» زیبایی و پزشکی » نحوه چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم
نحوه چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم
زیبایی و پزشکی

نحوه چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم

آبان 22, 1402 50356

امروزه بسیاری از افراد با بینی‌های بزرگ مشکل داشته و برخورداری از یک بینی کوچک و خوش فرم را به عنوان یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی می‌شناسند. به همین دلیل نیز افرادی مه بینی‌های گوشتی و بزرگی دارند همواره سعی کرده‌اند تا بینی‌های خود را کوچک کنند. امروزه برای کوچک کردن بینی روش‌های مختلفی وجود دارد.

یکی از روش‌های نوین کوچک کردن بینی تزریق آنزیم است. بعد از تزریق آنزیم جهت افزایش کیفیت کار و برای مراقبت از بینی لازم است تا بر روی بینی چسب بزنید. در ادامه این مقاله ضمن معرفی روش تزریق آنزیم به نحوه چسب زدن بینی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بخوانید  چند مدت بعد از عمل بینی میتوان فین کرد؟

تزریق آنزیم به بینی چیست؟

در این روش پزشک متخصص از آنزیم هیالاز و بلورهای هیدروکسی آپاتیت کلسیم برای کوچک کردن بینی فرد متقاضی استفاده می‌کند. برای تزریق آنزیم نیازی به بیهوشی نبوده و برای از بین بردن درد هنگام تزریق، از بی حسی موضعی استفاده می‌شود. یکی دیگر از مزایای تزریق آنزیم آن است که این روش در مدت کوتاهی تاثیرات خود را نشان می‌دهد و هیچ گونه عوارض خاصی برای فرد ندارد.

همچنین برای تزریق آنزیم بسته به شرایط فرد ۱ الی ۲ هفته برای انجام این کار کافی است. در واقع پزشک در این بازه زمانی تعداد جلساتی را معین کرده و در هر جلسه مقداری آنزیم به بینی تزریق می‌کند.

آنزیم بینی یک فرایند غیرتهاجمی است که برای کوچک کردن و تغییر شکل بینی استفاده می‌شود. در این روش، یک آنزیم خاص به نام هیالورونیداز به بینی تزریق می‌شود. این آنزیم قادر است به تجزیه هیالورونیک اسید، که یکی از موادی است که پوست و بافت های بینی را حفظ و حمایت می‌کند، بپردازد. با تجزیه هیالورونیک اسید، حجم و حجم بینی کاهش می‌یابد و اندازه و شکل آن به طور طبیعی تغییر می‌کند.

بخوانید  بعد از عمل بینی تا چه مدت باید طاق باز خوابید؟

از مزایای تزریق آنزیم بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. روش غیرتهاجمی: تزریق آنزیم بینی بدون نیاز به جراحی است و به طور کلی کمترین ریسک و زمان استراحت را نسبت به جراحی بینی دارد.
  2. کمترین عوارض: این روش معمولاً با عوارض کمتری همراه است، و در بسیاری از موارد عوارض انتقالی کوتاه مدتی ممکن است مشاهده شود که به طور طبیعی در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌یابند.
  3. نتایج سریع: از جمله مزایای تزریق آنزیم بینی می‌توان به نتایج سریع اشاره کرد. بعد از تزریق، تغییرات قابل مشاهده و قابل توجهی در شکل و اندازه بینی خواهید داشت.

تزریق آنزیم به بینی چیست؟

به دلیل مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی که تزریق آنزیم دارد، بسیاری از افراد برای کوچک کردن بینی خود از این روش استفاده می‌کنند. به همین خاطر نیز لازم است تا تمام نکات مهم در این رابطه را بدانید. یکی از مهم‌ترین اقدامات تزریق آنزیم، چسب زدن به بینی است که در ادامه اهمیت این موضوع و نحوه انجام آن برایتان توضیح داده شده است.

ضرورت استفاده از چسب بینی بعد از تزریق آنزیم

پس از تزریق آنزیم در بسیاری از مواقع بینی تحت تاثیر مواد تزریق شده قرار می‌گیرد و ممکن است تحرکاتی داشته باشد. به همین دلیل نیز استفاده از چسب بینی ضرورت دارد. در واقع چسب بینی به عنوان یک وسیله کمکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا بینی بتواند در مواجه با  فشار و بازسازی پس از تزریق آنزیم به خوبی عمل کند و مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.

بخوانید  ایا ماساژ بینی بعد از عمل باعث کوچک شدن بینی میشود ؟

توجه داشته باشید که در صورت عدم استفاده از چسب بینی بعد از انجام تزریق آنزیم، ممکن است کیفیت و کارایی این کار بسیار افت کند و شما نتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید.

اهمیت استفاده درست از چسب بینی بعد از تزریق بینی

حال که با ضروریت استفاده از چسب بینی آشنا شدید بد نیست بدانید که نحوه استفاده صحیح از آن نیز یک امر بسیار مهم بوده و تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد چسب دارد. در واقع اگر چسب را به نحوه درست بر روی بینی خود قرار ندهید، چسب نمی‌تواند کارایی لازم را از خود نشان دهد. حتی در برخی از مواقع استفاده اشتباه از چسب هیچ تفاوتی با حالتی که از چسب استفاده نکنید نداشته و باعث می‌شود تا بینی تحت فشار قرار بگیرد. به دلیل اهمیت استفاده درست از چسب بینی بعد از تزریق بینی تصمیم گرفته ایم تا نحوه چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم را برای شما توضیح دهیم.

آموزش چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم

برای این کار در ابتدا لازم است تا چسب مخصوص پزشکی را تهیه کنید. پس از آن چسب را بر روی دهانه بینی قرار داده و آن را به سمت بالا هل دهید. هم زمان با انجام این کار لازم است تا چسب را به سمت کناره‌های بینی در دو سمت فشار دهید. میزان فشار اعمالی بر دو طرف بینی باید به گونه ای باشد که از چسبیدن کامل چسب بر روی بینی اطمینان حاصل کنید.

بخوانید  بهترین روش اصلاح صورت بدون درد

حال که چسب اول را به این طریق بر روی بینی زدید لازم است تا چند تا چسب دیگر را نیز دقیقاً به گونه ای که توضیح دادیم بر روی چسب اولی بزنید. بعد از چسباندن چندین چسب بر روی یک دیگر لازم است تا یک چسب را در قسمت میانی بینی از سمت راست به سمت چپ بزنید. سپس این کار را یک بار دیگر به صورت برعکس یعنی از سمت چپ به سمت راست انجام دهید. بعد از انجام این کار چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم به اتمام می‌رسد.

آموزش چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم

مدت زمان دوام چسب‌های بینی بعد از تزریق آنزیم

چسب‌های بینی که برای بعد از انجام تزریق آنزیم مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ۸ ساعت قابلیت چسبندگی دارند و بعد از آن لازم است تا آن‌ها را تعویض کنید. نحوه چسب زدن بینی بعد از تزریق آنزیم دقیقاً یکسان بوده و نیازی نیست تا در دوره‌های مختلف از روش‌های گوناگونی استفاده کنید. به عنوان یک نکته بسیار مهم در نظر داشته باشید که در هنگام تعویض چسب‌های بینی، دقت و حساسیت بالایی را به خرج دهید چرا که در این دوران بینی حساس بوده و ممکن است آسیب ببیند.

بخوانید  چند وقت بعد از عمل بینی میتوان دندانپزشکی رفت ؟

بعد از تزریق آنزیم به بینی تا چه زمانی از چسب بینی استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین سوالاتی که افراد دارند در رابطه با این موضوع است که بعد از تزریق آنزیم به بینی تا چه زمانی از چسب بینی استفاده کنیم؟ در واقع مدت زمان استفاده از چسب بینی دقیق نیست و نمی‌توان یک دوره مشخص را تعیین کرد. به بیان ساده‌تر شما باید تا زمانی از چسب بینی استفاده کنید که بینی شما به طور کامل ترمیم شود و از آن تحت اثر مواد و انزیم های تزریق شده قرار نگیرد و هیچ گونه تحرک غیر طبیعی را از خود نشان ندهد.

شما لزومی ندارد که در مورد مدت زمان استفاده از این چسب‌ها نگرانی داشته باشید چرا که این موضوع توسط پزشکتان مشخص می‌شود و وی زمان لازم و کافی برای استفاده از چسب بینی را برای شما مشخص خواهد کرد.

سخن پایانی

بعد از انجام تزریق آنزیم به بینی برای آن که این کار نتیجه بخش باشد و بتواند بر روی کوچک‌تر شدن بینی شما اثر بگذارد حتماً لازم است تا برای مدتی از چسب بینی استفاده کنید. توجه داشته باشید که نحوه درست چسب زدن به بینی بعد از انجام تزریق آنزیم بسیار مهم بوده و حتماً لازم است تا با دقت و حساسیت بالایی این کار را انجام دهید. پس از مدتی استفاده از چسب بینی و زمانی که بینی شما به یک حد پایدار رسید می‌توانید استفاده از این چسب‌ها را کنار بگذارید.

بخوانید  افزایش آمار جراحی بینی در مردان در سال 1402

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×