» سلامت زنان » مازو چیست و نحوه استفاده از جوشانده مازو برای تنگی واژن زنان
نحوه استفاده از جوشانده مازو برای تنگی واژن زنان
سلامت زنان - روابط زناشویی - سلامت جنسی

مازو چیست و نحوه استفاده از جوشانده مازو برای تنگی واژن زنان

آبان 6, 1402 100330

یکی از مهم ترین ارکان ازدواج موفق، رابطه جنسی است. متاسفانه برخی از زنان در نتیجه عوامل متعددی دچار گشادی واژن شده و مشکلات بسیار زیادی در رابطه جنسی آنها ایجاد می شود. امروزه روش های درمانی متعددی برای این عارضه وجود دارد. یکی از سودمندترین روش های درمانی استفاده از جوشانده مازو برای تنگی واژن زنان است.

بازدهی این روش درمانی زیاد است و از طرفی استفاده از آن در دسترس و بسیار ساده است. در این مطلب قصد داریم به خواص مازو برای تنگی واژن زنان و دیگر کاربردهای آن در بهبود امراض انسانی اشاره ای داشته باشیم.

گشادی واژن چیست؟

ورودی مدخل داخلی واژن افراد مختلف دارای اندازه های متعددی است. در برخی افراد این عضو از بدن آنها به دلیل عوامل مختلف، تنگی اولیه خود را از دست داده و این امر موجب کاهش لذت جنسی طرفین ازدواج و مشکلات آتی شده است.

بخوانید  پروتز سینه

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که افرادی با رابطه جنسی مکرر، دچار گشادی واژن می شوند اما بررسی های مختلف نشان از نادرستی این تفکر داده است. چرا که عضلات واژن طوری ساخته شده است که دارای حالتی ارتجاعی یا الاستیک است در نتیجه بعد از رابطه جنسی به حالت اولیه خود باز می گردد.

گشادی واژن به چه دلایلی ایجاد می شود؟

دلایل زیادی ممکن است سبب از دست رفتن تنگی واژن گردد. که در ذیل به مهم ترین انها اشاره می کنیم:

  1. افزایش سن و شروع فرایند پیری و یائسگی
    گشادی واژن و خشکی آن از مهم ترین معضلاتی است که بعد از سنین یائسگی زنان و به دنبال کاهش سطح هورمون استروژن بوجود می آید.
  2.  زایمان و به خصوص زایمان طبیعی سبب گشادی و کشیده شدن عضلات واژن خواهد شد.
  3.  ژنتیک؛ برخی از زنان دارای عضلات ضعیف تری در ناحیه واژن هستند که همین امر سبب از دست رفتن سریعتر حالت ارتجاعی این ناحیه و در نتیجه تنگی واژن آنها خواهد شد.
  4. انجام ورزش های سنگین نظیر تمرینات سخت بدنسازی و… سبب گشادی واژن خواهد شد.
  5.  بلند کردن وسایل سنگین
  6.  آسیب های لگنی در اثر حوادثی نظیر تصادف و…
بخوانید  کلیتوریسم یا خروسک زن چیست و کجاست ؟ 7 رازی که باید بدانید

از دست رفتن تنگی واژن باعث بروز چه مشکلاتی در بانوان می شود؟

گشادی واژن علاوه بر کاهش لذت جنسی فرد، سبب بروز بی اختیاری ادرار، درد در ناحیه لگن و ترشحات زیاد واژنی و … خواهد شد. علاوه بر آن ممکن است موجب بروز مشکلات روحی شدید افسردگی و کاهش امید به زندگی نیز در فرد شود.

چگونه گشادی واژن را از بین ببریم؟

در عصر امروز روش های درمانی متعددی برای تنگی واژن وجود دارد که در ذیل به مهم ترین آنها اشاره خواهد شد.

ورزش کگل

ورزش کگل؛

یکی از موثرترین روش ها برای کاهش گشادی واژن و تقویت عضلات آن است. برای انجام این تمرینات در مکان مناسبی قرار بگیرید می توانید بخوابید یا به حالت نشسته به انجام این تمرین بپردازید. ابتدا عضلات کف لگن خود را آرام آرام منقبض کنید و ۵ ثانیه نگه دارید و سپس عضلات خود را ارام ارام ریلکس کنید. شما می توانید این تمرین را روزانه ۱۰ بار در سه نوبت انجام دهید.

درمان گشادی واژن با لیزر

در این روش از لیزر مونالیزا برای تقویت و بهبود سطح کلاژن سازی لایه های مخاطی خارجی واژن استفاده می شود و در نتیجه موجب جوانسازی این ناحیه از بدن بانوان و تنگ شدن ان می گردد.

بخوانید  ویتامین کا چیست و آیا آمپول ویتامین k برای قطع خونریزی قاعدگی مفید است ؟

تنگ کردن واژن با نخ

این روش مناسب بانوانی است که قصد دارند به زودی باردار شوند و از طرفی مایلند واژن آنها نیز تنگ تر شود. بنابراین با استفاده از روش کم تهاجمی و نخ های مخصوص لیفت واژن دیواره های درونی واژن بیمار تنگ تر شده و گشادی ان تا حد زیادی برطرف می گردد.

مابقی روش ها برای تنگ کردن واژن

  • درمان گشادی واژن با جراحی
  • رژیم غذایی مناسب و مصرف مواد غذایی پروتئینی
  • ورزش های سبک
  • استفاده از روغن مازو
  • استفاده از شیاف مازو
  • استفاده از دانه مازو
  • استفاده از پودر مازو

 مضرات مازو چیست؟

گیاه مازو بهترین درمان گشادی واژن

یکی از درمان های موثر و بدون ریسک گشادی واژن استفاده از گیاه پر خاصیت مازو است. استفاده از این گیاه بسیار آسان بوده و در زمانی کوتاه موجب اثرات فوق العاده ای خواهد شد. لذا بهتر است پیش از نحوه استفاده از این گیاه با آن آشنا شویم:

روغن مازو و تنگی واژن

روغن مازو فرآورده ای گیاهی با طبع سرد و خشک می باشد که روی شاخه های بلوط و بر اثر سوراخ ایجاد شده توسط حشرات برای تخم گذاری ساخته می شود مازو دارای رنگ و انواع مختلفی است و حاوی ۵۰ درصد تانن و صمغ درخت می باشد.

بخوانید  تاثیر تماشای فیلم پورن و مستهجن یا مبتزل بر روح و روان و جسم زنان و مردان چیست ؟ (+18)

کاربردهای روغن مازو

استفاده از این روغن دارای سابقه ای بسیار زیاد می باشد طبیعت این فرآورده گیاهی قابض بوده و بنابراین برای درمان بیماری های زیادی استفاده می شود:

  • تقویت لثه و جلوگیری از عفونت دندان
  •  تنگی واژن
  •  سوختگی
  •  رنگ کردن موها
  •  مشکلات گوارشی نظیر اسهال، بواسیر و زخم روده و… (خواص ضد میکروبی دارد)
  •  قابض پوست و جلوگیری از چین و چروک پوستی
  •  کاهش دهنده خونریزی افراد
  •  رفع بوی بد دهان
  •  فراورده های حاصل از مازو یکی از بهترین درمان ها برای رفع شلی سینه هاست که بعد از دوران شیردهی و بارداری و افزایش سن ایجاد می شود. شما می توانید برای سفت شدن سینه ها مقداری از روغن مازو را به کف دست خود بریزید و روزانه آنها را برای مدتی ماساژ دهید. این امر سبب بهبود گردش خون در این ناحیه شده و موجب تجمع سلولهای چربی و سفتی انها خواهد شد.
  •  درمان خارپاشنه
  •  ضد عفونی کردن زخم
    · درمان مشکلات پروستات مردان
  •  رفع بوی بد واژن با تنظیم ترشحات واژن
  •  کاهش بی اختیاری ادرار
  •  درمان آفتاب سوختگی
    فراورده های حاصل از گیاه مازو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار زیادی می باشند. بنابراین شما می توانید در مواجهه با افتاب سوختگی مقداری از این روغن را سطح پوست خود و محل سوختگی بمالید.
  • کمک به انعقاد خون و تسریع سریعتر بهبود جای زخم
  • درمان کاهش کلاژن و شل شدگی پوست
بخوانید  راه‌های ترک خودارضایی از نظر علمی چیست ؟

چگونه روغن مازو درست کنیم؟

این روغن با کیفیتی مطلوب در اکثر عطاری های معتبر و داروخانه های مخصوص طب سنتی توسط پزشکان متخصص تهیه شده است بنابراین توصیه می شود این روغن را از این مراکز معتبر تهیه کنید.

طرز استفاده از مازو برای عفونت دندان

روغن مازو علاوه بر خواص قابض بسیار زیادی که دارد دارای خواص ضد میکروبی نیز هست. برای استفاده از روغن مازو جهت درمان عفونت دندان و لثه ها می توانید مقداری از این روغن را با مقداری سرکه سیب مخلوط کنید و مخلوط حاصل را به لثه ها و دندان عفونی خود بمالید و بعد چند دقیقه مازاد روغن مازو و سرکه سیب را از دهان خارج کنید.

توجه داشته باشید که شما می توانید از این ترکیب برای از بین بردن بوی بد دهان خود نیز استفاده کنید.

چرا که یکی از دلایل اصلی بوی بد دهان عفونت دندان ها می باشد. با استفاده از خواص ضدعفونی کنندگی روغن مازو می توانید به راحتی بر این مشکل فائق آیید.

طرز استفاده از گیاه مازو برای درمان گشادی واژن

 طریقه استفاده از روغن مازو برای گشادی واژن

برای تنگ کردن واژن عموما یک بند انگشت روغن مازو تجویز می شود. شما باید روزانه این مقدار از روغن مازو را به صورت موضعی به دهانه واژن خود بمالید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

بخوانید  ژل شستشوی ضد زگیل و قارچ بانوان: جلوگیری از خارش و بهبود حالت پوست

طریقه استفاده از دانه های مازو برای گشادی واژن

شما باید مقداری از دانه های مازو را در آب بجوشانید و آن را در وان یا تشت مناسبی بریزید و روزانه مدتی(یک ساعت) در ان بنشینید.

طریقه استفاده از شیاف مازو

این شیاف از طریق مقعد مورد استفاده قرار می گیرد.

طریقه استفاده از پودر مازو برای تنگ کردن واژن

پودر مازو نیز یکی از اشکال این فراورده گیاهی است که دارای کاربرد بسیاری در درمان گشادی واژن است برای این منظور ابتدا مقداری از پودر مازو را با مقداری شیرین بیان و زاج سپید و سعد به خوبی مخلوط کنید و مقداری از آن را (مقداری معادل یک نخود) در گاز استریل بریزید و با نخی محکم ببندید و آن را برای مدتی در واژن خود قرار دهید.

سوالات رایج

مهم ترین علامت گشادی واژن چیست؟

کیفیت نامناسب رابطه جنسی و عدم رضایت طرفین رابطه و همچنین خروج باد از واژن و بی اختیاری ادرار و و ابتلا به عفونت های مکرر از مهمترین علائم گشادی واژن می باشد.

ایا گشادی واژن نشان دهنده تعدد روابط جنسی فرد می باشد؟

خیر دخول یا رابطه جنسی تاثیری برا گشادی واژن فرد ندارد.

بخوانید  عوامل و دلایل بی توجهی مرد به زن و احساسات همسرش + بهترین راهکارهای عملی

مضرات مازو چیست؟

در صورتی که مازو تحت نظارت پزشک متخصص استفاده شود ضرری ندارد.

کلام اخر

گشادی واژن از جمله مشکلات شایعی است که به دنبال افزایش سن یائسگی و زایمان و … بوجود می آید. این عارضه برای بانوان و کیفیت رابطه جنسی آنها مشکلات عدیده ای را ایجاد می نماید در حال حاضر روش های درمانی بسیاری برای حل این مشکل وجود دارد. ما در این مقاله به بررسی اثرات سودمند درمانی گیاه مازو برای درمان تنگی واژن اشاره نمودیم.

توصیه می شود این گیاه را با مشورت پزشک معالج خود یا متخصص طب سنتی استفاده کنید. این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما از خواص این گیاه درمانی گرداوری شده است و به همین دلیل توصیه می شود صرفا با مطالعه این مطلب اقدام به خود درمانی ننمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.00
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×