» بهداشت و سلامت دندان » چگونه از شر درد دندان خلاص شویم؟ / درمان سریع دندان درد با این ۴ روش خانگی
درمان سریع دندان درد
بهداشت و سلامت دندان - دندانپزشکی

چگونه از شر درد دندان خلاص شویم؟ / درمان سریع دندان درد با این ۴ روش خانگی

اسفند 23, 1402 240220

دندان درد یکی از سخت ترین دردهایی است که افراد در هر سنی تجربه می کنند و روش های زیادی وجود دارد که می توانید برای درمان سریع دندان درد از آنها استفاده کنید. دندان درد اغلب به دلیل پوسیدگی دندان ایجاد می شود، جایی که درد می تواند از خود دندان آسیاب، ناحیه اطراف آن یا یکی از فک ها باشد و همچنین ممکن است نشانه ای از وجود مشکل در داخل بدن باشد. در اینجا ما در مورد برجسته ترین راه حل ها ی چگونه سه سوته از درد دندان خلاص شویم صحبت کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بخوانید  بهترین داروی گیاهی برای دندان درد و عفونت دندان چیست ؟

دندان درد خطرناک

مهم ترین راه حل هایی که می توان برای درمان سریع دندان درد در شب استفاده کرد

اگر دندان درد شما در زمانی شروع می شود که نمی توانید به دندانپزشک بروید. به عنوان مثال، در نیمه های شب، ممکن است احساس کنید که هر کاری برای تسکین درد انجام دهید. برای تسکین موقت درد دندان ، می توانید یکی از درمان های خانگی زیر را امتحان کنید.

  • کمپرس سرد: اگر دندان درد با تورم همراه است، کمپرس سرد را روی گونه خارجی خود قرار دهید. تا حدودی درد را تسکین می دهد. کمپرس سرد ممکن است باعث تسکین موقت درد شود و به شما کمک کند دوباره بخوابید، اما مشکل اصلی را درمان نمی‌کند. اگر پوسیدگی یا هر مشکل دندانی دیگری دارید، تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه نکنید، وضعیت بهبود نمی یابد.
  • روغن میخک: روغن میخک را می توان برای تسکین موقت درد و تورم مرتبط با دندان استفاده کرد. برای درمان خانگی دندان درد، یک سواب پنبه ای را در روغن میخک آغشته کنید تا چند قطره آن خیس بخورد. سپس یک تکه پنبه را روی محل درد دندان و لثه خود بمالید. روغن میخک حاوی اوژنول، یک بی حس کننده طبیعی است، به همین دلیل است که این درمان موثر است. با این حال، روغن میخک فقط به تسکین دندان درد شما کمک می کند، اما مشکل اساسی را درمان نمی کند. همچنین، روغن میخک طعم بدی دارد، بنابراین استفاده از این دارو می تواند ناخوشایند باشد. اما یک درمان سه سوته دندان درد است.
  • شستشو با آب نمک: اگر احساس می‌کنید دندان درد دارید و لثه‌هایتان متورم شده است، می‌توانید به شستشوی با آب نمک گرم به عنوان تسکین دهنده دندان درد متوسل شوید. چند قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم اضافه کنید. مخلوط را در دهان خود بریزید و سپس تف کنید. در حالی که استفاده از آب سرد و گرم ممکن است زمانی که از دندان درد رنج می برید ناراحت کننده باشد، آب گرم می تواند تسکین دهنده باشد. آب گرم به تسکین درد کمک می کند و نمک به کاهش تورم در بافت لثه کمک می کند. باز هم این اثرات موقتی هستند.
  • داروهای درد دندان: برای مقابله با دندان درد، می توانید داروهای بدون نسخه را طبق دستورالعمل روی جعبه مصرف کنید. مهم است که دارو را روی دندانی که به شما آسیب می‌زند نزنید تا بافت لثه نزدیک آن نسوزد و باعث ناراحتی بیشتر نشود. داروهای ضد درد ممکن است شما را در مدتی که منتظر قرار ملاقات با دندانپزشک خود هستید تسکین دهند، اما مانند سایر درمان های خانگی، این داروها راه حل طولانی مدت نیستند. اگر داروهایی برای تسکین درد مصرف کنید و به دنبال درمان باشید، ممکن است بدتر شود و وضعیت دندان های شما بدتر شود. استامینوفن های کدئین دار مسکن قوی برای درد دندان هستند.
بخوانید  هزینه ی تحصیل در رشته ی دندان پزشکی در کشور کانادا 2022-بهیدو

درمان سریع دندان درد با با خاک رس سبز

آیا قرص استامینوفن تایلانول 500 برای دندان درد خوبه؟
خاک رس سبز دارای خواص بسیاری از جمله سم زدایی پوست و بافت های داخلی است. با مکیدن سموم باعث تسکین ناحیه عفونی شده و از شدت درد می کاهد. می توانید از خاک رس آماده استفاده کنید یا خودتان مخلوط خود را آماده کنید، البته به شرطی که این کار را با کاردک چوبی انجام دهید که خاک رس را تغییر ندهد. این یک داروی گیاهی برای دندان است.

درمان فوری دندان درد با استفاده از سیر

سیر یک ماده غذایی است که به دلیل خواص ضد التهابی و بیهوشی آن شناخته شده است، همچنین یک ضد عفونی ثابت شده است. فقط ۲ حبه سیر را له کنید تا یک نوع خمیر غلیظ به دست آید که برای چند دقیقه روی ناحیه دردناک بمالید. شما می توانید درمان را تجدید کنید، اما اگر احساس می کنید که سیر شما را تحریک می کند، بهتر است از درمان دیگری استفاده کنید. البته این یک روش بسیار عالی برای درمان دندان درد های عفونی است.

 

درمان دندان درد با استفاده از زنجبیل

یک چهارم قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک چهارم قاشق چایخوری عسل سفید اضافه کرده و خوب مخلوط کرده و به مدت یک ربع روی محل درد قرار دهید. سپس دهان را با آب بشویید و در صورت نیاز یا زمانی که احساس درد کردید می توانید این عمل را تکرار کنید.

بخوانید  درمان فوری دندان درد شبانه کودکان

زردچوبه برای درمان سریع دندان درد

زردچوبه یک آنتی بیوتیک طبیعی است. اگر خمیری از زردچوبه، نمک و روغن خردل روی دندان دردناک مالیده شود. به عنوان داروی دندان درد عمل می کند و درد را در عرض چند دقیقه تسکین می دهد.

پیاز یک درمان موثر برای دندان درد است

پیاز به دلیل خواص فراوانی که دارد باکتری های دهان را از بین می برد. اگر دندان درد دارید، یک تکه پیاز را بالای دندان یا تمام دندان دردناک نگه دارید.

فلفل سیاه برای از بین بردن دندان درد

برای درمان درد ناشی از احساس سرما یا گرما در دندان ها، مقدار مساوی پودر فلفل سیاه و نمک را با هم مخلوط کنید. با اضافه کردن چند قطره آب به آن خمیر درست کنید. آن را روی ناحیه دردناک بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. با این کار درد دندان در عرض چند دقیقه درمان می شود.

راه هایی برای خلاص شدن از درد دندان برای همیشه

دندان درد
رهایی از دندان درد به طور دائم به علت این درد بستگی دارد و روش درمانی مناسب پس از معاینه پزشکی مشخص می شود. راه های درمان پزشکی دندان درد به شرح زیر است:

بخوانید  ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف

در بیشتر موارد، دندان درد ناشی از پوسیدگی است که باعث ایجاد حفره در دندان آسیاب می شود و این باعث درد شدید می شود، به خصوص اگر این پوسیدگی به عصب برسد و با تمیز کردن خوب دندان و برداشتن پوسیدگی و سپس پر کردن آن، درمان می شود.
در موارد عفونت باکتریایی که به عصب میرسد، کانال ریشه به خوبی درمان و تمیز می شود و در صورت لزوم پالپ یا عصب برداشته شده و حفره با مواد پرکننده مناسب پر می شود.
در مورد عفونت های دندان که با افزایش دمای بدن، ورم لثه و گونه همراه است، دندان ها عمیقا تمیز می شوند یا لثه های ملتهب با آنتی بیوتیک درمان می شوند.
در صورتی که جلسات درمانی به بیش از یک بار ویزیت برای تسکین درد در این مدت نیاز داشته باشد، پزشک مسکن تجویز می کند.

درمان دندان درد برای زنان باردار

رفع دائمی دندان درد برای خانم باردار بر اساس سن جنین و وضعیت سلامتی خانم باردار متفاوت است و درمان پس از انجام عکسبرداری با اشعه ایکس روی دندان انجام می شود تا مشکل به خوبی مشخص شود. ممکن است برخی از خانم های باردار از ترس از دست دادن جنین نگران این اشعه ها باشند اما پزشک این اشعه ها را جز در موارد بسیار ضروری تجویز نمی کند و در حین انجام این اشعه ها از روپوش مخصوص خانم های باردار استفاده می شود تا جنین را از آسیب آن محافظت کند. پس از آن درمان با داروهای طبی انجام می شود، با علم به اینکه خانم باردار نباید بدون نسخه از هیچ گونه آنتی بیوتیک و مسکن استفاده کند، زیرا داروهای دندانپزشکی ممکن است بیش از فایده به خانم باردار آسیب برساند، بنابراین باید ابتدا برای تهیه آن با پزشک مشورت کرد.

بخوانید  بهترین کلینیک دندانپزشکی را چطور پیدا کنیم ؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×