» سلامت پوست و مو » روش های متنوع برای آبرسانی پوست صورت
روش های متنوع برای آبرسانی پوست صورت
سلامت پوست و مو

روش های متنوع برای آبرسانی پوست صورت

تیر 15, 1402 160334

آبرسانی پوست صورت، امروزه خیلی مورد توجه مردم علی الخصوص بانوان قرار گرفته است. تاکنون پیش آمده روی پوست صورت یا دیگر بخش های بدن خود حس خشکی و پوسته پوسته شدن کنید؟ امیدواریم که پاسخ شما به این پرسش خیر باشد وگرنه شما جز کسانی می باشید که دستخوش خشکی پوست شده اید. نشانه های خشکی پوست شامل حس خشکی، پوسته پوسته شدن، التهاب، سوزش و قرمزی و در بعضی مواقع خونریزی می باشد. موارد زیادی نظیر وراثت، آب و هوای سرد و خشک، حمام با آب داغ، تغذیه نامطلوب، بکارگیری لوازم آرایشی و بهداشتی نامطلوب و… باعث خشکی پوست صورت می شوند.

روش های متنوع برای آبرسانی پوست صورت

امروزه همانطور که گفته شده یکی از چالش های عمده خیلی از اشخاص مراقبت های پوستی و ممانعت از چین و چروک می باشد. زیرا بیرونی ترین بخش بدن بوده و نقش محافظتی دارد. همچنین به دلیل تاثیر بسزایی که در جذابیت آدم دارد دقت به تندرستی آن امری کاملا ضروری خواهد بود. یکی از عمده ترین مراقبت ها هم جهت جذاب و زیبا نگه داشتن پوست آبرسانی می باشد.

بخوانید  معرفی بهترین ماسک روشن کننده پوست خانگی با طرز تهیه 8 ماسک روشن کننده

اهمیت آبرسانی پوست صورت در زیبایی

با بالا رفتن سن، پوست شروع به خشک شدن و ایجاد چین و چروک می کند. افراد بایستی از سن ۳۰ سالگی به بعد حتما به پوست خود به خوبی رسیدگی کنند. یکی از اثربخش ترین امور که می توان برای این عمل انجام داد، استفاده از رژیم غذایی سالم می باشد. نوشیدن روزی ۸ لیوان آب هم می تواند در این مسئله کمک بسزایی نماید. مصرف میوه و سبزیجات را هم باید در طول روز حتما مصرف نمایید. کسانی که شامل پوست خشک و عادی می باشند بایستی از کرم آبرسانی پوست بهره ببرند.

بهترین سن جهت آبرسانی پوست صورت

بهترین سن برای آبرسانی پوست صورت همانطور که قبلا به آن اشاره شد بعد از ۳۰ سالگی می باشد. چرا که با بالاتر رفتن سن چین و چروک پوست افزایش می یابد. در حال حاضر با استفاده از روش هایی، می توان با تزریق مواد جذب کننده آب، پوست خود را هیدراته نمود. مرسوم ترین روش، مزوتراپی می باشد که در آن هیالورونیک اسید که یک گلیکوپروتئین جذب کننده آب است به پوست صورت داده می شود تا فقدان آن را جبران نماید. هیالورونیک اسید معمولا در پوست تمام افراد موجود می باشد اما با بالاتر رفتن سن میزان آن کم می شود. از علل خشک شدن پوست کاهش هیالورونیک اسید می باشد.

بخوانید  5 سایت پوست و مو در ایران و جهان مخصوص بانوان

بهترین مواد جهت آبرسانی پوست صورت

بهترین مواد جهت آبرسانی پوست صورت معمولا لوازمی چون لوسیون، سرم ها و اقسام کرم ها می باشند. هنگام خرید یک محصول آبرسان پوست در تلفیقات تولید کننده آن بایستی مواد زیر موجود باشد:

•هیالورونیک اسید

•گلیسیرین

•سرامید

•SPF

این موارد ذکر شده افزون بر رطوبت رسانی و آبرسانی پوست به مراقبت از پوست شما کمک بسزایی می کنند.

متداول ترین روش های آبرسانی پوست صورت

روش های متنوع و رایجی جهت آبرسانی پوست صورت وجود دارند که عبارتند از:

روش های متنوع و رایجی جهت آبرسانی پوست صورت

•مصرف آب به مقدار لازم

آبرسانی به پوست از آبرسانی به بدن آغاز می شود. برای این کار لازم است روزی دست کم ۸ لیوان آب مصرف کنید.

•بکارگیری محصولات آبرسان پوستی

کرم و محصولات آبرسان با رسوخ به بخش های سطحی پوست تا حد زیادی آبرسانی به پوست صورت را انجام می دهند.

•پیشگیری از استحمام با آب داغ به مدت طولانی

حمام با آب داغ به مدت زمان زیاد سبب حذف رطوبت و چربی های لازم موجود در بدن می شود که می تواند پوست شما را با کمبود آب مواجه سازد. بکارگیری آب ولرم در زمان حمام کردن بسیار مناسب می باشد.

بخوانید  پی آر پی چیست؟ و آیا PRP سرطان زاست ؟ مزایا و عوارض پی آر پی

•استفاده از مرطوب کننده

زمانی که مقدار رطوبت در هوای پیرامون شما کم باشد، می توانید از مرطوب کننده بهره ببرید. این کار مخصوصا در فصول خشک نظیر زمستان می تواند سودمند باشد.

•استفاده از  ماسک های آبرسان

گذاشتن یک ماسک آبرسان صورت در برنامه روزانه مواظبت از پوست، می تواند سبب کم شدن چین و چروک و سیاهی پوست شود. آبرسانی پوست صورت با خیار از مرسوم ترین ماسک ها به حساب می آید.

•استفاده از محصولات ضد آفتاب

جهت پیشگیری از صدمه به پوست به وسیله اشعه های UVA, UVB بایستی حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. واقع شدن در برابر خورشید می تواند سبب کم شدن آب در پوست شما شود که این سبب از بین رفتن رطوبت و تجزیه الاستین و کلاژن می شود.

کلاژن و الاستین، تاثیر بسزایی در مقاومت و خواص ارتجاعی پوست دارند و نبود آنها می تواند نشانه های زودرس پیری را بروز دهند.

•مصرف غذاهایی که منابع آب بسیار دارند.

غذا هایی که منبع آب بسیاری هستند میل نمایید. میوه ها و سبزیجات، نه فقط آبرسان قوی می باشند بلکه از خیلی جهات برای پوست شما سودمند می باشند.

بخوانید  طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت با بهترین روش ها

میوه هایی چون پرتقال، لیمو که سرشار از آب و غنی از ویتامین C می باشند جهت مراقبت و حفظ بافت پوست خیلی سودمند می باشند. غذا های سرشار از ویتامین A, B3 هم جهت بهسازی سلامت کامل پوست الزامی می باشند.

مزایای آبرسانی پوست صورت

مزایای آبرسانی پوست صورت

با وجود اثر آبرسانی، امکان دارد این پرسش مهم برای هر کسی پیش آید که مزایای آبرسانی پوست صورت چیست؟ به چه علت بایستی این کار را هر روز انجام داد؟ جهت رسیدن به جواب این پرسش به مزیت های آبرسانی پوست که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت دقت نمایید.

•کم شدن مشکلات پوستی

پوست های چرب یا پوست های خشک، هریک چالش های خاص به خود را دارند. پوسته پوسته شدن پوست، خارش، التهاب، خشکی و بروز چین و چروک در پوست های خشک به وجود می آید. از طرف دیگر ایجاد اقسام جوش و آکنه یکی از عمده ترین چالش ها و مشکلات پوست چرب می باشد. مرطوب کننده مطلوب و آبرسانی می تواند این مسائل را کم نموده و یا آنها را برطرف نماید.

چنانچه پوست خشکی دارید بهتر است محصولاتی با روغن زیاد و چنانچه پوست چرب دارید بایستی از لوسیون های بر پایه آب تهیه کنید. لوازم و محصولات مناسب آبرسان، با اعمال هماهنگی در پوست سبب کم شدن مسائل پوستی می شود.

بخوانید  معرفی انواع ماسک صورت برای پوست چرب

•کاهش لکه های پوستی

بعضی از محصولات آبرسان شامل تلفیقات لکه بر می باشند. لکه های حاصل از آکنه و جوش با این محصولات به تدریج از بین می روند. افزون بر این خشکی و پیری پوست هم می تواند سبب به وجود آمدن لکه های تیره و قهوه ای روی پوست شود. آبرسانی پیوسته و دائمی پوست از بروز این مسائل هم جلوگیری خواهد کرد. وجود ویتامین های C, E هم به کم شدن لکه های پوستی کمک بسزایی می کند.

•حفاظت در مقابل عوامل آسیب زا

پوست صورت معمولا بیشتر از دیگر قسمت های بدن در برابر هوای آزاد قرار می گیرد. این مسئله باعث می شود که لایه های پوست در نزدیکی آلودگی های هوا یا تابش آفتاب، سلول های بیشتری را تلف نموده و خیلی زود تر صدمه می بینند. بکارگیری مرطوب کننده ها و اقسام آبرسان، با اعمال یک لایه حفاظتی از ایجاد این صدمات پیشگیری می کند. آبرسانی پوست سبب تقویت لایه های سطحی پوست شده و به ترمیم سلول ها کمک بسزایی می کند.

•پیشگیری از افزایش چین و چروک صورت

یکی از مزایای آبرسانی پوست صورت کم شدن چین و چروک می باشد. حس رطوبت و روشنی پوست پس از بکارگیری اقسام آبرسان ها خیال واهی نیست. یکی از عمده ترین موارد ایجاد چین و چروک، خشکی و تجمع سلول ها می باشد. آبرسان با اعمال رطوبت لازم در سلول، از اعمال چروک های سطحی و عمقی شدن آن ها پیشگیری می کند.

بخوانید  خواص روغن گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

•کم کردن آسیب های ناشی از دوش داغ

با اینکه یک دوش داغ می تواند کسالت یک روز طولانی و پر چالش را کم کند ولی صدمات بسیاری هم به پوست وارد می نماید. آب داغ افزون بر التهاب سلول ها سبب تبخیر آب در پوست می شود. بکارگیری یک آبرسان مطلوب بعد از استحمام داغ، صدمات حرارت بالا را به صورت چشمگیری کم نموده و سبب خنکی و آرامش پوست می شود.

آبرسانی پوست صورت در کلینیک

بعضی از درمان های مناسب می توانند سبب آبرسانی پوست صورت به شیوه چشمگیری شوند که عبارتند از:

•میکرودرم ابریژن

یکی از روش های آبرسانی پوست در کلینیک صورت بکارگیری میکرودرم ابریژن می باشد. این روش پوست را کاملا پاکیزه، تخلیه و آبرسانی می نماید. حتی آن را با آنتی اکسیدان ها و پپتید ها تقویت می بخشد تا شفافیت و طراوت را در پوست ایجاد نماید. این عمل برای کاهش خطوط و چین و چروک و بهسازی رنگ پوست و کم نمودن لکه های تیره تاثیر بسزایی دارد.

•تزریق

از دیگر روش های آبرسانی پوست صورت در کلینیک تزریق می باشد. چنانچه دوست دارید بیشترین سطح آبرسانی را انجام دهید بیشتر از پوستر های پوستی در پی روش دیگری نباشید.

بخوانید  مراقبت از انواع پوست و مراقبت در برابر انواع مشکلات پوستی

پوستر های پوستی به صورت اثربخشی رطوبت را به پوست شما وارد می کند. آنها گونه ای پر کننده پوست به شمار می آیند که در عوض کشیدن یا افزودن حجم، سطح کیفی پوست را از داخل بازسازی می کنند. این فراورده ها از اسید هیالورونیک آهسته رهش تولید شده اند که آب را به هم وصل نموده و حفظ می کنند. در نهایت سبب آبرسانی پوست شده و ظاهر با طراوت، مستحکم و تندرستی را به پوست می دهند.

تزریق جهت آبرسانی پوست صورت، رطوبت بسیاری را جهت بهسازی سطح کیفی پوست و شفافیت با جلوه های طبیعی عرضه می دهد. این شیوه برای کسانی مناسب است که پوست آنها به علت پیری خشک و شکننده شده است و با توجه به نگرانی ویژه شما می توانند در نواحی بزرگ و کوچک تجویز شود. با بالا رفتن سن میزان طبیعی هیالورونیک اسید در پوست کم می شود و پوست شما کسل و خشک به چشم می آید. تزریق جهت آبرسانی پوست برای بانوان باردار و شیرده و یا کسانی که شامل چین و چروک یا کاهش حجم چشمگیری در پوست خود هستند به هیچ وجه مطلوب نمی باشد.

بخوانید  انواع روش های کاشت ابرو چیست و بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟

مزوتراپی آبرسان جهت آبرسانی پوست صورت

مزوتراپی آبرسان

اغلب رعایت روش های ذکر شده برآیند ایده آل را در آبرسانی پوست صورت به شما نمی دهد. در چنین وضعیتی بایستی در پی روشی مطمئن و مصون جهت آبرسانی به پوست خود باشید. در این صورت مزوتراپی آبرسان این فرصت را برای شما فراهم می کند.

با بکارگیری مزوتراپی، بدون خونریزی و درد و در حداقل زمان ممکن، می توانید پوست صورت خود را آبرسانی نمایید و ظاهری جذاب و جوان داشته باشید. کوکتل های آبرسان مزوتراپی به وسیله تزریق به بخش میانی پوست، ناحیه ای که محصولات آبرسان توان نفوذ به آن را ندارند، رطوبت و مواد مغذی را به پوست وارد کرده و طی مدت اندکی، برآیند ایده آلی را برای شما فراهم می کند.

این روش کاربردی از این لحاظ که به صورت مستقیم به بخش های عمقی پوست ورود می یابد و بدون هیچ عوارضی آبرسانی به پوست صورت را انجام می دهد، در حال حاضر یکی از محبوب ترین شیوه های آبرسانی پوست در سراسر جهان می باشد.

شمار جلسات مدنظر این روش در افراد متنوع متمایز می باشد. با ملاحظه با نوع پوست، میزان کم آبی پوست، مشکلات و ناراحتی های پوستی، سن و موارد دیگر شمار جلسات مورد نظر هر شخص، به وسیله پزشک کاربلد و متخصص مشخص می گردد.

بخوانید  قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟

آبرسان پوست صورت به صورت عمقی در خانه

آبرسان پوست صورت خانگی با شیوه های طبیعی می تواند یک راهکار جهت تندرستی پوست باشد. این شیوه ها حاوی ماسک آبرسان خانگی، روغن های گیاهی و بخور دادن می باشد.

•ماسک خانگی آبرسان پوست صورت برای پوست های چرب

چنانچه پوست شما چرب باشد و همواره برق بزند و پس از هر بار شستشوی پوست صورت مجدد به همان وضعیت قبلی خود بازگردد شما از پوست چربی برخوردار می باشید. این پوست ها مستعد جوش، آکنه و منافذ بسیاری است. این عقیده را که این گونه پوست ها به آبرسان احتیاجی ندارند را فراموش کنید. همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد پوست شامل ماده ای به اسم اسید هیالورونیک می باشد که بایستی حتما آبرسانی شود. ماسک آبرسان خانگی با خیار برای پوست های چرب مطلوب می باشد.

•ماسک خانگی آبرسان پوست صورت برای پوست های خشک

آبرسانی این نوع پوست ها با بکارگیری ژل آبرسان، کمی آلوئه ورا، یک قاشق عسل و چند قطره روغن نارگیل به صورت مناسبی پوست را آبرسانی می کند. حتی با یک قاشق غذا خوری ماست و یک قاشق غذا خوری نشاسته می توانید یک ماسک آبرسان مناسب و قوی برای پوست تهیه کنید. این ماسک خانگی را می توانید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. بدین صورت می توانید به آسانی به هایدریت کردن پوستتان کمک بسزایی نمایید.

بخوانید  برای درمان فوری آفتاب سوختگی صورت چی خوبه؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×