» تغذیه و سلامت » جویدن سیاه دانه صبح ناشتا
جویدن سیاه دانه صبح ناشتا
تغذیه و سلامت - تناسب اندام - دانستنی ها

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا

آذر 20, 1402 160315

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا

اگر می خواهید از خواص درمانی سیاه دانه بیشتر بهره مند شوید بهتر است در صبحگاه به صورت ناشتا میل شود. دلیل اصلی جویدن این دانه گیاهی پوسته بسیار سخت و محکم آن است. معده در حالت عادی قدرت خرد کردن برخی از مواد غذایی را ندارد که این دانه ها از آن دسته است. در نتیجه برای بهره مندی از خواص بی نظیر آن لازم است پوسته آن شکافته شود. برای این کار باید در جویدن آن دقت کنید یا قبل از مصرف، آن را له کرده سپس مصرف نمایید.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

اگر می خواهید از خواص سیاه دانه و عسل که به شرح زیر هستند بهره مند شوید باید زمان مصرف این عصاره معجزه آسا را بدانید. خواص این ترکیب به شرح زیر می باشند:

  • رهایی از سرطان
  • التیام یافتن زخم
  • برای التیام یافتن عفونت و مبارزه با باکتری های مضر در بدن
  • برای درمان آلرژیک یا گرفتگی مجرای تنفسی
  • برای رفع چربی های موجود در بیماری های قلبی
  • غنی از آنتی اکسیدان و غیره
بخوانید  خواص انجیر خشک | هر آنچه که درباره انجیر باید بدانید

برای نحوه مصرف و زمان مصرف این ترکیب دستور مصرف های متفاوتی ارائه شده است. اما بهترین زمان مصرف، صبح ناشتا می باشد. برای مصرف این معجون سعی کنید هر بار که تمایل به میل آن داشتید این معجون را درست نمایید تا به صورت تازه از خواص آن بهره مند گردید.

از دیر باز معجون این دانه و عسل به اندازه یک قاشق و آن هم زمانی که معده خالی است و آماده پذیرش صبحانه می باشد تجویز می شود. اما گاهی برای برخی از افراد به جای یک بار چند بار مصرف آن تجویز می گردد. در این حالت اگر برای نمونه ۳ بار در روز مصرف آن تجویز شود باید هر بار قبل از میل غذا انجام شود. به بیان ساده تر قبل از صبحانه، قبل از نهار و قبل از شام باید میل گردد.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

هر چند در طب سنتی بیشتر به مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل در زمان صبحگاه و قبل از میل غذا تاکید شده است. این توصیه بیشتر برای افرادی است که می خواهند از خواص لاغر شدن یا کنترل بهتر فشار خون یا قند خون بهرمند شوند این زمان بهترین زمان مصرف است. اگر بدون مراجعه به یک طبیب آن را مصرف می کنید بهتر است در طول شبانه روز تنها یک بار و قبل از صبحانه انجام شود.

بخوانید  اسید معده کدام حیوان فلز را ذوب میکند , قوی ترین اسید معده مال چه حیوانیست؟

دلیل مصرف معجون سیاه دانه و عسل با معده خالی این است که معده و سیستم بدن چند ساعت در حالت استراحت بوده است و توانایی بیشتری برای پاکسازی سموم بدن دارد. سعی نمایید خوب این دانه را بجوید تا از خواص آن بهره مند شوید. جالب است بدانید شما می توانید این معجون را به صورت چای یا دمنوش هم میل کنید.

طریقه مصرف سیاه دانه

اگر تا کنون از سیاه دانه استفاده نکرده اید و نحوه مصرف صحیح آن را نمی دانید بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • این طلای سیاه غنی از خواص بی شمار می باشد که می توان آن را همراه روغن و عصاره های طبیعی دیگر میل کرد. حتما در زمان مصرف جویدن صحیح را در نظر داشته باشید چرا که در کنترل و درمان بیماری بسیار مفید عمل می کند.
  • افرادی که از زگیل رنج می برند بهتر است در جویدن آن دقت کنند و له شدن آن را با بزاق دهان به نحوه صحیح انجام نمایند تا نتیجه بهتری دریافت کنند.
  • افرادی که از سینوزیت رنج می برند بهتر است با شروع سرما هفته ای یک بار مصرف این دانه را شروع نمایند.
  • اگر از عطسه های مکرر بعد از سرماخوردگی رنج می برید این دانه را همراه روغن زیتون بجوشانید و عصاره حاصل را به مدت ۱ دقیقه در قسمت پیشانی خود قرار دهید.
  • برای محافظت بدن از بیماری و تقویت سیستم دفاعی بدن مصرف یک قاشق این دانه در صبحگاه را فراموش نکنید.
بخوانید  bmi چیست و فرمول محاسبه bmi برای مردان و زنان چگونه است ؟

مقدار مصرف سیاه دانه در روز

مصرف سیاه دانه با جویدن ۱ یا ۲ قاشق در روز کافی است. به عبارت دیگر اگر به صورت کپسول مصرف می کنید هر کپسول باید حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم از روغن این دانه باشد.

اگر به صورت معجون عسل مصرف می کنید باید این نسبت ۱۰۰ به ۲۵ گرم این دانه باشد.

توصیه می شود برای مقدار صحیح مصرف آن در طول شبانه روز به یک طبیب یا پزشک طب سنتی مراجعه کنید. همیشه در هر حالت حتی دارو های بی خطر گیاهی را بدون مشورت یک شخص خبره مصرف نکنید.

خواص سیاه دانه در صبحانه

مصرف صحیح سیاه دانه به صورت ناشتا یا در صبحانه است. چرا که می توان از خواص زیر بهره مند شد:

  • اگر می خواهید از خواص بهبود آرتروز، بیماری لثه، تعادل قند بدن، کنترل و درمان فشار خون و درمان مجاری ادرار و کلیه بهره مند شوید روغن این دانه را در لیست غذای خود بگنجانید.
  • اگر از درد روماتیسم در رنج هستید برای بهبود آن می توانید از روغن این دانه بهره ببرید. برای این کار قبل از خواب شبانه روغن آن را گرم کنید و محل درد روماتیسم را با ان ماساژ دهید. محل ماساژ را با یک دستمال پشمی بپیچید تا با روغن به حالت استراحت درآید.
  • برای بهبود درد های گوش.
  • در صورت داشتن اسهال و سرگیجه برای درمان از این دانه ها می توان استفاده کرد.
  • از طریق مصرف این دانه‌ی سیاه یا عصاره آن می توان برای درمان بیماری های آسم یا تنگ شدن مجاری تنفسی از آن بهره برد.
  • اگر در صدد درمان گیاهی سرطان از نوع روده بزرگ هستید. می توانید بدون بکار بردن دارو های صنعتی تنها از طریق مصرف مداوم روغن این دانه این بلای جان را درمان کرد.
  • برای پیشگیری از ریزش مو، تقویت پیازچه مو و در جهت شادابی و جوان سازی پوست و مو می توان از این عصاره بهره برد.
بخوانید  راهنمای خلاصی از خارش و التهاب بواسیر خارجی با روش‌های درمانی خانگی

خواص سیاه دانه در صبحانه

طریقه مصرف سیاه دانه برای مردان

دانه جادویی سیاه دانه به شکل دانه های سیاه رنگ و بسیار ریزی هستند که از گل بنفش استخراج شده است. در قدیم آن را به صورت روغن و عصاره مصرف می کردند. تحقیقات نشان داده است مصرف این دانه ها می تواند برای مردان نتایج زیر را به همراه داشته باشد:

  • شفافیت مو و پوست بدن و کمک به آبرسانی آنها
  • درمان و بهبود مشکل نعوظ
  • درمان و برطرف شدن زود انزالی
  • تسکین درد مفاصل استخوانی
  • درمان درد های موضعی بدن
  • کمک به رفع مشکلات دستگاه تناسلی مردان

با آگاهی از خواص این دانه ها برای مردان، آنها چگونه باید مصرف کنند که از خواص آن بهره مند شوند؟ در واقع خواص این دانه برای مردان تنها به چند مورد بیان شده منتهی نمی شود. بلکه از خواص بیشماری بهره مند است برای بهره مندی از این خواص از روش های زیر استفاده کنید:

  • مناسب ترین و ایده آل ترین روش مصرف، آسیاب کردن آن است. میتوان آسیاب شده آن را خورد یا همراه با عسل ترکیب کرد و به صورت ناشتا معجون را میل نمود.
  • گاهی می توان آن را به صورت دمنوش میل کرد.
  • می توان این دانه های سیاه را به عنوان عصاره در مواد غذایی استفاده کرد. یک مصرف کننده باید بیشتر از یک قاشق از آن را مصرف نکند.
  • گاهی استفاده از روغن سیاه دانه به صورت موضعی تجویز می شود. مصرف کننده باید آگاه باشد روغن این دانه تنها برای استعمال خارجی کاربرد دارد و قابل خوردن نیست.
  • در مصرف این دانه های سیاه عجول نباشید دوره درمان را طی کنید تا از خواص بیشمار آن بهره مند شوید.
بخوانید  این گیاهان چربی بدن شما را آب می کنند

بهترین زمان مصرف کپسول سیاه دانه

روغن حاصل از سیاه دانه به دو شکل قابل مصرف هستند. به بیان دیگر روغن این دانه به دو شکل تولید می شوند. یکی از محصول های استخراجی تنها برای استعمال روی پوست بدن استفاده می شوند و قابل خوردن نیستند. ‌نوع دوم که افراد زیادی از وجود آن بی اطلاع هستند نوع خوراکی ان می باشد. روش روغن گیری در هر دو محصول کاملا متفاوت است و هر کدام طی فرایند مجزا تولید می شوند و جایگزین یکدیگر نخواهند شود.

افرادی که از بوی نامطبوع روغن حاصل از سیاه دانه بیزار هستند طی فرایندی جدید برخی از تولید کنندگان دارو های گیاهی اقدام به تولید کپسول این روغن خوراکی نمودند. این کپسول ها به صورت ژله ای شکل هستند و طی فرایند سرد کردن به این شکل درآمده اند.

اگر شما بجای آسیاب کردن از کپسول این دانه ها استفاده می کنید می توانید هر زمانی آن را مصرف نمایید و از مزیت های آن بهره مند شوید. مزیت این ژله های فشرده بشرح زیر هستند:

  • درمان مشکلات معده
  • التیام زخم
  • پیشگیری از التهاب لثه
  • نرمال شدن کلسترول
  • تعادل فشار خون و غیره
بخوانید  سرکه انگبین چیست و برای چی خوبه ؟ معرفی 14 خاصیت شگفت انگیز

هر چند هر زمانی می توان کپسول ژله ای این دانه را مصرف کرد اما بهتر است زمانی آن را مصرف کنید که معده شما خالی باشد. مناسب ترین زمان که توسط پزشک طب سنتی تجویز می کند حداقل ۶۰ دقیقه قبل از غذا یا حداقل ۱۲۰ دقیقه بعد از صرف غذا است. این کپسول ها بهتر هستند با میزان زیادی از آب میل شوند. می توان شب ها نیز از این محصول استفاده کرد که سبب بهبود خواب شبانه می شود. اگر آقایان از چرخه خواب نامنظم برخوردار هستند بهتر است مصرف این کپسول ها را به شب انتقال دهند.

خوردن سیاه دانه ناشتا

خوردن سیاه دانه ناشتا

آیا تا کنون به این فکر کردید چرا خوردن سیاه دانه را ناشتا توصیه می کنند؟ یا دانه های آن چگونه باید خورده شود؟ در واقع این دانه ها از خانواده دانه های ریزی چون کنجد هستند که از پوسته بسیار سختی بهره مند می باشند. به دلیل وجود این پوسته سخت معده قادر به هضم آنها نیستند. در این صورت توصیه می شود در مصرف آنها خوب جویده شوند. همچنین در این زمان معده بعد از یک استراحت طولانی توانایی زیادی برای انجام فعالیت دارد.

بخوانید  گرده زنبور عسل برای چی خوبه؟ طریقه مصرف گرده گل

اگر می خواهید از خواصی چون درمان سردرد های ناگهانی رهایی یابید خوردن سیاه دانه ناشتا را در برنامه رژیم غذایی خود بگنجانید. لازم به یادآوری است این دانه ها اگر به صورت کامل و در زمان ناشتا میل شود شما هرگز از خواص آن بهره مند نخواهید شد. چرا که با شکسته شدن دانه ها خواص آن نمایان میشوند و تاثیر گذار هستند.

اگر به صوت کامل قورت داده شود بدانید که به همان شکل از معده دفع خواهد شد. آسیاب کردن یا جویدن به صورت صحیح در صبح ناشتا یعنی بهره مندی از خواص غنی شده این دانه ها می باشد.

نحوه مصرف سیاه دانه برای معده

درست است مصرف سیاه دانه می تواند برای کل بدن مفید باشد. اما استفاده از خود دانه یا عصاره یا روغن آن نیز برای خود معده معجزه می کند. در واقع اگر از نفخ یا زخم معده رنج می برید می توانید با استفاده صحیح از آن با این درد ها مبارزه کنید. روش هایی زیر راهکارهای اصولی و صحیح نحوه مصرف این دانه های سیاه ریز هستند:

  • با مخلوط کردن دانه با عسل می توانید معجونی تهیه کنید که در درمان نفخ معده بسیار موثر است. برای این کار ابتدا دانه ها را به کمک دستگاه خرد کن یا آسیاب های دستی کوچک کاملا آسیاب و له کنید. پس از له شدن آن را با عسل ترکیب نمایید. نسبت ترکیب باید برابر باشد. برای رفع کامل و بهبود نفخ معده بهتر است با معده خالی و یک قاشق از این معجون میل شود.
  • شما می توانید سیاه دانه را همراه ادویه بکار ببرید. استفاده مداوم سیاه دانه همراه غذا شما را از خواص بی نظیر آن بهره مند خواهد کرد. ترکیب این دانه سیاه همراه زردچوبه نمونه ای از نحوه مصرف آن می باشد.
  • مصرف دمنوش دانه های سیاه راه دیگر برای نفخ معده است. مقداری از این دانه ها را با نعنا قاطی کنید. سپس ترکیب را همراه آب روی اجاق قرار دهید تا به آرامی دم بکشد. می توان دمنوش را همراه مقداری عسل میل کرد.
  • مصرف دانه سیاه آسیاب شده همراه چای راهکار دیگری است که می توان از آن استفاده کرد. این روش در جهت از بین بردن میکروب ها و باکتری های مضر معده بسیار موثر است.
  • روش مالشی راه کا دیگر بهره مندی از این طلای سیاه است.
بخوانید  آیا لازم است کودک را به خوردن غذا وادار کنیم؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×