» روابط زناشویی » آیا رابطه از پشت باعث چاقی میشود ؟
آیا رابطه از پشت باعث چاقی میشود ؟
روابط زناشویی - سلامت زنان

آیا رابطه از پشت باعث چاقی میشود ؟

آبان 22, 1402 350344

شاید شنیده باشید که برخی از آقایان یا خانم ها می گویند رابطه ی جنسی از پشت، سبب چاقی می شود. خانم ها با این حرف به دنبال فرار از این رابطه هستند و آقایان برعکس، به دنبال ایجاد ارتباط مقعدی هستند.

ما امروز قصد داریم در این مطلب، به دور از هر گونه احساس شرم و خجالت، این موضوع را بررسی کرده و به شما نیز پیشنهاد می کنیم حس شرم و حیا و عدم صحبت یا خواند در این مورد را کاملا کنار بگذارید تا بهتر با آن کنار بیایید.

طبق روال معمول، چند پرسش در این زمینه مطرح می کنیم که در اامه پاسخ هر کدام را متوجه خواهید شد:

۱٫ آیا رابطه از پشت می تواند باعث چاقی خانم ها شود؟ ۲٫ آیا ریختن اسپرم در مقعد، باعث چاقی می شود؟ ۳٫ آیا اسپرم آقایان برای رفع لک های صورت مفید است؟ ۴٫ آیا می توان گفت که ارضا شدن و به ارگاسم رسیدن خانم ها سبب لاغری می شود؟ ۵٫ دلایل چاقی بعد از ازدواج و داشتن رابطه، چیست؟ ۶٫ خانم ها چگونه میتوانند رابطه ی مقعدی بدون درد داشته باشند؟

بخوانید  سندرم پیش از قاعدگی یا دوره pms چیست و چه علایمی دارد؟ معرفی بهترین درمان های پی ام اس

آیا رابطه از پشت باعث چاقی میشود ؟

رابطه ی جنسی می تواند برای خانم ها و آقایان، یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا باشد. اما برخی از فانتزی های سکسی و داشتن برخی از روابط، نه تنها لذت بخش نیست بلکه ممکن است مشکلات خاصی را هم در پی داشته باشد. رابطه از پشت و از مقعد، یکی از همین روابط است که شاید برای آقایان لذت بخش باشد اما مطمئنا می تواند برای خانم ها، کاری دردناک و در مواردی خطرناک و بیماری زا هم باشد.

بسیاری از خانمها فکر می کنند داشتن رابطه ی مقعدی منجر به پهن شدن و بزرگتر شدن باسن و استخوان لگن می شود. برخی هم معتقدند ریخته شدن آب مرد در مقعد خانم ها منجر به چاقی می شود. اما این موضوع شاید فقط در حد یک ادعا باشد و ثابت شده نیست. در مقوی بودن و داشتن مواد مغذی این مایع، شکی نیست.

در یک تحقیق انجام شده در سال ها پیش، مشخص شد که مواد مغذی مانند پروتئین، اوره، زینک و منیزیم در آب مرد وجود دارد. اما این مواد به قدری کم هستند که نمی توانند باعث چاقی شوند. حتی چربی خاصی در مایع اسپرم وجود ندارد. به همین دلیل اصلا سبب چاقی نمی شود.

بخوانید  عادت ماهیانه و مواد غذایی برای دوران خونریزی قاعدگی و پریودی چیست ؟

رابطه از پشت باعث

رابطه ی مقعدی سبب بزرگی باسن و چاقی نمی شود اما می تواند سبب گشاد شدن ماهیچه ی اسفنکتر بیرونی مقعد شود و روده نیز آسیب ببیند. حتی در برخی از خانم ها به دلیل داشتن رابطه از پشت به دفعات زیاد، ماهیچه ی رکتوم مقعد بیرون می زند و باید با دارو یا جراحی آن را درمان کرد.

پس تا اینجا باید پاسخ اینکه آیا آب مرد باعث چاقی می شود یا خیر را دریافت کرده باشید. عده ای هم معتقدند که آب مرد باعث چاقی صورت می شود اما این هم از تفکرات اشتباه است. مواد موجود در مایع منی، به حدی کم هستند که نمی توانند سبب چاقی یا آب رسانی به پوست صورت شوند.

در کل، ریختن اسپرم در واژن هیچ ربطی به چاقی ندارد. این جمله ای است که اکثر آقایان به خانم و یا شریک جنسی خود که لاغر هستند و دوست دارند چاق شوند، می زنند تا خودشان لذت ببرند. البته گاهی هم از روی ناآگاهی این صحبت انجام می شود.

در ایران بسیاری از دخترها پیش از سن ازدواج و برای اینکه خود را به شریک عاطفی یا جنسی خود ثابت کنند، درگیر رابطه از پشت می شوند. آقایان از این حرکت لذت می برند و خانم ها در اکثر مواقع از نظر جسمی در رنج هستند. عده ی کمی از خانم ها نیز به خاطر لذت بردن شریک خود، لذت روحی می برند نه جسمی.

بخوانید  تاثیر تماشای فیلم پورن و مستهجن یا مبتزل بر روح و روان و جسم زنان و مردان چیست ؟ (+18)

آیا رابطه از پشت منجر به بارداری می شود یا خیر.

جواب کلی به این سوال، خیر است. زیرا وارد شدن آلت تناسلی به داخل مقعد خانم ها و ریختن مایع منی در آن، مستقیما تخلیه ی آب مرد در مقعد و روده است و هیچ ارتباطی به واژن و رحم ندارد. اما در برخی از موارد به دلیل آلوده بودن انگشتان دست به منی و ورود به واژن، می تواند سبب بارداری شود. البته احتمال بروز چنین اتفاقی کم است اما ممکن است رخ دهد.

در مورد خانم هایی که ازدواج نکرده و پرده ی بکارت سالمی دارند، باید بگوییم که حاملگی هیچ ربطی به داشتن یا نداشتن بکارت ندارد. اگر به هر دلیلی، آب مرد در هنگام رابطه مقعدی به روی بکارت هم بریزد، احتمال حاملگی وجود دارد. احتمال بروز چنین اتفاقاتی، کم است ولی به هر حال محتمل است

رفع لک های صورت با اسپرم آقایان

برخی از خانم ها در صورت خود دارای لک و جوش هایی هستند که به دلایل تغذیه ای و خوردن مواد مضر مانند شوریجات و ترشیجات یا غذاهای ادویه دار به وجود می آید. برخی هم به خاطر آلودگی سطح پوست و چربی بیش از حد و یا مشکلات هورمونی دچار لک و جوش صورت می شوند. این افراد فکر می کنند که مایع منی دارای خواصی است که می تواند این لک و جوش ها را از بین ببرد.

بخوانید  چجوری قربون صدقه عشقم برم ؟

رابطه زناشویی

مایع اسپرم دارای مواد بسیار مغذی است و یکی از این مواد، اسپریمین است این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب دارد. برخی معتقدند این ماده می تواند جوش های صورت را از بین ببر اما شواهدی دال بر این موضوع از نظر پزشکی، ثابت نشده است.

آب منی دارای ماده‌ای موسوم به اسپرمیدین هم می باشد که عامل تولید بوی خاص منی می‌باشد. در یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ مشخص شد اسپرمیدین که از باکتری استرپتوکوک ساطع می‌شود سبب ترمیم پوست از طریق سنتز کلاژن می‌شود. اما میزان اسپرمیدین موجود در منی خیلی کم است و نمی‌تواند تاثیر زیادی در جوانسازی پوست داشته باشد. خیلی از خوراکی‌ها مثل مرکبات و فلفل سبز اسپرمیدین بیشتری دارند.

بسیاری از خانم ها، به خصوص خانم هایی که دوست دارند از نظر چهره، زیباتر باشند و صورتی صاف داشته باشند، عادت به مالیدن اسپرم شریک جنسی خود به صورتشان دارند. این کار، نه تنها برای جوانسازی و کند کردن پیری صورت، بی تاثیر است، بلکه هیچ اثری روی رفع لک و جوش صورت ندارد. حتی در برخی از موارد نادر، احتمال به وجود آمدن مشکلاتی مانند شوک آنافیلاکتیک و ایجاد تورم و کهیر و حساسیت پوستی وجود دارد. خارش پوست صورت و بیشتر شدن لک در صورت یا ایجاد جوش بیشتر، نیز وجود دارد.

بخوانید  متخصص زنان و زایمان و کارهایی که انجام می دهند؟

تصور کنید که شریک جنسی شما دارای یک بیماری خونی و مقاربتی مانند هپاتیت یا ایدز است و یا مشکلاتی مانند زیگیل یا تبخال تناسلی است و یا ویروس مورد نظر در خون او وجود دارد. اگر شما روی صورت تان یک زخم کوچک وجود داشته باشد و یا پوست خشک و نازکی داشته باشید، احتمال آلوده شدن شما به این بیماری بالای ۸۰ درصد است.

متاسفانه به خاطر احساس شرم و عدم صحبت در مورد سکس و همچنین کم بودن سطح آگاهی خانم ها و آقایان در مورد روابط جنسی، این مشکلات پیش می آید و شایعات زیادی در این موارد مطرح می شود که جایگاه علمی ندارد و یا دست کم هنوز به اثبات نرسیده است.

ارگاسم خانم ها و لاغری

بسیاری از خانم ها در مورد رابطه جنسی خود با یک سوال ذهنی درگیر هستند و آن هم این است که آیا ارضا شدن زن باعث لاغری می شود یا خیر. پاسخ به این سوال کمی نیاز به بررسی دارد.

ارگاسم خانم ها

رابطه ی جنسی برای زن و مرد، ایجاد یک لذت می کند. این لذت در نهایت به اوج خود می رسد و مرد ارضا شده و زن نیز به ارگاسم می رسد. اگر رابطه جنسی به هر دلیلی سرکوب شود، احتمال بروز پرخاشگری و افسردگی در زنان به شدت بالا می رود.

بخوانید  معرفی 4 تا از بهترین کرم های سفت کننده سینه

وقتی حالت خشم و عصبانیت و بی قراری در زن بالاتر برود، احتمالا برای فراموش کردن رابطه جنسی و برای سرکوب کردن آن باید به فعالیت بدنی بیشتری روی بیاورد تا خسته شود و حس نیاز جنسی خود را سرکوب کند. این اتفاق منجر به بالا رفتن سوخت و ساز بدن زن شده و او را لاغر می کند. پس نداشتن رابطه جنسی م تواند سبب لاغری شود.

البته لازم به ذکر است که این صحبت فقط در حد احتمال بوده و در همه ی خانم ها به یک شکل عمل نمی کند. ممکن است برخی از خانم ها با سرکوب کردن نیاز جنسی، دچار افسردگی شوند و خانه نشین شوند. به همین دلیل ممکن است به تنبلی و خوردن بیش از نیاز روزانه پناه ببرند و چاق تر شوند.

داشتن رابطه جنسی و سکس از جلو میتواند زن را به ارگاسم برساند و در حین ارضا شدن، ماده ای از واژن او خارج شود که در برخی از مواقع این ماده خارج نمی شود و در همان واژن می ماند. این ماده و ارگاسم شدن زن هیچ ربطی به لاغر شدن ندارد و او را لاغر نمی کند. فقط اگر در هفته چندین بار ارتباط جنسی برقرار شود و در حین رابطه، فعالیت جسمی زیادی به وجود بیاید، می تواند سوخت و ساز بدن را بالاتر ببرد. البته این مورد هم به قدری زیاد نیست که بتواند شخص را لاغر کند.

بخوانید  با بی میلی شوهرم چه کنم؟

چرا بعد از رابطه چاق می شویم؟

چرا بعد از رابطه چاق می شویم؟

بسیاری از خانم ها و آقایان می گویند که بعد از ازدواج و تجربه ی روابط جنسی، چاق شده اند. به همین خاطر فکر می کنند که رابطه جنسی سبب چاقی می شود.نمی توان این مسئله را کاملا رد کرد. اما می توان گفت تا حدودی درست است. چاقی پس از ازدواج ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

  •  بعد از ازدواج و رابطه ی جنسی، تغییرات هورمونی زیادی در بدن رخ می دهد. میزان استروژن، پروژسترون و تستوسترون و پرولاکتین در بدن بالا و پایین میشود و در نتیجه سوخت و ساز بدن، کندتر می شود. احتمال بروز چاقی در چنین وضعیتی وجود دارد و چربی های بیشتری در بدن ذخیره می شود. اما در مقابل، عده ای هم هستند که بعد از ازدواج و داشتن رابطه جنسی، نه تنها چاق نمی شوند، بلکه لاغر هم شده اند. این مسئله بیشتر به سبک زندگی زن و مرد باز می گردد.
  • بعد از ازدواج اگر استرس شما بیشتر شود، احتمالا بیشتر غذا می خورید و چاق می شوید.
  •  اگر احساس شادی و راحتی زیادی داشته باشید، باز هم بیشتر می خورید و چاق می شوید.
  •  اگر همسر شما زیاد به بدن و اندام شما گیر نمی دهد، مطمئن باشید شما هم به ورزش و سلامت بدن خود بی اهمیت می شوید و بیشتر غذا می خورید. در نتیجه چاق می شوید.
بخوانید  کاهش استرش دندانپزشکی با 8 روش تضمینی

رابطه مقعدی بدون درد

هیچ پزشکی داشتن رابطه مقعدی را تایید نمی کند. زیرا مقعد محلی برای خروج مدفوع بوده و نباید هیچ چیزی باعث ایجاد تغییراتی در آن شود و یا آسیب به آن بزند. ماهیچه های مقعد (رکتوم) آسیب پذیر هستند. همچنین مخاط روده ی بزرگ در انتهای مسیر خود که به مقعد ختم می شود، نازک میشود و احتمال آسیب و پارگی آن وجود دارد.

اما اگر اصرار به داشتن رابطه از پشت دارید، باید ابتدا از روان کننده ها و کرم هایی مانند ژل لوبریکانت استفاده کنید. ابتدا باید یک انگشت آغشته به ژل را به آرامی به مقعد وارد کنید و بعد از روان کردن محیط مقعد، انگشت دوم را وارد کنید. بهتر است برای ایجاد حس بهتر و کمتر اذیت شدن خانم، نوک سینه های او را نوازش کرده و نقطه ی کلیتوریس واژن او را با یک دست دیگر، به آرامی نوازش و مالش دهید. سپس اقدام به وارد کردن آلت به مقعد کرده و با احتیاط کامل این کار را انجام دهید.

این رابطه از این طریق، تقریبا بدون درد خواهد بود. اما هیچ کدام از مضرات و عوارض رابطه از پشت را کم نمی کند. همچنان احتمال آسیب دیدن مقعد و همچنین احتمال بروز بیماری های مقاربتی برای هر دو، وجود خواهد داشت.

بخوانید  علت افتادگی واژن چیست ؟ 10 علت افتادگی واژن و درمان آن چیست ؟

و کلام آخر

رابطه از پشت، مورد تایید هیچ علم پزشکی یا هیچ دین و مسلکی، نیست. این کار نباید به یک عادت تبدیل شود و یا مرد، اصرار به انجام آن داشته باشد. چاقی صورت و اندام هیچ ربطی به آب مرد و رابطه از پشت ندارد. سعی کنید از رابطه ی جنسی از جلو، لذت ببرید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×