» معرفی دارو و قرص » قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چیست و عوارض نحوه مصرف آن چگونه است ؟
قرص آلفن ایکس
معرفی دارو و قرص

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چیست و عوارض نحوه مصرف آن چگونه است ؟

آذر 27, 1402 575288

آنچه در این مطلب میخوانید

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط ​​ناشی از سردرد، دوره های قاعدگی، درد عضلانی، سرماخوردگی، دندان درد یا کمردرد استفاده می شود. این دارو با کاهش فعالیت یک ماده شیمیایی که در بدن باعث درد و تورم می شود اثرگذار است. همچنین از قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای کاهش تب و تسکین درد ناشی از التهاب، تورم و سفتی مفاصل ناشی از آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت استفاده می‌شود.

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰، یک داروی ضد التهاب و مسکن است که برای دردهای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو، همانند سایر داروها، ممکن است عوارضی داشته باشد. قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ دارای خواص مسکنی، ضد التهابی و ضد تب است و به دسته‌ی داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی یا NSAIDs تعلق دارد. این دارو برای کاهش درد، التهاب، تورم و خشکی مفاصل در بیماری‌های مانند آرتریت، نقرس و سایر بیماری‌های روماتیسمی استفاده می‌شود.

بخوانید  لوسیون بتامتازون چیست و چه عوارضی دارد ؟ + نحوه مصرف و نگهداری

علاوه بر این، دیکلوفناک در درمان سایر موارد درد مانند سردرد، درد عضلانی، درد قاعدگی، درد پس از جراحی و زایمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ می‌تواند به عنوان یک گزینه مؤثر برای کنترل درد و التهاب در بسیاری از شرایط پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چیه ؟

این دارو برای تسکین موقت سرفه های ناشی از سرماخوردگی، برونشیت و سایر بیماری های تنفسی استفاده می شود. این محصول معمولاً برای سرفه های مداوم ناشی از سیگار کشیدن یا مشکلات تنفسی طولانی مدت (مانند برونشیت مزمن، آمفیزم) استفاده نمی شود مگر اینکه پزشک شما تجویز کند.

آلفن ایکس ال 100 دیکلوفناک سدیم پیوسته رهش

در واقع آلفن ایکس ال نام تجاری داروی دیکلوفناک سدیم است و نحوه ی فرموله شدن آن در این محصول به صورت آهسته رهش بوده است. منظور از آهسته رهش بودن فرمول دارویی این است که این فرمول باعث می شود که مدت زمان اثرگذاری دارو در بدن طولانی تر شود. قابلیت آهسته رهش بودن در ترکیباتی مانند داروهای ضد درد که برای تسکین درد و التهاب به کار می روند، به ویژه در دردهای مزمن بسیار مطلوب است.

 

استفاده از این دارو برای تسکین دردهایی مانند التهاب مفاصل، کشش تاندون و عضلات، نقرس، میگرن، دردهای دندان و درد پس از عمل جراحی بسیار مطلوب و اثرگذار خواهد بود. البته بهتر است مصرف این گونه داروها برای تسکین درد و التهاب در صورت نیاز و با کمترین مقدار تجویز شده توسط پزشک و داروساز باشد.

بخوانید  آفاکسیم برای عفونت دندان

توجه داشته باشید که مصرف همزمان چند داروی ضد درد و ضد التهاب هیچ تاثیر مضاعفی بر کنترل درد نخواهد داشت و فقط احتمال بروز عوارض این داروها را بیشتر خواهد کرد.

موارد منع مصرف قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ چیست ؟

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ را نمی توان برای درمان دردهای قبل و بعد از عمل قلب مورد استفاده قرار داد.

داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی برای جیست ؟

آلفن متعلق به گروه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است. داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی که به آنها NSAID نیز گفته می شود، به کاهش تب، کاهش درد و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کنند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی در صورت استفاده در دوزهای بالاتر التهاب را نیز در بدن کاهش می دهند.

طرز مصرف قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ چگونه است ؟

قبل از استفاده از آلفن ایکس ال، دستورالعمل های روی برچسب محصول، بروشور راهنما و دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک را دنبال کنید و سعی کنید حتما طبق دستور پزشک از این دارو استفاده کنید.

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای تسکین درد استفاده می شود. داروهای ضد درد معمولاً اگر پس از اولین علائم درد استفاده شوند بالاترین میزان اثرگذاری را دارند و اگر مصرف آن ها تا زمانی که علائم بدتر شوند به تعویق بیفتد ممکن است اثرگذاری مطلوبی نداشته باشند.

قرص آلفن باید همراه غذا استفاده شود. برای جلوگیری از ناراحتی معده، این دارو را همراه با غذا یا شیر مصرف کنید.

دوز رایج قرص آلفن ایکس ال

دوز رایج آلفن برای بزرگسالان ۴۰۰ میلی گرم هر ۴ تا ۶ ساعت ( ۳۲۰۰ میلی گرم در یک روز) است. حداکثر دوز آلفن برای بزرگسالان ۳۲۰۰ میلی گرم در روز است. این دارو معمولاً به مدت ۳ روز برای تب و ۱۰ روز برای درمان درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلفن معمولاً هر روز در زمان مشخصی استفاده می شود و ۱-۲ ساعت طول می کشد تا این دارو اثر خود را شروع کند. هیچ تمایلی برای ایجاد عادت در این دارو وجود ندارد.

بخوانید  بهترین قرص برای پسردار شدن , 7 داروی معجزه آسا برای پسردار شدن

این دارو باید بر اساس نیاز مصرف شود. آلفن ممکن است برای استفاده طولانی مدت در درمان علائم بیماری های روماتیسمی مانند آرتریت و استئوآرتریت تجویز شود.

در صورت استفاده از شکل مایع این دارو، دوز مصرفی را با استفاده از فنجان اندازه گیری، قاشق یا قطره چکان اندازه گیری کنید. قبل از ریختن دارو در وسیله اندازه گیری، باید علامت های اندازه گیری را به دقت بررسی کنید. سپس مقدار دوز را داخل وسیله اندازه گیری بریزید.

پس از استفاده، وسیله اندازه گیری را تمیز کرده و برای استفاده بعدی خود در مکانی امن نگهداری کنید. شما نباید از یک قاشق غذاخوری یا قاشق چای خوری به عنوان وسیله اندازه گیری دوز مصرفی خود استفاده کنید زیرا می تواند منجر به دوز نادرست شود. اگر روی بسته بندی محصول مشخص شده است، قبل از مصرف دارو را تکان دهید.

اگر از شکل قرص جویدنی این دارو استفاده می کنید، قبل از قورت دادن دارو حتما آن را بجوید.

در صورت تداوم یا بدتر شدن وضعیت یا بروز علائم جدید به پزشک خود اطلاع دهید.

ممکن است دوز کمتری از قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای کاهش خطر عوارض جانبی توصیه شود.

استفاده از قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای کودکان خوبه ؟

اگر به کودکی قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ می‌دهید، حتماً از محصولی استفاده کنید که برای استفاده در کودکان در نظر گرفته شده است. قبل از دادن این دارو، از وزن یا سن کودک برای یافتن دوز مناسب از بروشور یا بسته بندی محصول استفاده کنید. همچنین می توانید قسمت دوز این صفحه را بخوانید تا دوز صحیح را برای کودک خود بدانید. در غیر این صورت، با پزشک خود مشورت کنید و توصیه های او را دنبال کنید.

بخوانید  قرص سیتالوپرام یا سیتالوتد 20 و 40 برای چیست ؟ عوارض و نحوه مصرف

طرز نگهداری قرص آلفن ایکس ال 100

طرز نگهداری قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ را در دمای اتاق به دور از دمای زیاد، رطوبت و نور خورشید نگهداری کنید. همچنین این دارو را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

داروها ممکن است برای مصارفی غیر از موارد ذکر شده در راهنمای دارو داده شوند. از قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای علائمی که برای آنها تجویز نشده است استفاده نکنید. قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ را به افرادی که ممکن است علائم مشابه شما داشته باشند، ندهید. خوددرمانی می تواند موجب آسیب به بافت های بدن شود.

یک نوبت فراموش شده را باید به محض یادآوری مصرف کنید. با این حال، اگر زمان مصرف دوز بعدی تقریباً تمام شده باشد، باید از دوز فراموش شده صرفنظر کرد و برنامه دوز منظم را ادامه داد. از مصرف دو برابر دوز مصرفی برای جبران دوز فراموش شده خودداری کنید.

در صورت مصرف بیش از حد آلفن ایکس ال ۱۰۰ چه باید کرد؟

اگر بیش از دوز توصیه شده آلفن ایکس ال مصرف کرده اید، فوراً با پزشک مشورت کنید. اگر مصرف بیش از حد در ۱ ساعت گذشته اتفاق افتاده باشد، اثر سمی را می توان با مصرف زغال فعال کاهش داد. زغال فعال نوعی کربن است که دارای منافذ کوچک و کم حجم است. این منافذ به به دام انداختن مواد شیمیایی مانند مسمومیت کمک می کنند. در مورد بزرگسالان، از شستشوی معده برای به حداقل رساندن اثر سمی استفاده می شود. شستشوی معده فرآیند پاکسازی مواد سمی معده است.

علائم مصرف بیش از حد آلفن ایکس ال

اگر بیش از حد از این دارو استفاده کنید، می تواند منجر به رسیدن سطح خطرناکی از دارو در بدن شما شود. در چنین مواردی، علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد شکم
  • سطح بیش از حد اسید در بدن
  • خون در ادرار
  • رنگ آبی اطراف لب، بینی و دهان
  • کما
  • گیجی
  • تشنج
  • خواب آلودگی
  • حرکات سریع چشم
  • سردرد
  • سطح سدیم بالا در خون
  • افزایش ضربان قلب
  • فشار خون پایین
  • حالت تهوع
  • صدای زنگ در گوش (وزوز گوش)
  • تنگی نفس
  • تنفس آهسته
  • ضربان قلب آهسته
  • استفراغ
بخوانید  مسکن های بدون نسخه در داروخانه ها برای تسکین و درمان انواع درد

اگر فکر می کنید در مصرف قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ زیاده روی کرده اید، فوراً با مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس) تماس بگیرید.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰

قبل از استفاده از آلفن، سابقه پزشکی و سلامت خود از جمله موارد زیر را به پزشک اطلاع دهید:

  • آسم
  • خونریزی روده ها
  • مشکلات تنفسی
  • تجمع مایعات اضافی در بدن
  • فشار خون بالا
  • خونریزی معده
  • زخم

قبل از استفاده از قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰، اگر به دارو یا مواد تشکیل دهنده آن حساسیت دارید، با پزشک خود مشورت کنید. احتمالا پزشک شما یک داروی جایگزین تجویز کند و سوابق پزشکی شما را برای ثبت این اطلاعات به روز کند.

قبل از انجام عمل جراحی در طول استفاده از آلفن، با پزشک و دندانپزشک خود در مورد محصولات دارویی که استفاده می کنید از جمله داروهای تجویزی / بدون نسخه / داروهای گیاهی صحبت کنید.

استفاده از این دارو می تواند فشار خون را تغییر دهد. اگر فشار خون بالا دارید، استفاده از آلفن ممکن است منجر به افزایش فشار خون شود. بنابراین، باید به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنید.

آیا قرص آلفن ایکس خواب آور است؟

مصرف قرص آلفن ایکس می تواند باعث خواب آلودگی شما شود. هنگام استفاده از ماشین آلات، رانندگی با وسیله نقلیه یا انجام هر فعالیت دیگری که نیاز به هوشیاری کامل دارند، احتیاط کنید. مصرف مشروبات الکلی همراه با قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ می تواند خواب آلودگی را بدتر کند.

بخوانید  معرفی قرص و شربت کتوتیفن (KETOTIFEN) و عوارض جانبی و دلایل مصرف آن

استفاده از قرص آلفن ایکس در بارداری

قرص آلفن ایکس در دوران بارداری فقط باید در صورت لزوم و با مشورت پزشک مصرف شود. این دارو می تواند با ایجاد بیماری قلبی و فشار خون بالا به نوزاد متولد نشده آسیب برساند. آلفن متعلق به گروه داروهایغیر استروئیدی است. داروهای غیر استروئیدی را نباید بعد از هفته ۲۹ بارداری مصرف کرد زیرا این داروها می توانند آسیب جدی به جنین وارد کنند.

مصرف قرص آلفن ایکس در دوران شیردهی

در مورد استفاده از قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. این دارو به شیر مادر وارد می شود اما میزان ورود آن به اندازه ای نیست که به نوزاد آسیب برساند. با این حال، اگر برای طولانی مدت از قرص آلفن ایکس استفاده می کنید، نباید به نوزاد خود شیر بدهید.

تاثیر قرص آلفن ایکس بر باروری

آلفن می تواند بر باروری در زنان تأثیر بگذارد. اگر قصد بارداری دارید، در مورد استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید. استفاده از آلفن می تواند باروری را در زنانی که قصد بچه دار شدن دارند کاهش دهد. از آلفن برای زنانی که مشکل بچه دار شدن دارند استفاده نکنید. در زنانی که قصد باردار شدن دارند یا در سه ماهه اول یا دوم بارداری، دوز کم آلفن باید برای مدت کوتاهی مصرف شود.

خطرات مصرف مشروبات الکلی در هنگام مصرف قرص آلفن ایکس

این دارو ممکن است باعث خونریزی در معده شود. استفاده منظم از تنباکو یا الکل در حین استفاده از این دارو می تواند خطر ابتلا را افزایش دهد. اگر به طور منظم سیگار می کشید و مشروبات الکلی می نوشید با پزشک خود مشورت کنید. آلفن نباید برای بیماری آبله مرغان استفاده شود زیرا خطر عفونت را افزایش می دهد. ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به عفونت های ویروسی و مننژیت در بیمارانی شود که دارای برخی از اختلالات خود ایمنی هستند.

بخوانید  فواید قرص سفیکسیم 400 برای دندان درد

این دارو می تواند حساسیت شما را به نور خورشید افزایش دهد. اگر این اتفاق افتاد، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هنگامی که از منزل خارج می شوید، پوست خود را بپوشانید. زمان قرارگیری در معرض آفتاب را محدود کنید.

عوارض جانبی قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ در بیماران مسن

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ می تواند موجب افزایش بروز عوارض جانبی در بیماران مسن شود. ممکن است بیماران مسن افزایش خطر خونریزی معده و روده و پارگی پوشش داخلی معده یا روده را تجربه کنند.

استفاده طولانی مدت از قرص آلفن ایکس ال

درمان طولانی مدت با آلفن ایکس خطر حمله قلبی، سکته مغزی، زخم، و خونریزی معده و روده را افزایش می دهد.

عوارض جانبی نادر قرص آلفن ایکس ال

استفاده از قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ می تواند به ندرت عوارض جانبی زیر را نیز داشته باشد:

  • عملکرد غیر طبیعی کبد
  • تعداد گلبول های سفید به طور غیر طبیعی پایین است
  • اضطراب
  • بدن تولید سلول های خونی جدید کافی را متوقف می کند (کم خونی آپلاستیک)
    کمبود پلاکت در خون
  • مشکل در تنفس
  • تولید بیش از حد پروتئین در ادرار
  • کم خونی همولیتیک
  • التهاب پوشش داخلی معده
  • التهاب کبد (هپاتیت)
  • بیخوابی
  • زردی
  • نارسایی کلیه
  • زخم دهان
  • از دست دادن جزئی یا کامل شنوایی
  • عملکرد ضعیف کلیه ها
  • لکه های قرمز یا بنفش تغییر رنگ روی پوست
  • پارگی در دیواره دستگاه گوارش
  • حساسیت به خورشید
  • خارش شدید پوست
  • بثورات پوستی با برجستگی های قرمز، خارش دار و برجسته
  • زخم در پوشش اثنی عشر
  • تورم لایه زیرین پوست
  • عفونت ویروسی بینی و گلو
  • از دست دادن بینایی

هنگام استفاده از سوسپانسیون آلفن ممکن است عوارض جانبی شدید زیر نیز ایجاد کند:

  • بیماری قلبی و سکته مغزی (احتمالاً کشنده)
  • واکنش های پوستی مانند اختلال جدی پوست و غشاهای مخاطی و قرمزی پوست (احتمالاً کشنده)
  • علائم: بثورات پوستی، تب خارش
  • مشکلات کبدی مانند یرقان، التهاب کبد و از دست دادن عملکرد کبد (احتمالاً کشنده)
  • اختلالات گوارشی (احتمالاً کشنده)
  • علائم: التهاب، خونریزی، زخم و پارگی در پوشش داخلی معده، روده کوچک یا روده بزرگ
بخوانید  بهترین زمان و نحوه مصرف قرص دمیترون چیست ؟ 15 عوارض قرص دمیترون بشناسید

پزشک شما قرص آلفن ایکس را تجویز کرده به این دلیل که ارزیابی کرده است که فواید آن بیشتر از خطرات ناشی از عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

اگر عوارض جانبی را تجربه کردید یا متوجه سایر عوارضی شدید که در بالا ذکر نشده است، برای مشاوره پزشکی با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین ممکن است عوارض جانبی را به اداره غذا و داروی محلی خود گزارش دهید.

بیماران که قبل مصرف قرص آلفن ایکس ال حتما باید با پزشک خود مشورت کنند

فشار خون بالا

بیماران مبتلا به فشار خون بالا هنگام استفاده از این دارو در معرض خطر بیشتری هستند. این دارو می تواند بروز بیماری های قلبی را در این بیماران افزایش دهد. هنگام مصرف این دارو فشار خون باید به دقت کنترل شود.

احتباس مایعات و نارسایی قلبی

بیمارانی که آب/مایع را در بدن خود نگه می دارند یا در معرض خطر نارسایی قلبی هستند، هنگام استفاده از این دارو در معرض خطر بیشتری هستند. این دارو باید با احتیاط در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی یا احتباس مایعات مصرف شود.

همچنین بخوانید: لیست قیمت کولر گازی گری

زخم یا خونریزی در معده

بیمارانی که سابقه زخم معده یا خونریزی در معده و روده دارند هنگام استفاده از این دارو در معرض خطر بیشتری قرار دارند. این دارو باید با کمترین دوز موثر برای کوتاه ترین مدت ممکن شروع شود.

بخوانید  قرص مکیدنی گیاهی آلتادین چیست و برای چی خوبه؟

عملکرد ضعیف کلیه ها

بیماران مبتلا به مشکلات مربوط به سلامت کلیه در هنگام استفاده از این دارو در معرض خطر بیشتری هستند. این دارو ممکن است تولید برخی هورمون ها را کاهش داده و جریان خون را در کلیه ها کاهش دهد.

مرحله پیشرفته بیماری کلیه

بیماران مبتلا به بیماری کلیوی پیشرفته هنگام استفاده از این دارو در معرض خطر بیشتری هستند. این دارو نباید برای بیماران مبتلا به بیماری کلیوی پیشرفته تجویز شود.

بیماران مسن

بیماران مسن در هنگام استفاده از این دارو در معرض خطر بیشتری هستند. این دارو خطر خونریزی معده و پارگی مخاط معده یا روده را در بیماران مسن افزایش می دهد. در بیماران مسن با سن بالای ۶۵ سال باید مراقبت های ویژه انجام شود.

تداخلات دارویی با قرص آلفن ایکس

هنگامی که دو یا چند دارو با هم مصرف شوند، می تواند نحوه عملکرد داروها را تغییر دهد و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. در اصطلاح پزشکی به این مسئله تداخل دارویی می گویند.

فهرستی از تمام داروهایی که استفاده می کنید با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. هیچ دارویی را بدون تأیید پزشک شروع نکنید، آن را متوقف نکنید یا دوز آن را تغییر ندهید. برخی از داروهایی که با قرص آلفن ایکس تداخل دارند در زیر ارائه شده است:

دیورتیک ها

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ با فوروزماید و بومتانید تداخل دارد که باعث افزایش تولید ادرار می شود. استفاده ترکیبی از این داروها منجر به افزایش خطر آسیب کلیه می شود.

داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی

ممکن است تداخل آلفن با آسپرین وجود داشته باشد که برای کاهش تب و تسکین درد خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود. مصرف آلفن همراه با آسپرین خطر مشکلات مربوط به سلامت معده و روده را افزایش می دهد. اگر به هر داروی ضدانعقادی غیر استروئیدی یا آسپرین حساسیت دارید، از مصرف این دارو خودداری کنید.

بخوانید  معرفی قرص و شربت کتوتیفن (KETOTIFEN) و عوارض جانبی و دلایل مصرف آن

داروهای ضد بارداری

ممکن است قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ با میفپریستون که دارویی برای سقط جنین در مراحل اولیه بارداری است، تداخل داشته باشد. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آلفن اثرات میفپریستون را کاهش می دهند. حداقل ۸-۱۲ روز پس از مصرف میفپریستون از قرص آلفن استفاده نکنید.

مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین

هنگام مصرف این دارو همراه با مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) که برای درمان فشار خون بالا و نارسایی قلبی استفاده می شود، ممکن است لازم باشد دستورالعمل های پزشک شما رعایت شود. این دارو اثر کاهش دهنده فشار خون مهارکننده های ACE را کاهش می دهد.

کورتیکواستروئیدها

هنگام مصرف این دارو همراه با کورتیکواستروئیدها که باعث تسکین نواحی ملتهب بدن می شود، باید دستورالعمل های خاصی را رعایت کرد. استفاده ترکیبی از این داروها منجر به افزایش خطر خونریزی گوارشی می شود.

گلیکوزیدهای قلبی

هنگام مصرف این دارو همراه با گلیکوزیدهای قلبی، که داروهایی هستند که در درمان نارسایی قلبی و ضربان قلب سریع استفاده می‌شوند، ممکن است لازم باشد دستورالعمل‌های پزشک را رعایت کنید. مصرف ترکیبی این داروها می تواند وضعیت نارسایی قلبی را بدتر کرده و عملکرد کلیه ها را کاهش دهد.

سرکوب کننده های ایمنی

هنگام مصرف این دارو همراه با تاکرولیموس که دارویی است که برای جلوگیری از رد برخی اعضای پیوندی استفاده می شود، باید دستورالعمل های خاصی را رعایت کرد. استفاده ترکیبی از این داروها منجر به افزایش خطر آسیب کلیه می شود.

سولفونیل اوره ها

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ با سولفونیل اوره ها که داروهایی هستند که برای درمان قند خون بالا (دیابت نوع ۲) استفاده می شوند، تداخل دارد. این دارو می تواند اثر سولفونیل اوره ها را افزایش دهد.

داروهای ضد انعقاد خون

ممکن است تداخل آلفن با وارفارین که برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می شود، وجود داشته باشد. استفاده ترکیبی از این داروها منجر به افزایش خطر خونریزی گوارشی می شود.

آنتی متابولیت ها

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ ممکن است با متوترکسات، دارویی که برای درمان سرطان و تورم/سفتی دردناک مفاصل ناشی از آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود، تداخل داشته باشد. این دارو می تواند اثرات مضر متوترکسات را افزایش دهد. بیماران باید هنگام مصرف هر دو دارو با هم اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

هشدار مصرف آلفن ایکس ال در بیماران مبتلا به بیماری قلبی

این دارو نباید توسط بیمارانی که بیماری قلبی دارند استفاده شود. این بیماران در صورت استفاده از این دارو ممکن است علائم زیر را داشته باشند:

  • ضعف
  • ابهام در گفتار
  • درد قفسه سینه
  • تنگی نفس

تشخیص آریتمی قلبی

داروی تاریخ مصرف گذشته آلفن ایکس ال

بعید است که مصرف یک دوز از آلفن تاریخ مصرف گذشته عوارض جانبی ایجاد کند. با این حال، اگر احساس ناخوشی یا بیماری دارید، لطفاً با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. یک داروی تاریخ مصرف گذشته می تواند در درمان تجویز شده برای وضعیت شما بی اثر باشد. برای ایمنی بیشتر، مهم است که از داروهای تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.50
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 5

  1. آواتار مرادی
    مرادی

    در کل قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چیست ؟

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      همانطور که قبلاً گفته شد، آلفن XL یک داروی ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAID) است. این دارو برای درمان دردهای خفیف تا متوسط ​​استفاده می‌شود و به تسکین علائم آرتریت مانند التهاب، تورم، سفتی و درد مفاصل کمک می‌کند.

      مکانیسم عمل آلفن XL بر اساس کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها است. پروستاگلاندین‌ها مواد شیمیایی در بدن هستند که در پاسخ به التهاب و درد تولید می‌شوند. با کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها، آلفن XL به تسکین علائم التهابی مفاصل کمک می‌کند.

      در صورتی که مبتلا به یکی از نوع‌های آرتریت مانند استئوآرتریت (استئوآرتریت “osteoarthritis”)، آرتریت روماتوئید (rheumatoid arthritis) و آرتریت نوجوانان هستید، پزشک شما ممکن است برای کنترل درد و التهاب مفاصل، آلفن XL را به شما تجویز کند.

      قبل از مصرف آلفن XL، باید با پزشک خود صحبت کرده و دستورالعمل‌های مصرف دارو را به دقت دنبال کنید. همچنین، از مصرف همزمان داروهای دیگر به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا ممکن است تداخل دارویی وجود داشته باشد. در صورت وجود علائم ناراحتی هنگام مصرف آلفن XL، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

  2. آواتار خلیل
    خلیل

    عالی ممنون کامل ومفید

  3. آواتار رضا
    رضا

    بسیار عالی و کامل
    سپاسگزارم

  4. آواتار رهگذر
    رهگذر

    بسیار جالب واضح وکامل بود با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×