلم سفید کننده دندان است که قیمت زیادی ندارد و هر فردی می‌تواند آن را خریداری کند.

این محصول به دلیل اینکه دارای اندازه جیبی است و یک عملکرد مناسب برای از بین بردن لکه‌های دندان دارد، می‌توان گفت که جزو محصولات موثر و پرکاربرد برای سفید کردن دندان محسوب می‌شود؛ همچنین قلم سفید کننده دندان دارای تاثیر بسیار سریع بوده و پس از مصرف، در عرض چند ثانیه اثربخشی خود را برروی رنگ دندان‌ها نشان می‌دهد.

بخوانید  لمینت کنم یا کامپوزیت؟ کدوم رو انجام بدم؟

بنابراین از بهترین و مهم‌ترین مزایای استفاده از قلم سفید کننده دندان، می‌توان به قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه بودن، استفاده آسان و مناسب همه‌ی افراد و اثربخشی سریع اشاره کرد.

فقط هنگام مصرف این محصول، توجه داشته باشید که هربار پس از استفاده باید به مدت یک ساعت از خوردن و آشامیدن هرچیزی پرهیز کنید؛ با این کار، تاثیر قلم سفید کننده دندان چند برابر می‌شود.

معایب استفاده از قلم سفید کننده دندان چیست؟

همه‌ی محصولاتی که به هدف افزایش زیبایی ساخته می‌شوند، در کنار مزایا دارای معایبی هم هستند که لازم است قبل از استفاده هر محصولی، از معایب و مزایایی آن مطلع شوید؛ پس از اینکه در مورد آن محصول به‌قدر کافی اطلاعات داشته باشید، می‌توانید بهتر و سریع‌تر در مورد خرید آن تصمیم بگیرید.

قلم سفید کننده دندان همانند محصولات دیگر دارای معایبی است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

ژل موجود در قلم سفید کننده دندان، به راحتی با بزاق دهان از بین می‌رود؛ در بعضی مواقع این ژل به لب برخورد می‌کند و این موضوع ممکن است برای سلامتی افراد مشکلاتی به وجود بیاورد.

بخوانید  باندینگ دندان چیست؟

ترکیبات موجود در قلم سفید کننده دندان، ممکن است باعث ایجاد حساسیت و سوزش در لثه شود؛ حتی امکان دارد استفاده از این محصول باعث تحریک بافت دهان و حساسیت دندانی شود.

برای افرادی که کامپوزیت و لمینت دارند یا روکش دندان انجام داده‌اند، استفاده از این محصول پیشنهاد نمی‌شود؛ بهتر است بدون مشورت با دندان‌پزشک این کار را انجام ندهید.

معایب استفاده از قلم سفید کننده دندان چیست؟

در دوران بارداری یا شیردهی از استفاده قلم سفید کننده دندان جدا خودداری کنید؛ البته برای این مورد، می‌توانید از پزشک خود مشورت بگیرید.

به هیچ‌عنوان به خاطر کمی پایین بودن قیمت، یک برند بی‌کیفیت و نامعتبر را خریداری نکنید؛ چون اگر کیفیت قلم سفید کننده دندان پایین باشد، علاوه بر اینکه باعث سفید شدن دندان‌ها نمی‌شود بلکه باعث به وجود آمدن مشکلات جدی برای دهان و دندان‌ها می‌شود.

بهترین مارک قلم سفید کننده دندان

در این قسمت از مقاله قصد است که چند برند معتبر تولید‌کننده قلم سفید کننده دندان به شما معرفی شود تا هنگام خرید قلم سفید کننده دندان، به اشتباه یک برند بی‌کیفیت را خریداری نکنید.

توجه داشته باشید که در این قسمت فقط چند برند معتبر به شما معرفی می‌شود؛ بنابراین ممکن است برندهای معتبر و باکیفیت‌ دیگری هم وجود داشته باشد.

بخوانید  فرق جرم گیری لثه با جرم‌ گیری دندان چیست؟

اولین برندی که به شما پیشنهاد می‌شود، وایت اسمایل است که جزو یکی از برندهای مطرح آلمانی است؛ این برند در دنیا در زمینه تولید محصولات سفید کننده دندان، حرف اول را می‌زند.

تمامی محصولات برند وایت اسمایل، مورد تایید دندان‌پزشکان اروپا است و تضمین می‌دهند که کیفیت بسیار بالایی دارد.

قلم سفید کننده دندان این برند، در دو طعم توت‌فرنگی و نعنایی تولید می‌شود؛ خوب است بدانید که این محصول دارای خاصیت ضدباکتری، ضدحساسیت و ضدپوسیدگی است و به خوبی از مینای دندان محافظت می‌کند.

یکی دیگر از محصولات سفید کننده دندان که معتبر و تایید شده جهانی است، قلم سفید کننده دندان اسنو است؛ این محصول، تاثیر بسیار زیادی در سفیدی و درخشش دندان‌ها دارد.

قلم سفید کننده دندان اسنو همراه خود یک کیت LED دارد که برای اثربخشی بهتر، می‌توانید از آن استفاده کنید؛ برای اینکه از این محصول به خوبی نتیجه بگیرید، باید به مدت سه هفته از آن استفاده کنید.

قلم سفید کننده دندان کلگیت، قادر است که دندان‌ها را سه تا پنج درجه روشن‌تر کند و حتی با یک‌بار استفاده، شاهد نتیجه چشم‌گیری خواهيد بود؛ همچنین برای تاثیرگذاری بهتر، می‌توانید روزانه به مدت دوبار برای سه هفته از آن استفاده نمایید.

بخوانید  آیا لمینت دندان ضرر دارد؟ معایب و عوارض لمینت دندان که نمی دانستید

این محصول همراه خود یک مسواک مخصوص دارد که راحت‌تر دندان‌های خود را سفید کننده بزنید؛ خوب است بدانید که این برند برای همه‌ی افرادی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود.

یکی از کمپانی‌های بزرگ در زمینه تولید محصولات سفید کننده دندان، Go Smile است؛ این برند بسیار معروف است به همین دلیل ممکن است بارها اسم آن را شنیده باشید.

این محصول هم اثربخشی خیلی سریع و بالایی دارد که می‌توانید خیلی سریع از آن نتیجه بگیرید.

بهترین مارک قلم سفید کننده دندان

نحوه استفاده از قلم سفید کننده دندان

قلم‌های سفید کننده دندان به شکلی طراحی شده‌اند که استفاده از آن بسیار آسان باشد و بدون نیاز به ظرف یا وسیله اضافی، کار سفید کردن دندان را انجام بدهد؛ همان طور که از اسم این محصول معلوم است، شباهتی به قلم دارد و فقط کافی است مانند یک نقاشی، دندان‌های خود را با قلم سفید کننده دندان سفید کنید.

اگر به مدت دو روز از این قلم استفاده کنید، لکه‌های دندان از بین می‌رود؛ با سفید شدن دندان‌ها، شما یک لبخند درخشان و بسیار زیبا خواهید داشت.

برای استفاده از قلم سفید کننده دندان، ابتدا باید دندان‌های خود را به خوبی مسواک بزنید و بعد قلم را برروی تمامی دندان‌های خود بکشید؛ قلم سفید کننده دندان دارای یک ژل مخصوص سفید رنگ است که هنگام استفاده یه لایه از این ژل برروی دندان‌ها قرار می‌گیرد.

بخوانید  پلاک دندان چیست و چه عوارضی دارد؟

برای اثربخشی این محصول باید صبر داشته باشید، پس اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه روی دندان‌ها بماند؛ در طول این مدت زمان، سعی کنید حرف نزنید تا لب و گونه هیچ تماسی با دندان نداشته باشند.

بنابراین پس از استفاده قلم سفید کننده، دندان‌های خود را بلافاصله نشویید تا شاهد دیدن نتیجه فوق‌العاده آن باشید.

تا زمانی که لکه‌های دندان از بین نرفته‌اند، این محصول را مصرف کنید؛ فقط توجه داشته باشید که در طول روز بیشتر از یک بار از آن استفاده نکنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×