» ایمپلنت » نکات جالب و خواندنی درباره ایمپلنت دندان در کودکان
ایمپلنت دندان در کودکان
ایمپلنت

نکات جالب و خواندنی درباره ایمپلنت دندان در کودکان

مرداد 2, 1402 90343

معمولا به دلیل شیطنت ها و بازیگوشی هایی که کودکان انجام می دهند ، اتفاقات و سانحه های متعددی برای آن ها رخ می دهد که طی رخ داد آن ها احتمال از دست دادن دندان ها افزایش گیدا می کند. در چنین شرایطی اکثر والدین سعی می کنند که راهی برای جایگزین کردن دندان غائب کودکشان پیدا کنند. یکی از راهکار هایی که ممکن است به ذهن والدین بیاید و آن را با سوال رو به رو سازد ایمپلنت یا کاشت دندان است. ايمپلنت دندان با وجود اینکه گزینه ای عالی و مناسب برای بزرگسالان است ، آیا برای کودکان در حال رشد نیز گزینه درمانی مناسبی می باشد یا خیر؟ شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید آیا ایمپلنت یا کاشت طبیعی دندان برای کودکان مناسب است یا خیر؟ با ما تا انتهای این مطلب که برگرفته از سایت کلینیک تخصصی ایمپلنتیا به آدرس implantya.com است ، همراه باشید تا به جواب این سوال برسید.

 

آیا ایمپلنت دندان در کودکان امکان پذیر است؟

کودکان یکی از بیخیال ترین و شاد ترین افراد روی کره زمین هستند که به دلیل شیطنت ها و بازیگوشی هایی که انجام می دهند ، ممکن است برایشان مشکلاتی به وجود آید و طی آن کودکان دندان خود را از دست بدهند. ایمپلنت دندان در کودکان یکی از روش های درمانی است که معمولا زمانی که دندان کودکی دچار مشکل شده و از بین می رود ، والدین برای ترمیم دندان به آن فکر می کنند. اما متاسفانه این اشتباه است و بنا بر دلایلی که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت ، چنین شرایطی امکان پذیر نیست و کودکان نباید از این تکنیک استفاده کنند.

بخوانید  آیا ورم صورت بعد از ایمپلنت طبیعی است؟

چرا یک کودک نمی تواند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم ایمگلنت در واقع یک نوع ریشه مصنوعی برای دندان می باشد چرا که به واسطه کاشت پیچ آن در لثه و جوش خوردن آن با استخوان فک ، یک ریشه مصنوعی برای ایجاد یک دندان جایگزین از دست رفته ، به وجود می اید. ایمپلنت در ظاهر شبیه به پیچ بوده اما بعد از جوش خوردن با استخوان فک ، همان ریشه دندان طبیعی و نرمال خواهد شد. به همین خاطر است که به ایمپلنت ، دندان طبیعی نیز گفته می شود چرا که ریشه ای محکم و مقاوم مانند ریشه دندان واقعی انسان دارد و یکی از طبیعی ترین و محکم ترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته می باشد. با تعریفی که ارائه دادیم ، حتما تا کنون متوجه شده اید که برای کاشت ایمپلنت ما به بافت استخوانی کامل و تکامل یافته نیاز داریم. در حالی که استخوان فک و لثه کودکان به دلیل حضور در سنین کودکی به طور کامل رشد نکرده و تکامل نیافته است. به همین دلیل امکان کاشت ایمپلنت در کودکان تقریبا وجود ندارد و هیچ پزشکی آن را انجام نمی دهد. زمانی که شما بر روی استخوان فک تکامل نیافته بخواهید کاشت دندان انجام دهید ، ریشه مصنوعی که برای اتصال وارد استخوان فک می شود ، مانع از رشد استخوان فک شده و در نهایت باعث کج درآمدن دندان ها و رشد نادرست فک می شود. دلیل اصلی اینکه کودکان نمی توانند ایمپلنت را انجام دهند این است که رشد استخوان فک آن ها به اتمام نرسیده است.
https://implantya.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/

بخوانید  هزینه کاشت دندان جلو (ایمپلنت دندان جلو)
کودکان در چه بازه سنی می توانند ایمپلنت انجام دهند ؟

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم و گفتیم چه مواردی باعث می شود تا بچه ها نتوانند پروسه کاشت طبیعی دندان را انجام دهند ، اساسی ترین کار صبر کردن است. صبر کنید تا فک کودک تا حد کامل تکامل پیدا کند. از آنجایی دختران خیلی زودتر از پسران رشدشان تکمیل می گردد ، دختر خانم ها برای انجام این پروسه نیاز دارند تا سن ۱۵ سالگی صبر کنند و آقا پسر ها بعد از سن ۱۷ سالگی می توانند کاشت ایمپلنت را انجام دهند. البته با این وجود باز هم برای انجام این پروسه نیاز است تا فک متقاضی توسط پزشک متخصص بررسی گردد تا از تکامل و همچنین استحکام آن اطمینان حاصل گردد.

بهتر است تا رسیدن به این بازه سنی والدین برای جلوگیری از بروز آسیب بیشتر به دندان ها و فک و همچنین تحلیل نرفتن استخوان فک ، از روش های جایگزین استفاده کنند. در اکثر مواقع پزشکان از دندان مصنوعی موقت استفاده می کنند. این دندان ها از جنس اکرولیک بوده و معمولا با سیمان متصل می شوند. در آوردن و جا زدن این دندان ها به هیچ وجه کار آسان و راحتی نبوده و هم برای دندان های عقب و هم برای دندان های جلو کاربرد دارد.

بخوانید  جدیدترین روش های کاشت دندان را بهتر بشناسیم

سخن پایانی

با توجه به توضیحات فوق در خواهیم یافت که ایمپلنت دندان در کل تنها انتخاب هوشمندانه بزرگسالان است و کودکان در صورتی که دندان های اصلی خود را از دست داده اند باید تا زمان پایان سن رشد صبر کنند و پس از آن اقدام به انجام این روش درمانی کنند. ایمپلنت دندان به محیطی ثابت نیاز دارد و در صورتی که در دهان یک کودک قرار بگیرد به دلیل اینکه در یک محیط دینامیک قرار داده می شود و مشابه دندان های طبیعی انسان عمل نمی کند و در طو رشد و جا به جایی سایر دندان های بیمار نیز جایگاهی ثابت دارد باعث ناهنجاری و برهم زدن ردیف دندان ها می شود. از همین رو استفاده از این تکنیک برای کودکان تنها در مواردی توصیه می شود که به دلیل عدم وجود چند دندان ، درمان های دیگر نتیجه بخش و موثر نباشد. در غیر این صورت پزشکان و متخصصان ایمپلنت دندان توصیه می کنند این تکنیک تا قبل از اتمام سن بلوغ در هیچ شخصی انجام نشود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×