» ویژه خبری » مذهبی » دعای سریع الاجابه برای شفای مریض
دعای سریع الاجابه برای شفای مریض
مذهبی - سبک زندگی

دعای سریع الاجابه برای شفای مریض

دی 30, 1402 170390

دعای سریع الاجابه برای شفای مریض

بر همگان مبرهن است که بیماری و مشکلاتی از این قبیل در طول زندگی همه انسانها بوجود می آید. و در واقع بخش از مهم ترین امتحانات الهی برای سنجیدن میزان توکل و بردباری و تقوای بشر است با وجود پیشرفت علم و فناوری هنوز درمان قطعی برای برخی از بیماری های صعب العلاج یافت نشده است.

اما در بسیاری از موارد معجزه و تغییر مشیت الهی به وسیله انواع دعای سریع الاجابه برای شفای مریض و بیماران مشاهده شده است. در واقع دعا، اولین و آخرین راه نجات ما در برخورد با بیماری ها و مشکلات است. مشکلاتی که در دنیای ما راه حل علمی برای آن تعریف نشده است.

دعای سریع الاجابه برای شفای مریض

به همین دلیل قصد داریم در این مطلب شما را با مشهورترین دعاها ی سریع الاجابه برای شفای مریض آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

دعا برای شفای مریض بدحال

در این بخش به معرفی مجرب ترین دعاهای دعای سریع الاجابه برای شفای مریض می پردازیم:

بخوانید  فواید بینظیر برگ کرفس / با برگ کرفس چه کنیم ؟

۱٫ صلوات، دعای سلامتی بیمار

بدون شک صلوات جزو موثرترین دعاها برای شفای بیماری های سخت و صعب العلاج است. شما می توانید ۱۴۲۰۰۰ صلوات را به حضرت علی اصغر (ع) هدیه کنید (در صورتی که سن بیمار کم باشد ). اما در صورتی که بیمار بزرگتر است ۷۲۰۰۰ صلوات را به نیت شفای بیمار بفرستید و آن را به روح بزرگوار حضرت علی اکبر هدیه کنید.

۲٫ ذکر امن یجیب معجزه شفا است.

شما می توانید ذکر بسیار مجرب ” آمَن یُجیبُ المُضطرَ اذا دعاهُ و یَکشفُ السّوء” را به تعداد ۱۲۰۰۰ بار در یک روز به تنهایی یا با کمک چند نفر بخوانید. نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که تعداد ذکر آمَن یُجیبُ المُضطرَ اذا دعاهُ و یَکشفُ السّوء را نباید کمتر یا بیشتر از ۱۲۰۰۰ مرتبه ذکر کنید. بعلاوه در هنگام ادای ذکر باید در مکانی پاک باشیم و طهارت شخصی را رعایت کرده باشیم.

دعا برای شفای مریض بدحال

۳٫ دعای شفای عاجل منقول از امام علی (ع)

دعای بسیار مجربی از حضرت علی (ع) وجود دارد که برای شفای امراض بسیار زیادی موثر است. به طوری که مرحوم آیت الله العظمی سیّد احمد خوانساری نقل کرده اند که در گذشته همه گیری وبا در و ایران بالاخص شهر خوانسار سبب شد افراد زیادی فوت شوند و صرفا افرادی زنده مانند که در منازل انها دعای منسوب به امام علی (ع) بعد از نماز صبح زمزمه می شد.

بخوانید  کانکس بهترین سازه پیش ساخته برای استفاده 

متن اصلی این دعا عبارت است از:

بسمِ اللهِ الرّحمنِ الرَّحیمِ

قُل لَّن یُصِیبَنَا إِلاَّ مَا کَتَبَ اللّهُ لَنَا هُوَ مَوْلاَنَا وَعَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ.

وَإِن یَمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ یُصَیبُ بِهِ مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ وَمَا مِن دَآبَّةٍ فِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ وَکَأَیِّن مِن دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُهَا وَإِیَّاکُمْ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ. مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا وَمَا یُمْسِکْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ. قُلْ أَفَرَأَیْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ کَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَکَّلُ الْمُتَوَکِّلُونَ. حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.

(بحار الانوار ج ۸۳ ص ۳۳۷ )

۴٫ دعای سریع الاجابه برای شفای بیمار سخت که از پیامبر نقل شده است:

در کتاب مهج الدعوات از سید بن طاووس نقل شده است که پیامبر (ص) در مواجهه با بیماری که پزشکان مختلف از بهبودی وی قطع امید کرده بودند دعای ذیل را به تعداد ۴۰ مرتبه بعد از اذان صبح می خواندند لازم به ذکر است که این دعا توسط امام ششم امام جعفر صادق (ع ) بیان شده است.

بخوانید  رابطه شاخص آلودگی هوا تهران و تعطیلی مدارس چیست ؟

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ: بنام خداى بخشنده مهربان

اَلْحَمُدللَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ: ستایش خاص خدا پروردگار جهانیان است

حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ: خدا برای ما کافی است و نیکو وکیلى است

تَبارَکَ اللَّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ: تبریک باد بر خداوند که بهترین خلق کننده‌است

وَلا حَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ: هیچ تحول و نیرویی جز به واسطه‌ی خداوند بلند مرتبه و بزرگ وجود ندارد.

دعا برای شفای مریض بدحال

۵٫ دعای توصیه شده از امام صادق (ع)

امام صادق می فرمایند بر بالین هر بیماری حاضر شدید دست بر سر او بگذارید و دعای ذیل را بخوانید:

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ إِلَى اللَّهِ وَ مَا شَاءَ اللَّهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ إِبْرَاهِیمُ خَلِیلُ اللَّهِ مُوسَى نَجِیُّ اللَّهِ عِیسَى رُوحُ اللَّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ص. مِنَ الْأَرْوَاحِ وَ الْأَوْجَاعِ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَزَائِمُ مِنَ اللَّهِ لِفُلَانِ بْنِ فُلَانَةَ( نام شخص و مادر او را می برد) لَا یَقْرَبُهُ إِلَّا کُلُّ مُسْلِمٍ وَ أُعِیذُهُ بِکَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ کُلِّهَا الَّتِی سَأَلَ بِهَا آدَمُ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ إِلَّا انْزَجَرْتِ أَیَّتُهَا الْأَرْوَاحُ وَ الْأَوْجَاعُ بِإِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ.

بخوانید  گیاهانی که آب را تصفیه می کنند/معرفی 8 گیاه تصفیه کننده آب

پناه به نام خدا و به خدا و از خدا و بسوی خدا و آنچه خدا بخواهد و اینکه هیچ نیرو و حرکتی نیست. مگر به اذن خدا و اینکه ابراهیم دوست خدا و موسی نجات یافته خدا و عیسی روح خدا و محمد فرستاده. خدا- که درود خدا بر او و آل او و بر همه انبیاء- از باد ها و دردها. به نام خدا، به یاد خدا، و با استمداد از تقدیرات خدا، برای فلانی پسر فلانی، اقرار به اعتقادات ندارد مگر مسلمان، پناه می‏ برم به خدا با کلمات. تامه‏ ای که حضرت آدم علیه السلام خدا را با آنها خواند تا توبه او پذیرفته شد، همانا او توبه‏ پذیر مهربانی است. ای دردها، با اجازه خداوند و کلمات مقدس شما را فراری می‏ دهم که خدایی جز او نیست. همانا هر کار و آفرینشی برای اوست، آفرین بر خدا آفریدگار عالمین.

۶٫ برای شفای بیمار معوذتین و آیه الکرسی را فراموش نکنید:

شما می توانید در مواجهه با بیماری دو مرتبه آیه الکرسی و معوذتین و اخلاص را بخوانید. همچنین به همراه انها خواندن ده آیه آخر سوره یس و دعای ذیل نیز موثر خواهد بود

بخوانید  تشخیص و رفع سریع چشم زخم با نمک و 11 روش دیگر

اللَّهُمَّ اشْفِهِ بِشِفَائِکَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِکَ وَ عَافِهِ مِنْ بَلَائِکَ وَ تَسْأَلُهُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.

خداوندا! با شفای خود او را شفا ده، و با دوای خود او را مداوا کن، و از بلاهایت او را عافیت بده، و سلامتی به او بده به حق محمد و آل محمد – که درود خدا بر او و بر آل او

بحارالانوار ج. ۹۲ ص. ۱۶

آیه الکرسی برای شفای بیمار

۷٫ دعای امام رضا (ع) برای شفای بیماران

امام رضا (ع) به بیماران و اطرافیان انها دعای ذیل را سفارش می کردند.

یَا مُنْزِلَ الشِّفَاءِ وَ مُذْهِبَ الدَّاءِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْزِلْ عَلَى وَجَعِیَ الشِّفَاء

ای فرستنده و عطا کننده شفا، و‌ ای کسی که به لطف خویش درد‌ها را از جان‌ها و جسم‌ها می‌بری، بر محمد و آل محمد رحمت فرست و بر درد‌های من شفا عنایت فرما

۸٫ دعا برای شفای مریض بدحال

شیخ کفعمی در کتاب مصباح اعلام کرده اند که در مواجهه با بیماری بعد از نمازهای واجب دعای کبس الارض را بخوانیم توصیه می شود بعد از نماز واجب دست خود را به محل سجده بمالید و سپس دست خود را بر قسمتی از بدن بیمار که دردناک شده است بزنید و بعد هفت مرتبه دعای ذیل را بخوانید و برای سلامتی بیمار دعا کنید.

بخوانید  علت نخوردن گوشت عقیقه توسط پدر و مادر

یا مَنْ کَبَسَ الاْرْضَ عَلَى الْمآءِ

اى که زمین را بر آب فشردی.

وَ سَدَّ الْهَوآءَ بِالسَّمآءِ

و هوا را به آسمان بستی

وَاخْتارَ لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاَْسْمآءِ

و بهترین نام‌ها را براى خویش برگزیدی.

صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست.

وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا وَ ارْزُقْنى وَ عافِنى مِنْ کَذا وَ کَذا

و با من چنین وچنان کن و روزی‌ام ده، و سالمم بدار از چنین وچنان

دعا برای شفای مریض بدحال

۹٫ اگر تمام اطبا بیماری را جواب کردند دعای ذیل را بخوانید!

گفته شده که اگر تمام پزشکان از بهبود بیمار نا امید شده باشند یا حتی اجل کسی رسیده باشد این دعا را بخوانید تا اجل او مدتی عقب می افتد

۱۰۰ آیه از قرآن کریم + ۷ مرتبه ذکر “یا الله ”

امام علی ع می فرمایند در صورتی که چنین دستوری را برای سنگ اجرا کنید سنگ باز خواهد شد

۱۰٫ سوره حشر بخوانید

برای شفای بیمار بدحال سوره حشر بخوانید. طبق روایتی از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بهتر است در هنگام تلاوت سه آخر سوره حشر دستتان را بر روی سر بگذارید و سپس آیات را تلاوت نمایید.

بخوانید  با این اصول زیبایی طراحی و محوطه سازی ساختمان را بیشتر کنید

۱۱٫ ختم بسیار مجرب سوره انعام برای شفای مریض

برای انجام این ختم مجرب توصیه شده است که ۷ نفر بر بالین بیمار حاضر شوند و هر کدام یک مرتبه سوره انعام را تا آیه ی «رسل الله» تلاوت کنند و به محض رسیدن به این آیه دعای ذیل را شروع به خواندن کنند و سپس سوره انعام را به اتمام برسانند این ختم برای شفای بیماری هیا بسیاری مجرب است . دعایی که باید بین سوره انعام خوانده شود به شرح ذیل می باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم ارحم جلده الرقیق و عظمه الدقیق و یعوذبک من شدة الحریق یا ام ملدم إن کنت آمنت باللّه الأعظم فلا تأکلى اللحم و لاتشربى الدم و لا تصدعى الرأس، و لا تفورى من الفم و تحوَّلى عنه إلى من یزعم أن مع اللّه إلها آخر فإنه یشهدأن لا إله إلا اللّه وحده لاشریک له و أن محمداً عبده و رسوله.

زمانی که خود تلاوت کننده دعا بیمار باشد به جاى «جلده و عظمه» «جلدى و عظمى» گوید و همچنین سایر ضمایر و افعال.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم ارحم جلده الرقیق و عظمه الدقیق من شدة الحریق یا ام ملدم إن کنت آمنت باللّه الأعظم فلا تأکلیه اللحم و لاتشربیه الدم و لا تصدعیه الرأس، و تحولى عنه إلى من اتخذ مع الله إلها آخر

بخوانید  بهترین متخصص تغذیه در تهران برای مشاوره تغذیه و رژیم غدایی

۱۲٫ دعای نور

حضرت فاطمه (س) دعایی را از پدر بزرگوار خود آموخته بودند که تاثیر زیادی در شفای بیماران دارد. ایشان دعای نور را هر صبح و شام می خواندند و به آن بسیار توصیه می کردند.

دعای نور

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

بِسْمِ اللّهِ النُّورِ، بِسْمِ اللّهِ نُورِ النُّورِ، بِسْمِ اللّهِ نُورٌ عَلى نُورٍ، بِسْمِ اللّهِ الَّذِى هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ، بِسْمِ اللّهِ الَّذِى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ. الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ، وَأَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ، فِى كِتابٍ مَسْطُورٍ، فِى رَقٍّ مَنْشُورٍ، بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ، عَلى نَبِيٍّ مَحْبُورٍ. الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ ، وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ ، وَعَلَى السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ مَشْكُورٌ، وَ صَلَّى اللّهُ عَلى سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينَ.

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است؛ به نام خدای نور، به نام خدای نور نور، به نام خدای نور بر نور، به نام خدایی که تدبیرگر امور است، به نام خدایی که نور را از نور آفرید و سپاس خدایی را که نور را از نور آفرید و نور را در کوه طور فرو فرستاد، در کتابی بر نوشته، در ورقه‌ای گشوده، با اندازه‌ای درخور، بر پیامبری آراسته، سپاس خدای را که به عزّت یاد شود و به عظمت مشهور است و بر شادی و بدحالی سپاسگزاری شود، درود خدا بر آقای ما محمّد و خاندان پاکش

بخوانید  ساندویچ پانل جایگزین مناسب برای مصالح سنتی

چه دعایی برای شفای مریض خوبه؟

یکی از اذکار بسیار مشهور برای شفای مریض ذکر یا رئوفُ یا رحیم یا ربِ یا سیدی می باشد. شما میتوانید این ذکر را به هر تعداد که مایل بودید تکرار کنید و برای شفای بیمار خود از صمیم قلب دعا نمایید. همچنین می توانید بعد از خواندن این اذکار دعای ذیل را نیز زمزمه کنید:

يا منزل الشفاء بالليل والنهار

ومذهب الداء بالليل والنهار

أنزل على ما شفائك شفاء لكل ما بي من الداء.

بهترین دعا برای شفای بیمار بدحال

یکی از بهترین دعاها برای شفای بیمار بدحال دعای منسوب از امام صادق (ع) است. امام صادق (ع) فرموده اند زمانی که در بستر بیمار حاضر شدید رو به اسمان نمایید و دعای ذیل را به ارامی بخوانید که بسیار مجرب خواهد بود:

اَللّهُمَّ اِنَّکَ عَیَّرْتَ اَقْواماً فى کِتابِکَ

خدایا اقوامى را در قرآنت سرزنش کردى

فَقُلْتَ: (قُلِ ادْعُوا الَّذینَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلا یَمْلِکُونَ کَشْفَ الضُّرِّ عَنْکُمْ وَلا تَحْویلاً)

و فرمودى: بگو معبودهاى باطل خود را جز او بخوانید، که هرگز برطرف کردن زیان را از شما، و گرداندنش را نمى توانند.

بخوانید  با این 10 روش کلسترول خوب (HDL) خود را همیشه بالا نگه دارید

فَیا مَنْ لا یَمْلِکُ کَشْفَ ضُرّى وَ لا تَحْویلَهُ عَنّى اَحَدٌ غَیْرُهُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ

اى که برطرف‌کردن زیان، و گرداندن آن را از من، کسى جز تو (او) نمى تواند، بر محمّد و خاندانش درود فرست.

وَاکْشِفْ ضُرِّى وَحَوِّلْهُ اِلى مَنْ یَدْعُو مَعَکَ اِلهاً آخَرَ

و زیانم را برطرف کن، و به‌سوى آن که معبود دیگرى جز تو را با تو مى‌خواند بگردان،

فَاِنّى اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ غَیْرُکَ.

که گواهى مى‌دهم معبودى جز تو نیست.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.00
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×