» بهداشت و سلامت دندان » ترمیم های زیبایی دندان با روکش های زیرکونیا کودکان و بزرگسالان
روکش های زیرکونیا
بهداشت و سلامت دندان - دندانپزشکی - زیبایی دندان ها - سلامت کودکان

ترمیم های زیبایی دندان با روکش های زیرکونیا کودکان و بزرگسالان

فروردین 20, 1403 230342

ترمیم زیبایی توسط روکش دندان زیرکونیا کودکان به چه صورت است؟ علل احتیاج به روکش نمودن دندان های شیری زیاد می باشد. در مجموع زمانی پیشنهاد می شود که دندان شیری، روکش یا ترمیم شود که دندان صدمه زیادی دیده باشد برای مثال پوسیدگی زیاد، شکستگی یا ترک خوردگی داشته باشد.

در بعضی مواقع که پوسیدگی زیاد دیده می شود تنها پر کردن دندان کفایت نمی کند چرا که ساپورت دندان ضعیف می باشد. همچنین امکان شکستن دندان پر شده یا شکستن خود دندان خیلی زیاد است. در این موارد روکش دندان زیرکونیا ، ترمیم قابل اطمینان تر و ماندگار تری است و تا موقعی که دندان شیری کودک بیفتد باقی می ماند.

این روکش همرنگ دندان تولید می شود و هیچ قسمت فلزی ندارد. در این صورت برای افرادی که به فلز حساسیت دارند مناسب است. این روکش همانند روکش استیل دندان شیری ، برای بچه ها به شیوه پیش ساخته قابل خریداری می باشد. از لحاظ استقامت و ماندگاری از مینای دندان طبیعی مستحکم تر می باشند. در این صورت دوام زیادی دارند ولی امکان دارد برای دیگر دندان های مقابل ساینده باشند. از لحاظ زیبایی حداکثر شباهت را به دندان های طبیعی دارند.

بخوانید  تب و بدن درد بعد از کشیدن دندان عقل

انواع روکش دندان زیرکونیا

انواع متنوعی از روکش دندان زیرکونیا وجود دارند که عبارتند از:

•زیرکونیای جامد

یکی از انواع روکش دندان زیرکونیا، زیر کونیای جامد می باشد. این نوع معمولا از زیرکونیای شفاف، قوی تر می باشد و می تواند نیروی آسیاب نمودن و جویدن را به صورت مطلوبی تحمل نماید. این روکش ها معمولا برای دندان هایی که عصب کشی شده اند مطلوب می باشند که دندان های ضعیف را ساپورت می کنند. به دلیل اینکه اندکی مات می باشند برا دندان های پشتی مطلوب می باشند‌.

•زیرکونیای فوق شفاف

از دیگر انواع روکش دندان زیرکونیا می توان به زیر کونیای فوق شفاف اشاره کرد. این روکش شکل جذاب و زیبایی دارد که به صورت دقیق مشابه دندان های طبیعی اشخاص می باشد و برای دندان های جلویی مناسب می باشد. چنانچه به ارتودنسی جهت اصلاح دندان احتیاج باشد دندانپزشک این نوع را توصیه می کند.

عوامل موثر بر طول عمر روکش دندان زیرکونیا

عوامل موثر بر طول عمر روکش دندان زیرکونیا
با آگاهی از عوامل اثربخش بر عمر روکش دندان زیرکونیا به صورت مطلوبی می توانیم از آنها مراقبت کنیم. این عوامل عبارتند از:

•بهداشت دهان و دندان یکی از اصلی ترین عامل اثربخش بر طول عمر روکش دندان زیرکونیا می باشد.

بخوانید  نایت گارد چیست و چه عوارض و فوایدی دارد؟

• رژیم غذایی روزانه

•فشردن یا ساییدن دندان ها روی هم

•شیوه جویدن غذا و سایر مواد خوراکی

•دما و مقدار اسیدیته موادی که مصرف می کنیم.

•موادی که جهت تولید این روکش از آن بهره برده می شود.

•متناسب بودن روکش دندان زیرکونیا

•دندانپزشکی که این نوع روکش را انجام می دهد.

مزایای استفاده از روکش دندان زیرکونیا

روش خانگی برای صاف شدن دندان های کج و علت آن
در این مطلب بعضی از مزایای روکش دندان زیرکونیا که سبب می شوند بهتر از سایر روکش های عادی و سنتی باشند را بیان خواهیم کرد. این روکش از لحاظ جذابیت در قیاس با تاج های سرامیکی حاوی پایه استیل، هیچ نوع خط خاکستری قابل رویت ندارد.

•ظاهر زیبا و جذاب

این روکش ها شکلی کاملا طبیعی به تاج دندان می دهند که سبب شهرت آنها در میان سایر فراورده های دندانپزشکی جذاب شده است. خیلی اوقات ، جداسازی این روکش از دندان طبیعی چالش برانگیز است. پیشنهاد می شود از این نوع روکش ها به دندان وصل کنید تا شکلی طبیعی تر به دندان هایتان داده شود. زیرا وقتی از محصولات پایه فلزی بهره برده می شود امکان دارد خط لثه سیاه شود.

بخوانید  تولید محتوای متنی سایت دندانپزشکی: راهنمای عملی برای بهبود سئو

•مطابقت زیستی

بافت هایی که در دهان موجود می باشند به آسانی این نوع روکش را قبول می کنند. این محصولات بعد از درمان کارایی خیلی عالی خود را شروع خواهند کرد.

•عمر طولانی

عمر روکش دندان زیرکونیا تفاوتی با روکش های عادی ندارد. این روکش به شیوه ای تولید شده اند که در صورت مواظبت و مراقبت درست، مناسب ترین خدمات را با حداکثر دوام عرضه می کنند.

•قدرت و استحکام

از مزایای استفاده از روکش دندان زیرکونیا قدرت و استقامت چشمگیری آن می باشد که حتی به وسیله مراجعه کنندگانی که با آن معالجه شده اند حس می شود.

•مقاومت در مقابل پوسیدگی

خیلی از روکش ها طی بازه زمانی مشخصی بکارگیری به وسیله بیماران، دستخوش پوسیدگی می شوند. مایعات و مواد خوراکی متنوعی که در طول چندین سال استفاده می شوند سبب پوسیدگی و فرسایش روکش دندان می شوند. تاج های زیرکونیا همانند خیلی از اقسام دیگر روکش های دندانی دستخوش فرسایش و پوسیدگی نمی شوند که این مسئله در ماندگاری هر چه بیشتر آن تاثیر دارد.

•کار کمتر لابراتوار

در ساخت روکش دندان زیرکونیا از نوین ترین تکنولوژی دندانپزشکی استفاده می شود. مناسب ترین بخش آن این است که خیلی از دندان های طبیعی حفظ می شوند این مسئله سبب صرفه جویی در زمان بسیاری جهت معالجه دندان ها با روکش می شود، تنها متخصص بایستی آماده سازی لازم جهت تطبیق نمودن این روکش ها با دندان های تحت درمان را اعمال نماید.

بخوانید  مسکن قوی برای درد دندان

•تولید شده با نوین ترین فناوری

از مزایای استفاده از روکش دندان زیرکونیا ، ساخته شده از نوین ترین فناوری می باشد. این روکش با تکنولوژی CAD-CAM تولید شده اند که نوین ترین تکنولوژی در حیطه دندانپزشکی می باشد. در این صورت این روکش ها برای اشخاصی که در پی راهکار های زیبایی همیشگی برای دندان های صدمه دیده خود می باشند مزایای زیادی به همراه خواهند داشت. این روکش یکی از مناسب ترین انتخاب ها جهت درمان دندان های آسیب دیده می باشد.

معایب روکش دندان زیرکونیا

از معایب روکش دندان زیرکونیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•امکان دارد دندان های مقابل را خراب کند.

چرا که این روکش بسیار سفت و سخت است. از این رو امکان دارد در برابر دندان های طبیعی شما قوی تر به چشم آید.

•پوسیدگی ثانویه

پوسیدگی و فرسایش دندان از معایب روکش دندان زیرکونیا می باشد. اگرچه خود تاج قابل تخریب نخواهد بود. مسلما پوسیدگی زیر این روکش در قیاس با سایش مواد سفت در برابر دندان های دیگر قابل ملاحظه نیست. شما تنها متوجه این خواهید شد که بعد از برداشتن روکش اندکی پوسیدگی روی دندان شما وجود دارد.

بخوانید  آفاکسیم برای عفونت دندان

•قیمت بالا

از دیگر معایب روکش دندان زیرکونیا نرخ بالای آن می باشد. این روکش امکان دارد هزینه زیادی در قیاس با روکش های دیگر داشته باشد. با این وجود چنانچه از ان ها به صورت مطلوبی حفاظت و مراقبت شود تقریبا مانند یک سرمایه گذاری طولانی مدت می باشد. چنانچه در پی یک روکش ارزان قیمت می باشید امکان دارد به آسانی تراشیده شوند و در طولانی مدت ناچار شوید که آن را ترمیم نمایید که در این حالت هزینه آن بیشتر خواهد شد.

نحوه ساخت این نوع روکش

جهت ساخت روکش دندان زیرکونیا در آغاز دندانپزشک، دندان مراجعه کننده را به صورت مطلوبی معاینه نموده و پس از آن سایز و ابعاد دندان را اندازه گیری می کند. بعد از اندازه گیری برای آن قالب تهیه می کند. پس از این مرحله ، متخصص قالب ساخته شده را به لابراتوار می فرستد. علت این کار این است که دندان را به وسیله اسکن سه بعدی و سیستم تراش ایجاد نماید.

فرق لمینت با روکش زیرکونیا

یکی از پرسش های متداول مراجعه کنندگان فرق لمینت با روکش دندان زیرکونیا می باشد. لمینت ها و روکش های تمام سرامیک همانطور که می دانید از نوع سرامیک می باشند و برای جذاب تر و زیبا تر شدن لبخند بکار برده می شوند. هرچند نوع و قطر سرامیک در این دو گونه درمان با هم متمایز می باشند، ولی فرق لمینت با روکش دندان زیرکونیا در مقدار پوشش دهی سطح دندان می باشد.

بخوانید  معرفی 5 فروشگاه آنلاین تجهیزات دندانپزشکی

لمینت فقط بخش بیرونی دندان را پوشش می دهد. در صورتی که روکش تمام بخش دندان را پوشش دهی می کند و مواقعی استفاده می شود که دندان احتیاج به مراقبت و محافظت داشته باشد.

به عنوان مثال دندان هایی که تحت درمان ریشه واقع شده اند احتیاج به روکش دندان زیرکونیا دارند و استفاده از لمینت می تواند به شکستن و ترک خوردن دندان منجر شود. لمینت ها زمانی که اشخاص فقط احتیاج به تحولات در فرم و رنگ دارند بکار برده می شوند.

هزینه این نوع روکش

روکش دندان زیرکونیا به علت تولید شدن از مواد عالی مسلما دارای قیمت بیشتری در قیاس با سایر روکش ها می باشد. ولی می توان بیان کرد این روکش تنها روکشی است که با گارانتی دائمی ارائه می شود‌. همچنین تنوع بالای رنگ روکش دندان زیرکونیا سبب شده شما گزینه های بیشتری داشته باشید و دست شما را برای انجام این روش باز گذاشته است. ولی بهتر است خود دندانپزشک جهت انتخاب رنگ اقدام نماید. این نوع روکش به دلیل داشتن متریال خارجی و در بعضی موارد تولید شدن در خارج از کشور از قیمت زیادی هم برخوردار می باشند. در حال حاضر هم با افزایش نرخ ارز خارجی ناظر گرانتر شدن این روکش ها هستیم.

بخوانید  11 مورد از شایع‌ ترین بیماری های دهان و دندان

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×