» تناسب اندام » چگونه در خواب لاغر شویم
چگونه در خواب لاغر شویم
تناسب اندام - تغذیه و سلامت

چگونه در خواب لاغر شویم

اسفند 24, 1402 140390

چگونه در خواب لاغر شویم

شاید این موضوع برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد که چگونه یک فرد میتواند در خواب و بدون داشتن فعالیت کاهش وزن داشته باشد اما بر اساس تحقیقات علمی اثبات شده که خواب میتواند بر روی کاهش وزن اثر بگذارد. کسانی که خواب منظم و راحتی دارند وزن بیشتری نسبت به بقیه در طول دوران رژیم کم می کنند.

زمانی که تایم خواب شبانه مختل می شود و فرد نمی تواند خواب آرام و خوبی داشته باشد بر روی هورمون لپتین اثر گذاشته که این هورمون مسئول احساس سیری در بدن است از این رو سطح این هورمون کاهش پیدا کرده ک در طول روز اشتها بیشتر می شود.

بخوانید  بهترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ چیست ؟

کسانی که در طول دوران رژیم تمایل به کاهش وزن بیشتری هستند یک خواب راحت و منظم یکی از بهترین روش ها در کاهش کالری است افرادی که ساعت بیشتری در طول شبانه روز بیدارند با مصرف خوراکی بیشتر در نتیجه کالری بیشتری جذب کرده و دچار اضافه وزن می شوند.

روش هایی برای کاهش وزن در خواب هست که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

مصرف تریپتوفان در کاهش وزن

تریپتوفان آمینو اسیدی هست که در اغلب پروتئن های گوشتی مانند گوشت مرغ یا بوقلمون ، آجیل، ماهی، عدس و تخم مرغ وجود دارد و اثرات قدرتمند قوی در یک خواب عمیق دارد اگر یک تکه مرغ یا گوشت بوقلمون بدون چربی و پوست را در شب مصرف کنید تاثیر زیادی بر روی خواب عمیق شما دارد که خود باعث کاهش وزن می شود.

مصرف پروتئین باعث کاهش وزن در خواب

بالا رفتن متابولیسم در خواب باعث کاهش وزن می شود برای این کار قبل از خواب پروتئین مصرف پروتئین نسبت به کربوهیدرات و چربی حرارت بیشتری تولید می کند و بدن برای هضمش کالری بیشتری می سوزاند علاوه بر این پدت بیشتری معده احساس سیری میکند و فرد تمایلی به خوردن غذا ندارد.

بخوانید  خواص میوه پاپایا چیست؟

نعنا قبل از خواب

مطالعات نشان داده استشمام بعضی از عطرها باعث کاهش یا افزایش اشتها شود. بوییدن عطر نعنا در شب هنگام خواب باعث کاهش وزن می شود برای این کار یا روغن نعنا را بر روی بالشت خود بپاشید یا بر روی شمع و در اتاق خواب روشن کنید.

نعنا قبل از خواب

سرما در هنگام خواب باعث کاهش وزن می شود.

ورود هوای سرد به اتاق خواب یا کم کردن دما به ذخایر چربی در شکم حمله کرده و بر روی چربی های قهوه ایی بدن اثر گذاشته این چربی ها باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن می شوند اگر دمای بدن را در شب خنک نگه داریم چربی سوزی بدن بالا می رود.

خوابیدن در اتاق تاریک برای کاهش وزن

لامپ روشن و نور در شب نه تنها باعث بد خوابی می شود بلکه باعث افزایش وزن می شود افرادی که در اتاق تاریک می خوابند نسبت به کسانی که در اتاق روشن می خوابند کمتر دچار افزایش وزن می شوند.

وجود لوازم الکتریکی در اتاق خواب باعث افزایش وزن می شود.

در هنگام شب در اتاق خواب از وسایل الکتریکی مانند لپ تاپ، گوشی، کامپیوتر و تلویزیون استفاده میکنند باعث عادت های بد در خواب و افزایش وزن می شوند بنابراین این وسایل را در اتاق خواب مخصوصا در دسترس کودکان در شب قرار ندهید.

بخوانید  غذاهای طبع گرم و فواید آنها را بشناسید

برای کاهش وزن در خواب هنگام شب تلویزیون را خاموش کنید.

کسانی که تلویزیون بیشتر روشن نگه می دارند و تماشا می کنند باعث کم شدن فعالیت و تحرک و در نتیجه افزایش وزن آنها می شود. در هنگام شب به وقت خواب پرده های اتاق را بکشید تا از ورود نور از بیرون به اتاق جلوگیری شود زیرا باعث می شود خواب رفتن مغز سخت تر شود.

دوش آب گرم

قبل از خواب یک دوش آب گرم باعث احساس ریلکسی و بالا رفتن دمای بدن می شود در موقع خشک کردن بدن دمای بدن پایین آمده این جریان حس استرس و اضطراب را کم کرده و خواب راحتی را ایجاد می کند که خود باعث کاهش وزن می شود.

دوش آب گرم قبل از خواب

خوردن شکلات قبل از خواب

همه علاقه به خوردن شکلات دارند شکلات تلخ که بیشترین درصد کاکائو و شکری کمی داشته باشد این خوراکی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان می تواند باعث کاهش استرس شود چون در شکلات مقدار زیادی کافئین است قبل از خواب می تواند جلوی بخواب رفتن بدن را گرفته و باعث افزایش وزن شود.

مصرف برخی مواد غذایی و دمنوش ها باعث کاهش وزن در خواب می شود

خواب کافی به کاهش وزن کمک میکند بی خوابی هورمون لپتین که مربوط تحریک گرسنگی و احساس سیری است را مختل میکند برخی از خوراکی ها و نوشیدنی ها قبل از خواب اگر مصرف شود باعث چربی سوزی در خواب میشود.

بخوانید  اهمیت به سلامت در ایران و کشورهای جهان

شیر دارای پروتئین دیر هضمی است که حدود ۸ ساعت طول می کشد جذب شود اگر قبل از خواب یک لیوان شیر با دارچین میل شود بدن برای هضم آن به فعالیت و چربی سوزی ادامه میدهد و باعث افزایش متابولیسم و کاهش وزن می شود.

مصرف شیر و دارچین قبل از خواب برای کاهش وزن

میتوانید برای نتیجه گیری بیشتر قبل از رفتن به خواب ورزش و تمرینات مقاومتی انجام دهید. دمنوش های موثری هستند که قبل از خواب باعث بالا رفتن چربی سوزی در خواب می شود دمنوش سنبل الطیب نعنا و فلفل یک دمنوش موثر است که باعث یک خواب راحت و کاهش وزن در خواب می شود. مصرف دمنوش بابونه و خوردن پنیر قبل از خواب باعث کاهش وزن می شود

روزه گرفتن قبل از خواب باعث کاهش وزن می شود.

یکی از راه های کاهش وزن روزه گرفتن در خواب است برای اینکار شام را قبل از ساعت ۷ میل کنید و صبحانه را قبل از ساعت ۷ بخورید که مابین وعده های غذایی حدود ۱۲ ساعت فاصله بیفتد میتوانید روزه را قبل از خواب بگیرید و در خواب لاغر شوید از خوردن شام سنگین و نزدیک به خواب پرهیز کنید که باعث ایجاد ناخوابی و افزایش وزن می شود.

بخوانید  فواید بینظیر برگ کرفس / با برگ کرفس چه کنیم ؟

یوگا قبل از خواب

یوگا یکی از ورزش های موثر در آرام کردن ذهن و رفع استرس است انجام حرکات یوگا قبل از خواب باعث کاهش وزن چشمگیری در خواب می شود ماساژ شکم قبل از خواب و بعد از بیداری باعث از بین رفتن چربی های شکم می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×