» دندانپزشکی » مسکن قوی برای درد دندان
مسکن قوی برای درد دندان
دندانپزشکی

مسکن قوی برای درد دندان

دی 1, 1402 2210226

دندان را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های دهان هر فرد دانست، عضوی که اگر برای آن کوچک‌‌ترین مشکلی بوجود آید می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی شما داشته باشد. یکی از مواردی که افراد همیشه از رخ داد آن ترس داشته‌اند و به دنبال راهی برای پیشگیری یا رفع این مشکل هستند، درد دندان می‌باشد. درد دندان یکی از بدترین درد‌ها می‌باشد که می‌تواند بسیار برای فرد آزار دهنده باشد، بعضاً ممکن است در زمانی که دندان شما دچار درد شده است، وضعیت شما برای مراجعه به متخصص و کلینیک پزشکی مناسب نباشد، لذا مجبور هستید که با استفاده از روش‌های درمانی سنتی به صورت حداقلی این درد را کاهش دهید تا در زمان و مکان مناسب به کلینیک تخصصی مراجعه کنید و توسط متخصصین حرفه‌ای تحت معاینه قرار بگیرید. اما از چه داروی مسکن قوی برای دندان درد استفاده کنیم؟ بهترین مسکن برای درد دندان کشیده شده چیست؟ اگر که به دنبال دریافت اطلاعات کاملی در رابطه با مسکن‌های قوی برای درد درمان هستید و همچنین علاقه‌مند به دریافت پاسخ سوالات خود می‌باشید، در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مفصل به ذکر این موارد بپردازیم.

بخوانید  ژل لیدوکائین چیست؟

علت درد دندان چیست؟

درد دندان را می‌توان از بدترین نوع درد‌ها دانست که می‌تواند به راحتی خواب و خوراک را از فرد بگیرد و زندگی او را به هم بزند، شما باید برای این نوع از مشکلات از درمان موقت استفاده کنید تا بتوانید قبل از رسیدن به مطلب دکتر، وضعیت پایداری داشته باشید.

زمانی که شما دچار درد دندان می‌شوید، عصب‌های داخل ریشه دندان یا بافت‌های اطراف آن تحریک می‌شوند. می‌توان از شایع‌‌ترین عواملی که باعث رخ داد دندان درد می‌شود را عفونت لثه یا دندان، پوسیدگی دندان و همچنین صدمه دیدن دندان دانست که هر کدام به نحوی می‌توانند موجب درد دندان فرد شوند. یکی دیگر از موارد ممکن نیز کشیدن دندان می‌باشد، اغلب افراد پس از کشیدن دندان خود در آن ناحیه احساس درد می‌کنند.

همچنین ممکن است دردی که در دندان احساس می‌کنید منشأ دیگری به جزء موارد گفته شده داشته باشد. بعضاً ممکن است درد دندان شما به فک نیز منتقل شود که در این مورد نیز آن را به صورت دندان درد حس می‌کنید. از شایع‌ترین نواحی که رخ داد درد آن‌ها به صورت درد دندانی است می‌توان به مفصل فک، گوش، سینوس‌ها و حتی گاهی اوقات قلب اشاره کرد.

بخوانید  دندانپزشکی در فردیس

همچنین بخوانید: علائم دندان در آوردن نوزاد

درمان‌های خانگی دندان درد

یکی از بهترین روش‌های درمانی موقت را می‌توان استفاده از روش‌های درمان سنتی و خانگی دانست. البته قابل توجه است که برای درمان درد دندان و مشکلات تخصصی، همیشه باید اولین قدم شما گرفتن نوبت متخصص و مراجعه به او باشد. اما تا زمانی که فرصت شما برای انجام این مورد بوجود آید و در شرایط درستی باشید، می‌توانید از درمان‌های خانگی و سنتی استفاده کنید تا درد خود را به حداقل ممکن برسانید. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی تعدادی از برترین درمان‌های خانگی دندان درد بپردازیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر در رابطه با قرص مسکن قوی برای دندان درد، چه مسکنی برای دندان درد خوبه و کپسول دندان درد قوی می‌‌توانید به با پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید.

داروی‌های صنعتی

در بخش زیر به معرفی دارو‌هایی پرداخته‌ایم که شما می‌توانید با تهیه‌ی آن‌ها از داروخانه‌های معتبر و مصرف به اندازه، درد و مشکلات خود را کاهش دهید. با ما همراه باشید.

اگر که به موارد خاصی حساسیت ندارید و از قبل استفاده‌ی شما از استامینوفن و ایبوپروفن تأیید شده است، می‌توانید از این نوع مسکن‌ها استفاده کنید. سعی کنید داروی‌های مذکور را طبق دستور پزشک یا مورد نوشته شده بر روی آن‌ها مصرف کنید.

بخوانید  چه زمانی بعد از کشیدن دندان میتوان سیگار کشید ؟

زلوفن برای دندان درد

سعی کنید از خوردن غذاها یا نوشیدنی‌های سرد یا داغ دوری کنید چرا که فقط حال شما را بدتر خواهند کرد.

از محلول آب و نمک برای قرقره کردن استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که شما می‌توانید برای درمان درد دندان خود استفاده کنید را می‌توان، داروهای ترکیبی دانست که بسیار هم اثر بخش هستند. در این مورد شما با استفاده از داروی‌های ضد درد که اغلب حاوی ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین هستند به درمان درد خود می‌پردازید تا بتوانید با استفاده از این مورد به عنوان راه حلی چند ساعته برای تسکین درمان خود استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد قابل استفاده را می‌توان ترکیب استامینوفن و کدئین دانست که در بازار ایران نیز به راحتی قابل یافت است و شما بدون داشتن نسخه می‌توانید آن را از داروخانه‌های معتبر تهیه کنید. این دارو اغلب به فرم کپسول و با نام‌های تجاری مانند نوافن، آسیفن، مگافن و … عرضه می‌شود ولی در بیشتر موارد دارای ترکیبات یکسانی است. در کشور ایران شاهد تنوع داروی‌های ضد درد و ترکیبی نیستیم، اما در کشورهای دیگر داروهای ترکیبی ضد درد متنوعی وجود دارند که حاوی اکسی‌کدون هستند. با توجه به اینکه داروی‌های ضد درد دارای مقداری مخدر هستند، بهتر است در مصرف آن‌ها احتیاط کنید چرا که ممکن است استفاده‌ی بیش از حد برای افراد خاصی خطرناک باشد.

بخوانید  قرص آسپرین برای چی خوبه و چه کسانی باید آسپرین مصرف کنند

زمانی که شما دندان خود را کشیده‌اید یا پس از انجام جراحی دندان می‌باشید، در اغلب موارد متخصص به شما استفاده از آسپرین را برای تسکین درد‌های شما پیشنهاد می‌دهد چون اثرات آن در دوزهای معمول بسیار کم می‌باشد و همچنین قابل توجه است که در دندان پزشکی از این مورد به عنوان مسکنی قوی یاد نمی‌شود. البته اگر که به فکر استفاده از این دارو برای مقابله با درد هستید، می‌توانید از دوز‌های خاص آن استفاده کنید که قابلیت ضد درد و ضد التهاب دارند و می‌توانند کمک جانبی خوبی برای شما باشند. البته بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که آسپرین را نمی‌توان به کودکان کم سن تزریق کرد چرا که می‌توان باعث تشکیل لخته خون شود.

پروفن برای دندان درد

دیگر دارویی که می‌توان استفاده از آن را بسیار موثر و البته کاربردی دانست، استامینوفن است. استفاده از استامینوفن به حدی زیاد است که در دنیای مسکن ها به Paracetamol مشهور است. البته این دارو برخلاف اینکه خاصیت ضد درد دارد، اما در رابطه با التهاب خاصیتی ندارد. استفاده‌ی اصلی این دارو را می‌توان به عنوان موارد ترکیبی با سایر دارو‌ها دانست تا بتوان از آن داروی‌های فوق‌العاده قوی‌ای بدست آورد. استفاده از استامینوفون برای افراد مشکل بخصوصی ندارد و حتی شاهد این هستیم که در خانم‌های باردار هم استامینوفن ضددرد خوبی در تمام مراحل بارداری می‌باشد. البته بهتر است در رابطه با استفاده‌ی زیاد این دارو حواس خود را جمع کنید چرا که می‌تواند باعث بروز مشکلات کبدی شدید شود.

بخوانید  مسکن های بدون نسخه در داروخانه ها برای تسکین و درمان انواع درد

کورتون دارای انواع دارو‌های مختلف می‌باشد که از مهمترین آن‌ها می‌‌توان به دگزامتازون و بتامتازون اشاره کرد. اما متأسفانه در کشور ما مصرف و حتی تجویز آن‌ها در بسیاری از مواقع انجام می‌گیرد که نیازی به آن‌ها نیست. به همین علت بهتر است در رابطه با مصرف این دارو هوشیار باشید، چرا که مصرف بی‌رویه کورتون‌ها برای سلامتی شما بسیار خطرناک خواهد بود.

دارو‌های سنتی

استفاده از دارو‌های سنتی می‌تواند روش خوبی برای تسکین درد شما باشد، بعضاً گیاه‌هایی وجود دارند که با داشتن مقدار خاصی مواد آرام‌بخش به تسکین درد شما کمک می‌کنند و در اصل نقش ضددرد بودن داروی‌های صنعتی را دارند. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی تعدادی از این موارد بپردازیم:

سیر

سالیان طولانی است که از سیر برای مصارف طبی استفاده می‌شود، سیر با داشتن فواید زیادی یکی از بهترین موارد برای استفاده و تسکین درد شما می‌باشد. قابل توجه است که سیر علاوه بر ضد درد بودن، باکتری‌های مضر بدن را نیز از بین می‌برد.

سیر برای دندان درد

روغن میخک

یکی از دارو‌هایی که از آن برای تسکین درد‌های دندان استفاده می‌شود را می‌توان میخک دانست. در این مورد شما برای رهایی از دندان درد می‌توانید یک تکه پنبه در روغن میخک آغشته شده را در دهان خود قرار دهید.

بخوانید  درمان سریع ورم صورت در اثر دندان درد

همچنین بخوانید: آیا جوش شیرین برای دندان مضر است؟

نعنا

یکی دیگر از دارو‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید را می‌توان نعنا دانست. شما در این مورد روش‌های مختلفی دارید که از ساده‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از چای کیسه‌ای نعنایی برای بی حس کردن موضعی و آرام کردن درد لثه اشاره کرد.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بویدد، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامعی در رابطه با مسکن قوی برای درد درمان بدست بیاورید. ما سعی داشتیم تا به صورت کامل و جامع به ذکر مهمترین موارد در رابطه با این موضوع نظیر بهترین مسکن دندان درد، مسکن دندان درد شدید و مسکن قوی برای درد ایمپلنت بپردازیم تا شما هرچه بیشتر با این موضوع آشنا شوید. درمان درد دندان کار ساده‌ای نیست پس بهتر است در صورت امکان به متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید، چرا که این مورد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و اگر شما در روند درمان سنتی خود اشتباهی را انجام دهید و از قرص‌های ممنوعه استفاده کنید، می‌تواند در آینده‌ برای شما خطر ساز شود. مراجعه به متخصص حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند بهترین راه حل باشد، چرا که در مدت کوتاه و پس از معاینه شدن می‌توانید علت مشکل خود را به صورت عمیق و درست متوجه شوید، حال زمان آن است که با مشورت متخصص به استفاده از روش‌های درمانی بپردازید. برای اینکار می‌توانید به کلینیک تخصصی ما مراجعه کنید و با خیال راحت سلامت دهان و دندان خود را به دندانپزشک و متخصصین حرفه‌ای ما بسپارید.

بخوانید  مسواک زدن ارتودنسی

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 10

  1. آواتار بهروز
    بهروز

    آیا مگافن برای دندان درد خوبه ؟

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      مگافن (Mefenamic Acid) یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است که برای درد دوران قاعدگی، درد پریودیک و دیگر نوع دردهای مربوط به دوران قاعدگی مصرف می‌شود. با این حال، مگافن برای درمان درد دندان به عنوان یک انتخاب معمولاً به کار نمی‌رود.

      برای درمان درد دندان، بهتر است از داروهای دیگری که مخصوص درد دندان هستند مانند پاراستامول، ایبوپروفن، کدئین و ترامادول استفاده کنید. همچنین، در صورتی که درد شدید است، باید به یک پزشک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت دقیق درد را تشخیص دهد و راه‌حل مناسب برای شما ارائه دهد.

  2. آواتار نیما
    نیما

    یک مسکن قوی برای درد ایمپلنت معرفی کنید

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      بهترین مسکن برای درد ایمپلنت نیز به میزان درد و شدت آن بستگی دارد. با این حال، مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن، پاراستامول، کدئین و یا ترامادول به عنوان مسکن‌های استاندارد برای درد ایمپلنت شناخته شده‌اند.

      همچنین، پزشکان معمولاً در اثر انجام عمل ایمپلنت، داروی ضد التهاب و ضد درد را به بیماران تجویز می‌کنند تا به کاهش درد و التهاب کمک کنند. در صورتی که درد شما به شدت است و به هیچ کدام از مسکن‌های معمول تسکین نیافتید، باید به یک پزشک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت دقیق درد را تشخیص دهد و راه‌حل مناسب برای شما ارائه دهد.

      در هر صورت، قبل از استفاده از هرگونه مسکن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید و از هرگونه عوارض جانبی جلوگیری کنید.

  3. آواتار هادی
    هادی

    بهترین مسکن برای درد دندان کشیده شده چیه ؟

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      بهترین مسکن برای درد دندان کشیده شده به میزان درد و علت آن بستگی دارد. با این حال، مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن، پاراستامول و کدئین به عنوان مسکن‌های استاندارد برای درد دندان شناخته شده‌اند. همچنین، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است در برخی موارد بهبود قابل توجهی در درد دندان کشیده شده داشته باشد.

      در هر صورت، قبل از استفاده از هرگونه مسکن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید و از هرگونه عوارض جانبی جلوگیری کنید. همچنین، در صورتی که درد دندان شما به شدت است و به هیچ کدام از مسکن‌های معمول تسکین نیافتید، باید به یک پزشک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت دقیق درد را تشخیص دهد و راه‌حل مناسب برای شما ارائه دهد.

  4. آواتار بدبخت دندون درد گرفته
    بدبخت دندون درد گرفته

    تو رو خداد دارم از دندون درد می میرم لطفا یک مسکن قوی برای درد دندان معرفی کنید

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      در صورتی که درد دندان شما شدید است، بهترین راهکار مراجعه به یک پزشک دندانپزشک است. اما در صورتی که به دلایلی نتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید و یا قصد دارید در منزل اقدام به کاهش درد دندان خود داشته باشید، می‌توانید از روش‌های طبیعی و موثری استفاده کنید:

      پاراستامول: این دارو برای کاهش درد و تب استفاده می‌شود و می‌تواند برای درمان درد دندان نیز موثر باشد.

      آلوئه ورا: این گیاه طبیعی خواص ضد التهابی و آرامبخشی دارد و می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. برای استفاده، یک قاشق آلوئه ورا را در دهن خود بگذارید و آن را بین دندان‌های خود حرکت دهید.

      سیب: می‌توانید یک سیب را به صورت خام بخورید یا به صورت رنده شده برای پوشش دادن به دندان‌های خود استفاده کنید. سیب ضد التهابی است و می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند.
      آب نمک: یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید و با این محلول دهان خود را شستشو دهید. نمک ضد التهابی است و می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند.

      بستنی: بستنی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. بستنی سرد، باعث تسکین درد می‌شود و می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند.
      در هر صورت، در صورتی که درد دندان شما شدید است و با استفاده از روش‌های طبیعی بهبودی نیافت، باید به پزشک دندانپزشک مراجعه کنید.

  5. آواتار آرزو ایمانی
    آرزو ایمانی

    لطفا یک قرص برای درد فک معرفی کنید
    ممنونم

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      برای درد فک، می‌توانید از داروهای ضد التهاب و ضد درد مانند پاراستامول، ایبوپروفن، کدئین و ترامادول استفاده کنید. همچنین، در صورتی که درد شدید است، می‌توانید از قرص‌های مسکن قوی‌تری مانند هیدروکدون استفاده کنید.

      بهترین راه برای درمان درد فک، تشخیص دقیق علت آن است. در صورتی که درد فک به علت عفونت یا سایر مشکلات دندانی است، ممکن است نیاز به درمان دندانی یا آنتی‌بیوتیک باشد. در صورتی که درد فک ناشی از مشکلات دیگری مانند التهاب مفصل فک است، درمانی متفاوتی لازم است.

      بنابراین، بهتر است قبل از مصرف هرگونه دارو، با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید و از هرگونه عوارض جانبی جلوگیری کنید. همچنین، در صورتی که درد فک شما شدید است و به داروهای معمول تسکین نیافتید، باید به یک پزشک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت دقیق درد را تشخیص دهد و راه‌حل مناسب برای شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×