» روابط زناشویی » با بی میلی شوهرم چه کنم؟
با بی میلی شوهرم چه کنم؟
روابط زناشویی

با بی میلی شوهرم چه کنم؟

مرداد 29, 1402 110346

بیزاری جنسی یا بی میلی شوهر به زن مشکلی است که بسیاری از افراد در زمان های مختلف با آن مواجه می شوند. علت بی میلی مرد به زن چیست؟ علائم این مشکل کدامند؟ و درمان بی میلی جنسی چگونه میسر می شود؟ برای یافتن پاسخ پرسش های خود در این متن با ما همراه باشید.

بخوانید  چجوری قربون صدقه عشقم برم ؟

بی میلی جنسی چیست؟

بی میلی جنسی تصویری است از احساس فرد در رابطه جنسی یا کاهش میل به آمیزش جنسی. بی میلی جنسی که در بین مردم به عنوان سردی جنسی نیز شناخته می شود، به این معنی است که علیرغم تحریک جنسی کافی، میل جنسی در مردان و زنان وجود ندارد. بی میلی جنسی را می توان به عنوان کاهش یا عدم تمایل به فعالیت جنسی تعریف کرد.

علائم بی میلی مرد به زن کدامند؟

علامت اصلی این مشکل فقدان میل جنسی است. در نتیجه، تعداد دفعات رابطه جنسی کاهش می یابد. از سوی دیگر علائمی مانند ایجاد احساسات افسردگی، خستگی و ضعف نیز قابل مشاهده است.

علت بی میلی شوهر به مرد

علاوه بر این که به طور کلی علت بی میلی مردان به رابطه به دلیل عوامل روانی است، اما این مشکل می تواند در نتیجه کمبود هورمون مردانه تستوسترون نیز رخ دهد. تستوسترون را می توان یک عامل اصلی در تنظیم میل جنسی آقایان در نظر گرفت.

آیا مصرف داروهای ضد افسردگی باعث بی میل جنسی می شوند؟

هنگامی که داروهای ضد افسردگی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، عملکرد و میل جنسی را با تأثیر بر مکانیسم های مرکزی، به ویژه پس از ۶ ماه، سرکوب می کنند. با توجه به این اثرات، استفاده از داروهای افزایش میل جنسی برای بیمارانی که از داروهای ضد افسردگی به مدت طولانی استفاده می کنند، توصیه می شود.

بخوانید  چه چیزهایی باعث پارگی بکارت می شود و نحوه تشخیص سلامت پرده بکارت

علت بی میلی شوهر به مرد

آیا مصرف داروهای فشار خون می تواند علت بی میلی مرد به زن باشد؟

برخی از داروهای فشار خون می توانند مانند داروهای ضد افسردگی، با اثر مشابهی علت بی میلی مرد به زن باشند. از سوی دیگر، وجود فشار خون در حال حاضر یکی از عوامل خطر برای عملکرد جنسی است. بنابراین، بی میلی جنسی ممکن است به عنوان یک اثر ثانویه ناشی از اختلال عملکرد جنسی در افراد مبتلا به فشار خون بالا ایجاد شود.

آیا واریکوسل باعث بی میلی جنسی می شود؟

بیضه ارگانی در بدن مردان است که دو وظیفه اصلی و مهم بر عهده دارد. این عضو به تولید اسپرم و ترشح هورمون تستوسترون می پردازد. واریکوسل شدید می تواند باعث کاهش اندازه بیضه و در نهایت اختلال در عملکرد این ارگان شود. بنابراین، این مشکل با کاهش سنتز تستوسترون باعث بی میلی جنسی می شود.

آیا مشکلات پروستات و دیابت علت بی میلی مرد به زن هستند؟

هر دوی این بیماری ها کیفیت زندگی فرد را مختل می کنند. به خصوص در افراد مبتلا به مشکلات پروستات که می تواند بر الگوی خواب شبانه آنها تأثیر بگذارد، بی میلی جنسی ممکن است در نتیجه بدتر شدن کیفیت زندگی ایجاد شود. از سوی دیگر، اختلال عملکرد جنسی یک مشکل رایج در افراد مبتلا به مشکلات پروستات است.

بخوانید  تاثیر تماشای فیلم پورن و مستهجن یا مبتزل بر روح و روان و جسم زنان و مردان چیست ؟ (+18)

دیابت ارتباط مستقیمی با بیزاری جنسی ندارد. اما اینکه این بیماری کیفیت زندگی را مختل می کند و یک بیماری مزمن است ممکن است با فعال کردن عوامل روان زا به طور غیرمستقیم باعث بی میلی جنسی شود. از سوی دیگر، دیابت یکی از مهم ترین مشکلات سلامتی است که به طور ارگانیک باعث اختلال در عملکرد جنسی می شود.

چه روش هایی در درمان مشکلات هورمونی مردانه استفاده می شود؟

آیا نوع تغذیه می تواند علت بی میلی مرد به زن باشد ؟

برقراری ارتباط بین تغذیه و بی میلی جنسی دشوار است. تعدادی از غذاها مانند توت فرنگی، شکلات، جینسینگ، غذاهای حاوی کره کاکائو با اثر تقویت کننده جنسی، اثر محرکی بر میل جنسی دارند.

آیا بی میلی جنسی باعث مشکلات نعوظ می شود؟

این رویکرد صحیحی نیست که بگوییم فردی که بی میلی جنسی دارد مستقیماً مشکل نعوظ نیز دارد. تستوسترون و میل جنسی نقش مهمی در مکانیسم نعوظ دارند. در مواردی که میل جنسی در فرد وجود نداشته باشد، نعوظ وجود ندارد. در حالت کلی می توان گفت مشکل نعوظ ممکن است در فردی که دارای بی میلی جنسی است رخ دهد.

از سوی دیگر، بی میلی جنسی نیز ممکن است به دلیل موقعیت مخالف، یعنی مشکل نعوظ، تجربه شود. از آنجایی که فردی که مشکل نعوظ دارد نمی تواند رابطه جنسی موفقی داشته باشد، به سبب احساس شکست، ناراحتی و ترسی که به همراه دارد، نمی خواهد وارد رابطه شود.

بخوانید  هر آنچه که باید در مورد رابطه دهانی یا اورال سکس باید بدانید

این وضعیت می تواند منجر به ایجاد بی میلی جنسی به عنوان یک تاثیر ثانویه شود. همین مشکل ممکن است در افرادی که مشکلات زود انزالی دارند نیز رخ دهد. مردانی که مشکلات انزال زودرس دارند ممکن است با همین نتیجه مواجه شوند و با این تصور که نمی توانند شریک زندگی خود را راضی نگه دارند از رابطه جنسی اجتناب کنند و در دراز مدت دچار بی میلی جنسی شوند.

منظور از کمبود یا ترشح بیش از حد هورمون استروژن در مردان چیست؟

تشخیص بیزاری جنسی یا بی میلی شوهر به همسر

برای تشخیص بی میلی جنسی انجام ارزیابی های دقیق مورد نیاز است. اول از همه باید از فرد شرح حال دقیق گرفته شود و بررسی شود که مشکل چیست؟ عوامل روانشناختی احتمالی باعث بروز این رویداد نیز باید بررسی شوند. وجود یک بیماری ارگانیک یا مصرف داروی باعث ایجاد این مشکل نیز باید بررسی شوند.

سپس یک معاینه کامل سیستمیک و کنترل های فیزیکی انجام می شود (صفات ثانویه جنسی):

  • سرعت رشد موهای بدن
  • بزرگ شدن سینه
  • و همچنین ابعاد بیضه باید ارزیابی شود.

پس از این ارزیابی ها، انجام تست های آزمایشگاهی نیز مورد نیاز است. برای این منظور باید هورمون مردانه تستوسترون و سایر هورمون های موثر بر آن مورد ارزیابی قرار گیرند.

بخوانید  بهترین قرص تاخیری و حجم دهنده موجود در داروخانه

بی میلی مرد به زن

درمان بی میلی مرد به زن

اگر علت بی میلی مرد به زن یا علت کم شدن رابطه زناشویی، مشکلات روانی باشد، حمایت تخصصی روانپزشکی در درمان مورد نیاز است. با این حال، اگر بی میلی جنسی بر اساس مشکلات ارگانیک اتفاق بیفتد، درمان باید پس از تعیین عوامل ایجاد کننده هورمون تستوسترون پایین انجام شود.

هورمون مردانه چیست؟

هورمون مردانه همان هورمون تستوسترون است که محل ترشح آن بیضه ها هستند. بیشتر تستوسترون آزاد شده از بیضه ها در بدن به صورت متصل به پروتئین یافت می شود، در حالی که بخش بسیار کمی به صورت آزاد می باشد. تستوسترون آزاد شکلی از این هورمون است که توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

علائم اختلال هورمونی مردانه چیست؟

صفات ثانویه جنسی بر اثر ترشح تستوسترون به وجود می آیند. این صفات شامل

  • موی بدن
  • رشد ساختار عضلانی و استخوانی
  • رشد تارهای صوتی و تشکیل لحن صدای مردانه
  • شکل دادن به ساختار مو
  • تکمیل رشد و عملکرد اندام های جنسی

هستند. تستوسترون همچنین وظایف مهمی مانند جلوگیری از تحلیل استخوان و عضله را نیز بر عهده دارد. علائم کمبود هورمون تستوسترون نباید تنها به عنوان بی میلی جنسی تلقی شود. علائم کمبود تستوسترون مشابه علائم یائسگی در زنان است:

  • ضعف
  • تحریک پذیری
  • افسردگی
  • اختلالات خلقی
  • بیخوابی
  • تعریق
  • علائمی مانند هیجان بیش از حد و آرامش بیش از حد نیز ممکن است ظاهر شوند.
بخوانید  آیا رابطه از پشت باعث چاقی میشود ؟

چندین روش برای هورمون درمانی وجود دارد:

  • قرص خوراکی : باید هر روز استفاده شود. دارای معایبی از جمله مسمومیت کبدی با متابولیزه شدن به کبد، جذب از روده، جذب و واجذب و تداخل آن با غذا و … نیز از جمله مشکلات مصرفی داروهای مخصوص هورمون درمانی هستند. با توجه به این معایب، نمی تواند به طور کامل ریتم ترشح تستوسترون را درک کرد.
  • ژل ها: ژل های تولید شده برای تنظیم سطح تستوسترون روی نواحی بدون موی بدن اعمال می شود. ژل هایی که ترشح روزانه تستوسترون را با جذب از طریق پوست تنظیم می کنند، باید هر روز استفاده شوند. علیرغم مضرات استفاده روزانه، این روش مناسب ترین روش درمانی است زیرا عوارض جانبی کمتری دارد. از طرفی در صورت بروز عوارض می توان بلافاصله آن را قطع کرد.
  • تزریق: پرکاربردترین جایگزین درمانی برای تنظیم سطح تستوسترون است. علاوه بر تزریق های کوتاه سه هفته ای و سه ماهه، فرم های تزریقی با اثر دپو نیز موجود است. در حالی که سطح تستوسترون بالا در مدت زمان کوتاهی در اشکال سه هفته ای به دست می آید، سطح تستوسترون پایین دوباره در دوره تزریق بعدی ایجاد می شود. بنابراین، نوسانات قابل توجهی بین سطح تستوسترون بالا و پایین وجود دارد. در اشکال سه ماهه این نوسان مشاهده نمی شود و سطح سرمی فیزیولوژیکی بدست می آید. با این حال، مهم ترین عیب تزریق این است که زمان زیادی طول می کشد تا در صورت بروز، عوارض آن از بدن دفع شوند.
بخوانید  عوامل و دلایل بی توجهی مرد به زن و احساسات همسرش + بهترین راهکارهای عملی

هورمون مردانه

منظور از کمبود یا ترشح بیش از حد هورمون استروژن در مردان چیست؟

هورمون استروژن هورمون غالب در بدن زنان است. تستوسترون تولید شده در بدن مردان در بافت های چربی تبدیل به استروژن می شود. در مردان چاق، به سبب تراکم بافت چربی، تولید استروژن یا به عبارت صحیح تر تبدیل تستوسترون به استروژن سریع تر اتفاق می افتد.

همانطور که سطح هورمون استروژن در مردان افزایش می یابد، تغییرات ساختاری مانند بزرگ شدن سینه، ساختار عضلانی و بزرگ شدن دور کمر نیز مشاهده می شود. افزایش هورمون استروژن در مردان به طور طبیعی می تواند باعث بی میلی جنسی شود زیرا تعادل تستوسترون و استروژن مختل می گردد.

موثرترین روش برای کاهش سطح هورمون استروژن در بدن مردان کاهش وزن است. در مواردی که کاهش وزن کافی نباشد می توان از داروهای هورمونی که از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری می کنند استفاده کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×