» سلامت پوست و مو » خواص روغن گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت
خواص روغن گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت
سلامت پوست و مو

خواص روغن گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

شهریور 4, 1402 190331

زیبایی یکی از نعمت های خداوند است که بشریت همواره به دنبال داشتن آن می باشد. یکی از مهم ترین ملاک های زیبایی داشتن پوست زیبا و صاف است که امروزه با رشد علم راه های زیادی برای داشتن پوست صاف و زیبا وجود دارد. یکی از مهم ترین کار های که هر کس باید برای داشتن پوست زیبا انجام دهد مراقبت از پوست از طریق استفاده از مواد طبیعی می باشد. گلاب و روغن گلیسیرین دو مورد از موارد طبیعی می باشند که خواص بی نظیری برای پوست دارند.

بهتر است بدانید که گلیسیرین و گلاب خاصیت مرطوب کنندگی دارند، از پوست شما در برابر ترک خوردن محافظت میکنند، گلاب پوست را مرطوب میکند، رطوبت را در پوست شما دست نخورده نگه می دارد و علائم پیری را از بین می برد همچنین گلیسیرین، یک ترکیب کربن بی رنگ و بی بو است که دارای خواص زیادی از جمله محافظت از پوست می باشد. خواص روغن گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت بسیار زیاد می باشند که با خواندن این مقاله با آن ها آشنا می شوید.

بخوانید  قرص فیفول برای پوست صورت

روغن گلیسیرین و گلاب

فواید روغن گلیسیرین و گلاب برای صورت

مرطوب کننده

روغن گلیسیرین و گلاب هر دو خاصیت مرطوب کنندگی دارند که با مرطوب کردن پوست شما آن را از ترک خوردن محافظت می کنند، گلاب پوست را مرطوب، نرم و سالم می کند و گلیسیرین به حفظ و مرطوب شدن آن کمک می کند.

مشکلات پوستی

روغن گلیسیرین و گلاب از پوست شما در برابر کریستال شدن محافظت می کنند همچنین از سوزش و خارش آن نیز جلوگیری می کنند، خاصیت ضد عفونی کنندگی گلاب همچنین آکنه و جوش را از بین می برد و از بازگشت مجدد آن ها جلوگیری می کند.

مقدار pH را متعادل می کنند

مقدار کمی pH برای پوست سالم نیاز است، به طوری که اگر پوست شما مقدار کمی ph داشته باشد از مشکلات مربوط به پوست مانند آکنه یا اگزما در امان است. هم روغن گلیسیرین و هم گلاب، مقدار pH را در پوست شما متعادل می کنند.

از بین بردن علائم پیری

به دلیل تحریک پوست، علائم پیری مانند چین و چروک پوست ظاهر می شود، اما روغن گلیسیرین و گلاب از سفت شدن پوست جلوگیری می کنند، رطوبت پوست شما را دست نخورده نگه می دارند و علائم پیری را از بین می برند.

بخوانید  بهترین مارک چسب بینی برای جوش سر سیاه

پوست را تمیز می کنند

روغن گلیسیرین و گلاب به گرد و غبار و ذرات آلودگی روی صورت شما می‌چسبند و حتی پس از شستشو با آب به از بین بردن آن‌ها کمک می‌کنند.

گلیسیرین چیست؟

این ترکیبی بی رنگ، بی بو و ارگانیک با طعمی شیرین یکی از با ارزش ترین مواد در جهان است که به دلیل خواص مرطوب کنندگی فوق العاده در طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی یافت می شود و از تمام حیوانات استخراج می شود.

فواید روغن گلیسیرین برای پوست صورت

  • برای انواع پوست از جمله پوست های چرب استفاده می شود. زیرا با تمامی پوست ها سازگار است به همین خاطر هر فردی با هر پوستی می تواند بدون نگرانی از آن استفاده کند.
  • بیماری های پوست چرب مانند آکنه، عفونت های پوستی، چین و چروک و خطوط ریز را درمان می کند.
  • همچنین روغن گلیسیرین می توان به عنوان یک مرطوب کننده لایه بیرونی پوست (استراتوم شاخی) نیز عمل کند.
  • بهتر است بدانید که روغن گلیسیرین می تواند به خوبی پوست را در برابر انواع تحریک پوستی محافظت کند.
  • یکی دیگر از خواص این روغن تسریع فرآیندهای بهبود زخم است.
  • همچنین طبق تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده است مشخص شد که این روغن با از بین بردن سلول های مرده پوست از ظهور جوش های آینده بر روی پوست صورت شما جلوگیری می کند.
  • به طور کلی روغن گلیسیرین پوست را مرطوب و روشن می کند و به عنوان پایه ای برای آرایش عمل می کند، به طوری که آرایش طولانی تر باقی می ماند.
بخوانید  قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟

گلیسیرین چیست؟
فواید گلاب برای پوست صورت

  • گلاب به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند و همچنین چربی اضافی آن را کنترل می کند.
  • گلاب دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی پوست تحریک شده کمک کند و آن را از شر آکنه، درماتیت و اگزما خلاص کند.
  • می توان گفت که گلاب یک پاک کننده عالی است و به از بین بردن چربی و کثیفی ایجاد شده در منافذ مسدود شده کمک می کند.
  • گلاب به احیا و مرطوب کردن پوست کمک می کند و ظاهری شاداب به آن می بخشد.

دستورالعمل های روغن گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

ترکیب روغن گلیسیرین و گلاب برای مرطوب نگه داشتن پوست

گلیسیرین را با گلاب مخلوط کنید تا تونر بهتری بدست آورید که صورت شما را صاف و به خوبی تغذیه کند، سپس مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و آن را در طول روز روی پوست خشک خود اسپری کنید تا مطمئن شوید که پوست شما همیشه مرطوب است.

فرمول آبرسانی پوست

بعد از شستن صورت، کمی روغن گلیسیرین رقیق شده با آب برای تقویت پوست به صورت خود بمالید، زیرا به سفت شدن منافذ پوست کمک می کند، با مخلوط کردن حدود یک چهارم فنجان روغن گلیسیرین با یک و نیم فنجان گلاب، محلول تقویت کننده درست کنید.

بخوانید  صورتم با خمیر دندان سوخته چه کنم ؟

گلاب، گلیسیرین و آلوئه ورا

۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین، ۱ قاشق غذاخوری گلاب (ارگانیک)، ۲ قاشق غذاخوری آلوئه ورا، ½ قاشق غذاخوری روغن آرگان را تهیه کنید سپس به روش زیر عمل کنید.

روش:

مواد را در بطری قطره چکان بریزید، از قیف برای جلوگیری از ریختن آن استفاده کنید.

روی بطری را بپوشانید و آن را بین دو دست بچرخانید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند.این سرم را در جای خنک نگهداری کنید.چند قطره از سرم را بردارید و بین کف دست خود بمالید و صورت خود را با آن ماساژ دهید. از این سرم هر شب یا به دلخواه خود استفاده کنید.

برای ضد پیری

روغن گلیسیرین را با مقدار مساوی روغن ویتامین E که به شکل کپسول موجود است، با یک قاشق گلاب مخلوط کنید. این مخلوط را هر شب روی پوست خشک خود بمالید. ویتامین E به تغذیه پوست کمک می کند و از ایجاد خطوط ریز روی پوست جلوگیری می کند که برای جوانی پوست و همچنین چاق و سفت شدن پوست صورت مفید است. مخلوط را می توان روی لب های خشک در شب نیز استفاده کرد.

بخوانید  قیمت دستگاه پلاسما جت

محلول روغن گلیسیرین و گلاب برای رفع جوش های سر سفید و سر سیاه

آرد برنج، روغن گلیسیرین و گلاب را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و هر شب آن را روی جوش های سرسفید و سر سیاه بمالید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید.

از روغن گلیسیرین و گلاب به عنوان خوشبو کننده صورت استفاده کنید.

یکی دیگر از فواید شگفت انگیز روغن گلیسیرین این است که می توان از آن به عنوان خوشبو کننده صورت استفاده کرد، ۳ قاشق چایخوری روغن گلیسیرین، ۱۰ قاشق چایخوری آب خیار و ۱۰ قاشق چایخوری گلاب را مصرف کنید، آنها را در یک بطری اسپری تمیز مخلوط کنید، هر زمان که احساس خشکی کردید، آن را روی پوست خود اسپری کنید و بعد از ۱۰ ثانیه آن را با یک پارچه پاک کنید، بلافاصله صورت را تازه می کند.

استفاده از روغن گلیسیرین و آب لیمو برای سفیدی پوست

روغن گلیسیرین و آب لیمو،این مخلوط برای رفع مشکل تیرگی پوست بسیار موثر است، زیرا به مرطوب شدن و روشن شدن رنگ پوست کمک می کند، می توانید آن را روی نواحی تیره مانند زیر بغل، ناحیه اطراف شرمگاه، زانو و آرنج بمالید همچنین برای زمانی که مشکلات پوستی هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب رخ می دهد نیز موثر است.

بخوانید  چه زمانی خارش بدن خطرناک است

مواد لازم:

نصف فنجان روغن گلیسیرین + ۲ عدد لیموترش + ۱/۴ فنجان روغن بادام + ۱/۴ فنجان روغن کرچک + ۱ قاشق چایخوری روغن مشک یا مشک آسیاب شده.

روش مصرف:

این مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کرده و سپس در یخچال قرار می دهیم تا از اکسیده شدن آن جلوگیری شود.مخلوط را روی بدن بمالید و یک شب بگذارید. سپس آن را با آب بشویید.

نکاتی در مورد استفاده از روغن گلیسیرین برای صورت

اگرچه روغن گلیسیرین به طور کلی برای پوست بی خطر تلقی می شود، اما استفاده از آن در برخی موارد ممکن است باعث عوارض جانبی مانند: تحریک پوست، واکنش آلرژیک، ظاهر شدن جوش و خشکی پوست شود ، بنابراین به منظور کاهش احتمال هرگونه آسیب یا عوارض جانبی هنگام استفاده از روغن گلیسیرین برای صورت و پوست، نکات و دستورالعمل های زیر را حتما رعایت کنید:

  • مطمئن شوید که آن را در مایع دیگری رقیق کنید، با مخلوط کردن چند قطره روغن گلیسیرین با مایعی که مناسب پوست شما است، مانند آب ساده یا گلاب.
  • سعی کنید از استفاده از روغن گلیسیرین با هر کرم یا پماد چسبناک خودداری کنید، زیرا گلیسیرین به طور طبیعی غلیظ است و ممکن است پوست شما را تحریک کند.
  • قبل از شروع استفاده از روغن گلیسیرین روی پوست صورت خود، حتما آن را روی ناحیه کوچک و نامرئی پوست بمالید تا مطمئن شوید که از حساسیت به گلیسیرین رنج نمی برید.
  • استفاده از گلیسیرین روی پوست و صورت را شب ها قبل از خواب انجام دهید، زیرا گلیسیرین ممکن است حساسیت پوست را به نور خورشید افزایش دهد.
    ​​​​​
بخوانید  بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد ؟ 14 مورد از عواض بلفاروپلاستی بشناسید

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×