» ایمپلنت » آیا ورم صورت بعد از ایمپلنت طبیعی است؟
آیا ورم صورت بعد از ایمپلنت طبیعی است؟
ایمپلنت

آیا ورم صورت بعد از ایمپلنت طبیعی است؟

مرداد 17, 1402 140340

اگر چه درمان ایمپلنت دندان، یک عمل جراحی است، اما معمولاً عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر عمل های جراحی دارد. از آنجایی که بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی که بسته به بیمار متفاوت است، در حین ایمپلنت، انجام می شود، تقریبا امکان تجربه هیچ گونه دردی وجود ندارد. احساس تورم خفیف و کمی درد با اتمام اثر بی حسی در ناحیه کاملا طبیعی است.

در هر صورت این درد و تورم تجربه شده پس از عمل جراحی را می توان با مسکن هایی که دندانپزشک مناسب تشخیص دهد و در صورت لزوم آنتی بیوتیک ها، تا حدی کاهش داد. به هر حال، تورم مشاهده شده در ناحیه ای که درمان ایمپلنت اعمال می شود، طی چند ساعت پس از عمل یا در عرض چند روز بسته به ساختار فک و دهان بیمار کاملا از بین می رود.

بخوانید  چه زمانی بعد از کشیدن دندان میتوان سیگار کشید ؟

ایمپلنت دندان

آیا درمان ایمپلنت برای همه قابل اعمال است؟

فرآیند درمان ایمپلنت مانند سایر درمان های دندانی، کوتاه مدت نیست و بستگی به ساختار فک، سیستم ایمنی، سیگار کشیدن یا نکشیدن و حتی فرم دهان بیمار دارد. این درمان، فرآیندی است که بسته به عوامل بسیاری، حتی با توجه به اهمیتی که برای سلامتی قائل است، متفاوت است.

این دوره می تواند در یک پریود زمانی طولانی از ۶ هفته تا ۹ ماه انجام گردد، زیرا دارای مراحل زیادی مانند قرار دادن فک در موقعیت خود، پیچاندن ریشه دندان به استخوان فک، جوش دادن ریشه های مصنوعی قرار داده شده در آن است.

در طی این فرآیند هیچ موردی وجود ندارد که دندان مصنوعی در بافت های بیمار پذیرفته نشود، اما بسته به شرایط متعدد ذکر شده ممکن است این پروسه بسیار بیشتر طول بکشد. با این حال، قبل از شروع چنین فرآیند طولانی مدت، مسئله اصلی این است که دندانپزشک باید بیمار خود را به خوبی بشناسد و تصمیم درستی بگیرد که آیا او برای کاشت ایمپلنت مناسب است یا خیر، زیرا ممکن است شرایط هر فردی برای درمان ایمپلنت مناسب نباشد.

به عنوان مثال، اگر فردی که خواهان درمان ایمپلنت است سیگاری باشد و واقعاً مصرف زیادی داشته باشد، ممکن است میزان اکسیژن خون این فرد برای تجدید هیچ بافتی در بدن او کافی نباشد و روند بهبود کامل کاشت ایمپلنت ممکن است در مدت زمان بسیار طولانی تری پخش شود. به همین دلیل، بیمارانی که بیش از حد سیگار می کشند و الکل مصرف می کنند،

بخوانید  انواع ایمپلنت دندان

احتمالاً به جای استفاده از این برنامه، با راهنمایی دندانپزشکان به سمت درمان های بی ضررتر و کوتاه مدت تر سوق داده می شوند. در عین حال، اگر بیمار مبتلا به بیماری های قلبی باشد، از فشار خون بالا رنج ببرد، یا اگر جسمش در انعقاد خون تاخیر داشته باشد، نه فقط برای درمان ایمپلنت، بلکه هر عمل جراحی، تا زمانی که اورژانسی و ضروری نباشد، مناسب تلقی نمی شود.

دندانپزشک باید معاینات لازم را انجام دهد و با توجه به نتایج تصمیم درست بگیرد. به همین ترتیب، درمان ایمپلنت مانند سایر عمل های جراحی برای بیماران دیابتی مناسب نیست.

مزایای درمان ایمپلنت چیست؟

کاشت ایمپلنت دندان که زیر نظر دندانپزشک متخصص ایمپلنت انجام می شود نیاز به مطالعه دقیق و کافی در تمامی جزئیات از ابعاد دندان مصنوعی گرفته تا عرض، وزن و محل قرارگیری آنها دارد. البته اولین مزیت ایمپلنتی که به درستی کار می‌شود این است که ساختاری دارد که به دندان طبیعی نزدیک‌تر است و راحت‌ترین استفاده واقعی را فراهم می‌کند.

کاشت ایمپلنت دندان که هم از نظر ظاهر و هم از نظر کاربرد راحتی زیادی را فراهم می کند، با توجه به وجود انواع پروتز در اندازه های مختلف، درک واقعیت را در ظاهر ایجاد می کند.

بخوانید  بررسی علل حساسیت ایمپلنت دندانی در مرکز ایمپلنت ارومیه

ورم صورت بعد از ایمپلنت

در عین حال حتی می توان گفت یک مزیت اضافی نیز دارد زیرا به دلیل ساختاری که دارد از دندان های طبیعی محکم تر است. علاوه بر این، سهولت نگهداری با دندان های معمولی تفاوتی ندارد.

از سوی دیگر، بزرگترین شکایت بیمارانی که از دندان مصنوعی در فک پایین استفاده می کنند، مانند عدم جویدن راحت و سر خوردن در دهان در هنگام صحبت کردن و آسیب دیدن در اثر لیز خوردن، به دلیل این است که پروتزها با گذشت زمان باعث ایجاد آسیب و ساییدگی در بافت استخوانی میشود، اما ایمپلنت این مشکلات را ندارد. در عین حال، درمان ایمپلنت یک کمک پزشکی عالی برای جلوگیری از آسیب به دندان های دیگر در هنگام از دست دادن یک دندان است.

مزیت دیگر برای بیمارانی که از دندان مصنوعی در فک بالا استفاده می کنند دیده می شود. بیمارانی که از دندان مصنوعی در فک بالا استفاده می کنند، مجبورند بیشتر کام خود را ببندند تا دندان های خود را ثابت نگه دارند، بنابراین در مزه غذاهایی که می خورند مشکل دارند و پروتزهایی که به عقب می لغزند، اغلب باعث شکایات دیگری مانند حالت تهوع می شوند.

بخوانید  ایمپلنت دندان لیزری برای چه کسانی مناسب است؟

به همین دلیل درمان ایمپلنت حتی اگر تک دندان باشد، استفاده کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه شکایتی، فراهم می کند و باعث می شود بیماران هم از طعم غذای خود لذت ببرند و هم مشکلات دیگری مانند حالت تهوع و … نداشته باشند.

پروتز مورد استفاده در درمان ایمپلنت چه ویژگی هایی دارد؟

درمان ایمپلنت توسط بسیاری شناخته شده است که در صورت عدم وجود مانع از نظر جسمی، بهترین روش درمانی دندانپزشکی هم برای پر کردن جای خالی یک دندان و هم چند دندان یا تمامی دندان هاست. اگرچه فرآیند درمان ایمپلنت یک فرآیند طولانی مدت است، اما تلاش برای جایگزینی روش های دیگر، انتخاب بسیار اشتباهی است،

زیرا مواد مورد استفاده در ایمپلنت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و ویژگی های مهمی دارند. خوب، پروتزهای ایمپلنت که مزایای زیادی از نظر سلامت دندان دارند چه ویژگی هایی دارند و چرا اینقدر ارجحیت دارند؟ پروتزهای مورد استفاده در درمان ایمپلنت اول از همه مانند دیگر پروتزها در دهان حرکت نمی کنند، زیرا کاملاً ثابت هستند، به شما این امکان را می دهند که بسیاری از عملکردها مانند جویدن و صحبت کردن را به روشی بسیار معمولی ادامه دهید.

بخوانید  عمر کامپوزیت دندان های جلو

در عین حال می توانید حس چشایی خود را برای کام بالایی داشته باشید که انگار هیچ پروتزی وجود ندارد. علاوه بر همه اینها، می توان ظاهر و لبخند قدیمی خود را به دست آورد، زیرا پروتزهای مصنوعی که انواع و اندازه های زیادی دارند، از نظر ظاهری تفاوت چندانی با دندان های واقعی ندارند. علاوه بر این، با توجه به ساختار و محتویات دندان های ایمپلنت، ثابت شده است که نسبت به دندان های معمولی سالم تر و ماندگارتر هستند.

فرایند ایمپلنت دندان

جنس دندان های کاشته شده از چیست؟

دلیل اینکه دندان های ایمپلنت به جای عناصر زیاد از تیتانیوم ساخته شده اند، این است که تنها عنصری است که بدون هیچ تغییری در بدن انسان واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند. در عین حال، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن است که پیچ‌هایی که باعث همجوشی استخوان فک می‌شوند، خواصی مشابه فولاد زنگ نزن دارند، نه تنها خواص مشابهی دارند، بلکه تا هفتاد و پنج درصد بسیار سبک‌تر هستند و مضر نیستند. برای سلامت.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این دندان های مصنوعی ساخته شده از جزء تیتانیوم، دوام بیشتر نسبت به دندان های معمولی و ساختار بسیار بادوام در برابر شکستگی و آسیب ناشی از محتوای تیتانیوم است. علاوه بر این، این پروتزها حتی مانند دندان های معمولی شانس پوسیدگی ندارند، اما این به معنای عدم نیاز به مراقبت از دندان نیست. علاوه بر این، دندان های ساخته شده از تیتانیوم که آستانه ذوب ۱۶۵۰ درجه دارند، در دمای بالا در معرض ترک خوردن یا سوزن سوزن شدن نیستند.

بخوانید  نکات جالب و خواندنی درباره ایمپلنت دندان در کودکان

در عین حال، احتمال آسیب رساندن به دندان‌هایمان که در هنگام مصرف نوشیدنی‌های اسیدی بیشتر از آن می‌ترسیم، با پروتزهای ایمپلنت کاملاً جلوگیری می‌شود. نه تنها در نوشیدنی های اسیدی، بلکه به گونه ای تولید می شود که به دلیل محتوای آن تحت تأثیر بسیاری از مواد شیمیایی قرار نمی گیرد. در عین حال، احتمال آسیب رساندن به دندان‌هایمان که در هنگام مصرف نوشیدنی‌های اسیدی بیشتر از آن می‌ترسیم، با پروتزهای ایمپلنت کاملاً جلوگیری می‌شود.

نه تنها در نوشیدنی های اسیدی، بلکه به گونه ای تولید می شود که به دلیل محتوای آن تحت تأثیر بسیاری از مواد شیمیایی قرار نمی گیرد. در عین حال، احتمال آسیب رساندن به دندان‌هایمان که در هنگام مصرف نوشیدنی‌های اسیدی بیشتر از آن می‌ترسیم، با پروتزهای ایمپلنت کاملاً جلوگیری می‌شود. نه تنها در نوشیدنی های اسیدی، بلکه به گونه ای تولید می شود که به دلیل محتوای آن تحت تأثیر بسیاری از مواد شیمیایی قرار نمی گیرد.

علاوه بر تمام این مزایا، این واقعیت که تمیز کردن آن به اندازه کافی آسان است که با مسواک، خمیر دندان، نخ دندان و دهانشویه مانند دندان های معمولی ارائه می شود، علاوه بر ویژگی های غیرقابل انکار برتر آن را می توان نشان داد. علاوه بر این، تنها در صورتی که مراقبت های دهانی خود را در شرایط مناسب انجام دهید، می توانید بدون دردسر و درد از درمان پروتز ایمپلنت در طول زندگی خود استفاده کنید.

بخوانید  مراحل ایمپلنت دندان

تورم و ورم صورت بعد از ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

دندان ها ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی، افزایش سن یا عدم مراقبت کافی از بین بروند. درمان ایمپلنت که یکی از روش های در حال توسعه در جراحی فک است، بهترین جایگزین درمانی برای دندان از دست رفته است.

با این حال، بیماران ممکن است نگرانی هایی در مورد این روش داشته باشند که به مرور زمان، به ویژه پس از بهبودی کامل، سطح زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. به هر حال، در درمان ایمپلنت که یک روش جراحی است، استخوان به دلیل وارد شدن یک ساختار خارجی جدید به استخوان فک، به ضربه ای که با آن مواجه می شود، پاسخ می دهد.

در طول فرآیند بهبود، پذیرش استخوان و بافت‌ها در ناحیه ایمپلنت شرایطی را ایجاد می‌کند که از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. در فرآیند ایمپلنت که قرار است در نتیجه کنترل این معاینات و پروتکل ها انجام شود، روند بهبودی در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی مشاهده می شود که بیماران پس از درمان درد جدی و روند غیر قابل تحملی را تجربه نمی کنند.

بخوانید  معرفی کلینیک های دندانپزشکی شیراز

اگرچه ممکن است باز کردن ناحیه در ایمپلنت که یک روش جراحی است و قرار دادن پیچ ساخته شده از جنس تیتانیوم دشوار به نظر برسد، دوره بهبودی و سازگاری در زمان کوتاه‌تری نسبت به آنچه انتظار می‌رود برای بیمار مشاهده می‌شود. با این حال، نکاتی وجود دارد که در این فرآیند باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا ناحیه عمل می تواند به طرق مختلف پاسخ دهد،

از کوچکترین لمس جراحی گرفته تا یک عمل بزرگ. از جمله پاسخ های مورد انتظار پس از ایمپلنت، ممکن است قرمزی و تورم، ادم، خارش، درد، سوزش و خونریزی در ناحیه باشد. خونریزی ممکن است ۲-۳ روز ادامه یابد. حتی خونریزی های کوچکی که در طول خواب رخ می دهد، می تواند روی بالش شما جاری شود. با این حال، این یک واکنش طبیعی بدن است و می توانید با پیروی از توصیه های پزشک، زمان بهبودی خود را کوتاه کنید.

مزایای ایمپلنت دندان

انتظار می رود بخیه های این ناحیه تا ۲ هفته از بخیه های قابل جذب در دهان باقی بمانند. اگر بخیه ها باید برداشته شوند، باید بخیه های خود را ظرف ۵-۷ روز بکشید. تورم در ناحیه عمل که ممکن است زیر چشم یا هماتوم در دهان ایجاد شود ممکن است به مدت ۲-۳ روز ادامه داشته باشد. ممکن است تا ۱۰ روز طول بکشد تا ادم به طور کامل از بین برود.

بخوانید  هزینه ایمپلنت دندان

برای جلوگیری از تورم و جلوگیری از کبودی ناشی از خونریزی باید از کمپرس یخ استفاده کنید. باید کمپرس یخ را در فواصل ۲-۳ دقیقه روی ناحیه نگه دارید و ۶-۸ دقیقه به آن ناحیه استراحت دهید. زیرا تماس مداوم یخ با بافت نیز می تواند باعث سوختگی شود.

جمع بندی

پس از هر عمل جراحی، تورم و درد کم و بیش طبیعی است. البته می توان درد را با آنتی بیوتیک و در صورت لزوم مسکن تا حدی کاهش داد. اما آیا بعد از ایمپلنت تورم وجود خواهد داشت؟ پاسخ سوال: بله. با این حال، بسته به تیم پزشکان انجام دهنده عمل و ساختار دندان، میزان درد و تورم از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

تورمی که پس از ایمپلنت مشاهده می شود در عرض دو تا سه ساعت پس از اتمام عمل یا در عرض دو تا سه روز بسته به ساختار فک بیمار کاملاً از بین می رود. افرادی که به درمان ایمپلنت فکر می کنند باید با دانستن این اطلاعات درمان شوند تا شرایط متفاوتی را تجربه نکنند و انتظار چیزهای متفاوتی داشته باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×