» چشم پزشکی » بهترین متخصص چشم در تهران
بهترین متخصص چشم در تهران
چشم پزشکی - بیماری های داخلی - بیماریها

بهترین متخصص چشم در تهران

تیر 12, 1402 60347

یکی از مهم‌ترین اعضای صورت چشم است که علاوه بر نقش بینایی بصری تاثیر خوبی بر روی زیبایی و برقراری تعامل و ارتباط میان بشر ایفا می‌کند. چشم حساس‌ترین عضو بدن است که با مراقبت نکردن درست از آن به راحتی دچار آسیب و بیماری می‌شود. در صورت لزوم بهتر است، بهترین متخصص چشم در تهران بشناسید و در هنگام بروز هر گونه اختلال به آن مراجعه کنید‌. پس با ما همراه باشید تا با بهترین پروفسور چشم پزشک تهران آشنا شوید‌.

در صورت بروز چه مشکلاتی به متخصص چشم در تهران مراجعه کنیم.

برای معاینه چشم و دیدن علائمی مانند تاری و دوبینی، سردرد، سوزش چشم و غیره باید به چشم پزشک مراجعه کنید. در صورت بروز چنین مشکلاتی دچار ضعیف شدن چشم می‌شوید که با هدف معاینه چشم باید به چشم پزشک خوب مراجعه نمائید. بسیاری از افراد در اثر وارد شدن ضربه، وقوع حادثه‌ای مانند تصادف، سقوط از ارتفاع و غیره دچار آسیب دیدگی در ناحیه چشم مانند شکستگی‌های پلک و شکستگی حدقه چشم می‌شوند. در این صورت باید به متخصص چشم پزشک مراجعه کنید، درمان بسیاری از بیماری‌های چشمی از دایره وظایف چشم پزشکان خارج است که باید از فوق تخصص با تجربه و کارآمد کمک بگیرید.

بخوانید  هزینه عمل لیزیک در بیمارستان چقدر است ؟

برخی از مشکلات چشمی بدون هیچ‌گونه اختلالی ایجاد می‌شوند که می‌توان به تومورهای بدخیم در ناحیه پلک، انحراف چشم‌ها، تشکیل تومورهای اربیت، افتادگی پلک و غیره اشاره داشت. باید توجه داشته باشید به پزشکی که مراجعه می‌کنید باید علم درمان این بیماری‌ها را داشته باشد. به صورت کلی در بروز این مشکلات باید به چشم پزشک مراجعه کنید:

  • احساس درد در یک یا دو چشم
  • خشکی چشم
  • خارش چشم
  • آبریزش از چشم
  • دوبینی
  • التهاب چشم
  • قرمزی چشم
  • تاری دید
  • هماهنگ نبودن چشم‌ها با هم
  • سردردهای مزمن
  • نداشتن دید

وظایف متخصص چشم پزشک

متخصص چشم پزشک باید قادر به تشخیص، درمان و جراحی بیماری‌ها و ضایعات چشمی باشد. یک متخصص چشم پزشک به درمان آب مروارید، جراحی لیزیک، جراحی انکساری چشم، درمان آب سیاه، بلفاروپلاستی، پیوند قرنیه، درمان پیر چشمی، درمان تیروئید چشم، عمل لازک چشم و جراحی فمتولیزیک و غیره می پردازد.

جراحی لیزیک یکی از رایج ترین بیماری‌های چشمی است که برای رفع عیوب انکساری چشم نظیر نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم انجام می‌شود که در این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می‌شود. از دیگر روش‌های جدید و دقیق برای اصلاح عیوب انکساری چشم فمتولیزیک است که برای ایجاد برش در بافت قرنیه چشم استفاده می‌شود.

بخوانید  آیا معده درد باعث سرگیجه می شود؟+ علائم شایع معده درد و سرگیجه

وظایف متخصص چشم پزشک

برای رفع افتادگی پلک از و زیبایی ظاهر چشم از بلفاروپلاستی استفاده می‌شود. بلفاروپلاستی بر روی پلک بالا و پایین انجام می‌شود. اگر از افتادگی بیش از حد پلک و تورم دید خود نگران هستید و دچار اختلالات بینایی هستید می‌توانید از بلفاروپلاستی استفاده کنید. با کدر شدن عدسی چشم شفافیت چشم از بین می‌رود و باعث ایجاد آب مروارید چشم می‌شود. بهترین روش برای درمان آب مروارید چشم جراحی است که در جراحی آب مروارید چشم عدسی مصنوعی شفاف جایگزین عدسی کدر خواهد شد.

با افزایش سن اختلالاتی در دید ایجاد می‌شود که به آن پیر چشمی می‌گویند. روش‌های مختلفی برای درمان پیر چشمی وجود دارد که می‌توان به عینک، لنز‌های تماسی، جراحی و لیزر اشاره نمود. در اثر بالا رفتن فشار داخل چشم به عصب، بینایی چشم آسیب می‌بیند برای درمان این بیماری می‌توان از قطره‌های چشمی برای کاهش فشار داخل چشم استفاده نمود.

ویژگی‌های متخصص چشم خوب

برای تشخیص و جراحی چشم باید به یک متخصص چشم مراجعه کنید، میزان مهارت و تجربه متخصص چشم را در نظر بگیرید. پزشکی که برای درمان خود انتخاب می‌کنید باید ببینید تا چه حد تجربه و مهارت دارد. از این طریق می‌توانید نمونه جراحی‌ها و درمان‌هایی که پزشک توصیه می‌کند کمک بگیرید و تصمیم خود را نهایی کنید.

بخوانید  غدد لنفاوی چیست و در کجای بدن قرار دارند و چه علائمی دارد؟

اولین ویژگی‌های که یک پزشک خوب باید داشته باشد صداقت است پزشک باید با بیمار خود کاملا صادقانه برخورد کند و به طور کامل بیماری آن را شرح دهد. پزشک نباید تصمیم و نظر خود به بیمار تحمیل کند بلکه باید آن را با دلایل منطقی قانع کند. بهترین چشم پزشک فردی است که با کمترین هزینه بتواند بهترین کیفیت را در اختیار بیماران قرار دهد. از این رو ویژگی‌های بهترین چشم پزشک عبارتند از:

  1. متعهد و دارای وجدان کاری: متخصص چشم پزشکی باید تعهد کاری داشته باشد و تعهد در جهتی حرف اول را بزند. پزشک معالج باید تمام تلاش خود را در راستای بهبود بیمار انجام دهد.
  2. صداقت و نحوه ارتباط: صداقت و درستی پزشک نقش مهمی در درمان بیمار دارد.
  3. با تجربه و با اخلاق: با تجربه بودن پزشک به بی نقص شدن کار و عوارض بعد از جراحی کمک می‌کند. پزشک معالج باید فردی اخلاق مدار، محترم و با روابط اجتماعی بالا باشد و بیمار را به خوبی معالجه کند.
  4. تشخیص درست: چشم عضو مهمی از بدن انسان است که تشخیص دقیق و همه جانبه می‌تواند از بروز اختلال و بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.
    پاسخ صبورانه به سوالات مطرح شده از سوی بیمار: پزشک باید با دقت بالا و صبر به سوالات بیمار پاسخ دهد
  5. حفظ راز فرد مراجع و امانتداری: پزشک باید راز و اسرار بیماران در نزد خود به خوبی نگه‌دارد.
  6. هزینه پایین و کیفیت بالا
    برای تشخیص بهترین چشم پزشک تهران باید به مهارت و تجربه پزشک توجه داشته باشید و در این خصوص پرس و جو دقیق انجام دهید. بعد از انتخاب پزشک باید به آن اعتماد کنید و توضیحات لازم را از آن درخواست کنید. در صورتی که نیاز به جراحی دارید حتما به نحوه جراحی و عوارض احتمالی آن از پزشک مشورت بگیرید‌.
بخوانید  آبسه یا عفونت دندان و درمان آن

فوق تخصص چشم در تهران از چه ابزاری استفاده می‌کند؟

بهترین فوق تخصص و متخصص چشم ابتدا شرح حال بیمار را بررسی می‌کند که شامل شکایت بیمار، سابقه بیماری‌های قلبی، مصرف داروها و غیره است. معاینه بیمار به صورت مشاهده مستقیم ظاهر چشم با استفاده از اسلیت لمپ و چارت اسنلن انجام می‌شود که باعث اختلال و کاهش بینایی چشم می‌شود.

یک متخصص چشم با استفاده از دستگاه‌های مختلف با ارزیابی بخش‌های مختلف چشم می‌پردازد. برای بررسی قسمت‌های مختلف چشم از جمله تعیین فشار چشم، میدان بینایی، تعیین دقیق نمره چشم، آنژیوگرافی عروق چشمی و سونوگرافی چشم و‌ غیره از دستگاه‌های مخصوص چشم پزشکی انجام می‌شود.

برای درمان بیماری‌های چشمی از تجویز عینک، دارو و رادیو کموتراپی و غیره کمک می‌گیرند. بسیاری از بیماری‌های های چشمی با مصرف دارو بهبود پیدا نمی‌کند به جراحی نیاز دارد که باید به وسیله جراحی انجام شود. جراحی تومورهای چشم به صورت مشترک با جراحان مغز و اعصاب انجام می‌گیرد.

فوق تخصص چشم در تهران از چه ابزاری استفاده می‌کند؟

با گسترش علم و روش‌های درمانی و تشخیص امروزه فلوشیپ یا همان دوره‌های فوق تخصصی رشته چشم پزشکی تعریف شده است که بهترین پروفسور چشم پزشک ایران این رشته‌ها را در دانشگاه‌ها تدریس می‌دهد که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • فلوشیپ قرینه و بیماری‌های خارج چشمی: این رشته شامل تمامی بیماری‌ها و جراحی مربوط به سگمان قدامی است که شامل جراحی‌های عیوب انکساری و کاتاراکت و غیره است
  • فلوشیپ شبکیه: که شامل اصلاح جداشدگی شبکیه و اختلالات ناشی از دیابت است
  • فوق فلوشیپ چشم پزشکی کودکان و انحراف چشم: باعث غیر قرینه بودن چشم‌ها‌ و سایر ناهنجاری‌های چشم کودکان می‌شود.
  • فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم (اربیت و اکولوپلاستیک)
  • فلوشیپ آب سیاه (گلوکوم)
  • فلوشیپ پاتولوژی چشم (مشترک با متخصصین پاتولوژی)
  • فلوشیپ ترومای چشم
بخوانید  اگر فتق عمل نشود چه می‌شود؟

مراقبت از چشم بعد ار دیدگاه متخصص چشم پزشک

داشتن دید خوب و قوی بر روی انجام کارهای خانه و محل کار تاثیر خوبی می‌گذارد و باعث حفظ سلامت چشم می‌شود. معاینات منظم چشم بهترین و ساده‌ترین راه برای سلامتی چشم‌ها و قدرت بینایی آن است که باعث پیشگیری از بروز آسیب‌های چشمی می‌شود. یکی از موثرترین روش‌ها را برای افزایش قدرت بینایی داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات است.

اگر همزمان با مصرف ویتامین‌های مورد نیاز بدن مواد معدنی همچون روی و سلنیوم مصرف کنید از قسمت حساس به نور چشم یعنی شبکیه در برابر آسیب‌ها و بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند. خوردن ماهی و دریافت اسیدهای چرب امگا۳ رطوبت چشم را افزایش می‌دهد و تاثیر خوبی بر روی افزایش دید دارد. برای حفظ سلامت چشم می توانید ویتامین‌های مانند A, C و E مصرف کنید.

همانگونه که بیان کردیم یک چشم پزشک خوب باید تجربه علمی و عملی خوبی داشته باشد. در این خصوص داشتن سابقه علمی و مهارت و گذاشتن وقت برای بیمار در اولویت است که باید در نظر گرفته شود.

بهترین متخصص چشم در تهران کیست؟

همانگونه که می‌دانید چشم از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به مراقبت‌های خاصی نیاز دارد. اختلالات چشمی باعث ایجاد عواقبی مانند عفونت، تشدید علائم، اختلال در بینایی می شود. بنابراین با مشکلاتی که در ناحیه چشم و پلک روبه‌رو می‌شوید به سادگی عبور نکنید برای اطمینان از جدی بودن و نبودن آن حتما با به یک متخصص چشم پزشک خوب مشورت کنید.

بخوانید  بیماری های مجاری صفراوی [تشخص + راه درمان و هزینه]

نمی‌توان به طور مطلق یک پزشک یا متخصص چشم را به عنوان بهترین معرفی نمود اما با توجه به سوابق و تجربه یک پزشک می‌توان آن را در لیست بهترین متخصصان خوب قرار داد. بهترین دکتر چشم در بیمارستان فارابی تهران با تجربه و سوابق درخشان که در زمینه درمان اختلالات و جراحی‌های ناحیه چشمی و پلک‌ها دارد به عنوان یکی از بهترین فوق تخصصان چشم در پایتخت محسوب می‌شود. شما عزیزان برای برقراری ارتباط با بهترین کلینیک چشم پزشکی تهران و آشنایی با بهترین‌ پروفسور چشم پزشک تهران می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×