» سلامت پوست و مو » بهترین روش اصلاح صورت بدون درد
اصلاح صورت بدون درد
سلامت پوست و مو - زیبایی و پزشکی

بهترین روش اصلاح صورت بدون درد

آبان 3, 1402 250220

امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال روش های اصلاح صورت بدون درد می باشند. همه افراد در ناحیه صورت خود دارای مو می باشند. اما این موها در برخی افراد ممکن است حالت کرک مانند و بی رنگ باشند که تنها در مقابل نور خورشید دیده می شوند. برخی نیز دارای موهای سیاه و شخیم تری می باشند.

افرادی که موی صورت آن ها تیره و ضخیم تر است مجبور به اصلاح صورت خود می شوند. زیرا این موها می تواند ظاهری نامرتب و نازیبا به افراد بدهد. در این مقاله می خواهیم به پرطرفدارترین روش های از بین بردن موهای زائد صورت بپردازیم که عموما بدون درد هستند. البته برخی از آن ها می تواند برای برخی افراد درد آور باشد که این مسئله بیشتر به میزان حساسیت فرد بستگی دارد.

بخوانید  بعد از عمل بینی تا چه مدت باید طاق باز خوابید؟

اصلاح صورت با تیغ، قدیمی ترین روش از بین بردن موهای زائد

اصلاح صورت با تیغ را می توان از قدیمی ترین و آسان ترین روش های از بین موهای زائد دانست. امروزه بسیار از آقایان و بانوان از تیغ ها جهت برداشتن موهای صورت استفاده می کنند. ممکن است فکر کنید که استفاده از تیغ باعث ضخیم شدن موهای صورت می شود اما این باور اشتباه است.

اصلاح صورت با تیغ، قدیمی ترین روش از بین بردن موهای زائد

زیرا تیغ تنها سطح رویی موها را می برد و کاری به فولیکول مو ندارد. چون موها تیزتر و زبر تر می شوند این تصور به وجود می آید که تیغ موها را ضخیم می کند. بهتر است از ژیلت های باکیفیت و بهداشتی برای اصلاح کردن استفاده کنید. بانوان بهتر است از تیغ اصلاح ابرو برای این کار استفاده کنند.

نکات مهم هنگام اصلاح صورت با تیغ و ژیلت

اصلاح صورت با تیغ و ژیلت بهتر است در هنگام حمام کردن و یا بعد از حمام صورت گیرد. زیرا این گونه مناسب پوست باز بوده و موها بسیار نرم تر می شوند. در نتیجه اصلاح کردن آنها آسیب های کمتری به پوست می رساند. حتما هنگام استفاده از این روش از ژل و یا خمیرهای مخصوص اصلاح استفاده کنید. زیرا این مواد به حرکت آسان تیغ روی پوست کمک کرده و مانع از آسیب دیدگی پوست در حین و بعد اصلاح می شوند. سعی کنید از هر تیغ تنها یک الی دو بار برای اصلاح استفاده کنید.

بخوانید  بهترین مرکز لیزر مو‌های زائد در پاسداران

استفاده از موچین برای اصلاح ناحیه ابرو و چانه

موچین وسیله ای بسیار کوچک برای اصلاح صورت است که با آن می توانید موها را از ریشه درآورده و آن ها را ضعیف کنید. با استفاده از موچین می توانید تارهای مو را یکی یکی اصلاح کنید. اما این روش برای اصلاح موهای تمام صورت مناسب نیست. بلکه تنها می توان موهای زائد اطراف ابرو و چانه را با آن اصلاح کرد. زیرا اصلاح صورت با موچین کاری بسیار وقت گیر و بیهوده می باشد. سعی کنید قبل از اصلاح با موچین صورت خود را کاملا بشویید تا پوست و موها عاری از هر گونه چربی و آلودگی باشند. قبل از شروع کار نیز موچین را با استفاده از الکل ضدعفونی کنید.

استفاده از کرم موبر های باکیفیت برای اصلاح صورت بدون درد

بعد از تیغ، اصلاح صورت با کرم های موبر پراستفاده ترین روش می باشد. این کرم ها دارای مواد شیمیایی مخصوص هستند که موها را سست کرده و در نهایت آن ها را در سطح پوست پاک می کنند. در گذشته استفاده از کرم های موبر بسیار کمتر انجام می شد.

بخوانید  خواص وانیل برای چاقی صورت

زیرا این کرم ها بوی بسیار نامطبوعی داشتند و گاها سبب سوختگی پوست می شدند. اما امروزه کرم های موبر بسیار باکیفیت توسط برند های معتبر جهانی تولید می شوند که هیچ گونه آسیبی به پوست نمی رسانند. همچنین بوی زننده این کرم ها به صورت کامل حذف شده است. قبل از استفاده از کرم موبر حتما نحوه استفاده آن را از روی بروشور محصول مطالعه نمایید.

نکات مهم هنگام استفاده از کرم موبر برای اصلاح صورت

سعی کنید برای اصلاح صورت خود با استفاده از کرم موبر، همیشه از یک برند خاص از کرم موبر استفاده کنید. این گونه بسیار کمتر شاهد حساسیت های پوستی خود می شوید. اگر برای اولین بار از یک برند متفاوت کرم موبر خود را خریداری کردید حتما قبل از استفاده آن را تست کنید.

به این صورت که مقداری از کرم را روی مچ دست یا بازوی خود بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. اگر شاهد هیچ گونه قرمزی، خارش و التهاب نبودید، سپس کرم موبر را به صورت خود بزنید. سعی کنید قبل از استفاده از کرم موبر صورت خود را کاملا بشویید و تمیز کنید. این کار را می توانید در حین حمام کردن نیز انجام دهید.

بخوانید  کاشت ابرو چیست و چطور انجام می شود ؟

استفاده از کرم موبر های باکیفیت برای اصلاح صورت

اسپری موبر، روشی کاملا بدون درد و ایمن

اصلاح صورت با اسپری موبر نیز روشی کاملا بدون درد می باشد. ترکیبات موجود در اسپری موبر شباهت زیادی با ترکیبات کرم موبر دارد. اما تفاوت مهم آن ها نحوه بسته بندی و ارائه محصول می باشد. عموما استفاده از اسپری های موبر آسان تر از کرم های موبر است.

قبل از خرید اسپری موبر سعی کنید برند های معتبر و باکیفیت آن را شناسایی کنید. زیرا برخی از اسپری های موبر کیفیت خوبی نداشته و باعث ایجاد حساسیت و قرمزی در پوست می شوند. همچنین اسپری های موبر مقداری گران تر از کرم های موبر می باشند. مراقب باشید اسپری موبر را اطراف چشم اسپری نکنید. زیرا ممکن است وارد چشم شود که بسیار خطرناک می باشد. برای اصلاح صورت بیشتر کرم های موبر پیشنهاد می شوند.

ماشین های ریش تراش صفر زن

ماشین های ریش تراش صفر زن را می توان یکی از بهترین و ایمن ترین روش های اصلاح صورت دانست. برخی به اشتباه فکر می کنند که این ماشین ها تنها برای صورت آقایان مناسب است اما واقعیت چیز دیگری است. بسیاری بانوان می توانند از این ماشین های صفر زن برای اصلاح موهای صورت خود استفاده کنند. این ماشین های ریش تراش به صورت فویلی و چرخشی تولید می شوند که هر دو نوع آن می توانند کاملا کارآمد باشند.

بخوانید  حجيم كردن لب با ويتامين e

لازم است بدانید در این روش موها از ریشه خارج نمی شوند بلکه تنها در سطح پوست تراشیده می شوند. بنابراین این روش کاملا بدون درد و ایمن است و هیچ گونه آسیب پوستی ایجاد نمی کند. همچنین برخی از این ماشین ها ضد آب می باشند بنابراین در حمام نیز می توانید از آن ها استفاده کنید. بهتر است ماشین ریش تراش خود را از میان برند های معتبر و معروف جهانی انتخاب کنید.

استفاده از پدهای موبر سمباده ای جهت اصلاح صورت

استفاده از پدهای سمباده ای نیز یکی دیگر از روش های اصلاح صورت است. این پد ها دارای یک بدنه پلاستیکی می باشند که در طرف دیگر خود سمباده دارند. این سمباده ورقی بسیار نازک است می تواند موها را سمباده داده و از بین ببرد. در این روش از هیچ گونه مواد شیمیایی و یا روان کننده ای نباید استفاده شود. البته بسیاری از پزشکان معتقدند این روش در طول زمان می تواند باعث حساس شدن و زبری پوست صورت شود. بنابراین در استفاده از این روش بهتر است احتیاط بیشتری به خرج دهید.

اصلاح صورت با بند انداختن

بند انداختن نیز یکی دیگر از روش های اصلاح صورت است که برخی آن را کاملا بدون درد و برخی دیگر بسیار دردناک می دانند. بانوانی که به این روش عادت دارند هیچ گونه دردی هنگام انجام آن حس نمی کنند. برای انجام دادن این روش می توانید از دستگاه های بند انداز استفاده کنید و یا به آرایشگاه بروید. زیرا انجام دادن این روش توسط خود فرد مقداری سخت می باشد. بند می تواند موها را از ریشه خارج کرده و رشد آن ها را بسیار کمتر کند. در قدیم الایام در کشور های آسیایی از این روش برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می شود.

بخوانید  معرفی انواع ماسک صورت برای پوست چرب

دستگاه های اپیلیدی زنانه

اصلاح صورت با دستگاه اپیلیدی بیشتر در میان خانم ها رواج دارد. دستگاه های اپیلیدی هم برای اصلاح موهای بدن و هم موهای صورت استفاده می شوند. این دستگاه ها سری های مختلفی دارند که هر کدام از ان ها برای اصلاح نقطه خاصی از بدن کاربرد دارد. این دستگاه موها را از ریشه در می آورد به همین دلیل ممکن است در اولین استفاده مقداری دردناک باشد.

اما این درد زودگذر بوده و در طول اصلاح صورت به آن عادت خواهید کرد. اگر قصد خرید اپیلیدی را دارید بهتر است به دنبال برند های خوب جهانی باشید. زیرا این دستگاه ها طول عمر بیشتری داشته و کیفیت ساخت بالایی دارند.

اصلاح صورت به صورت دائمی با دستگاه لیزر

اصلاح صورت با دستگاه لیزر جزء روش های دائمی و بسیار مقرون به صرفه می باشد. بسیاری از افرادی که لیزر انجام داده اند آن را روشی بدون درد می دانند. با این حال برخی افراد که پوست حساس تری دارند ممکن است مقداری درد را تجربه کنند.

در این روش فولیکول های مو موجود در لایه زیرین پوست سوزانده می شوند در نتیجه موها برای همیشه از بین می روند. این روش در ۸ الی ۱۲ جلسه توسط دستگاه های مخصوص لیزر موهای زائد انجام می شود. ممکن است این روش در نگاه اول روشی گران قیمت به حساب بیاید. اما هنگامی که به نتایج دائمی آن فکر کنید در می یابید که این روش می توان بسیار مقرون به صرفه باشد.

بخوانید  لیفت با جراحی زیبایی ابرو چیست؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×