» معرفی دارو و قرص » آفاکسیم برای عفونت دندان
آفاکسیم برای عفونت دندان
معرفی دارو و قرص - بهداشت و سلامت دندان

آفاکسیم برای عفونت دندان

شهریور 28, 1402 90349

دندان ها به عنوان یکی از پرکار ترین اعضای بدن شناخته می شوند. این اعضا همیشه در معرض آسیب های مختلف قرار دارند. به همین دلیل نیز دندانپزشک ها توصیه می کنند تا رعایت بهداشت فردی و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید. اما به عنوان یک نکته بسیار مهم باید در خاطر داشته باشید که حتی با رعایت نکات بهداشتی نیز ممکن است برخی از بیماری ها در دهان به وجود بیایند.

عفونت دندان یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است افراد در طول عمر خود چندین بار درگیر آن شوند. برای رفع عفونت دندان راه و روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها مصرف آفاکسیم است. در ادامه شما را با این قرص و مزایا کاربرد های آن به طور کامل آشنا خواهیم کرد. از آن جایی که ممکن است شما هم به عفونت دندان مبتلا شوید، مطالعه این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

بخوانید  آیا مفنامیک اسید چرک را خشک می کند؟

داروی آفاکسیم چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است با خود داروی آفاکسیم آشنا شوید. این دارو جز دارو های انتی بیوتیک بوده و برای درمان عفونت های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرد. آفاکسیم به عنوان نسل سوم آنتی بیوتیک های سفالوسپورین شناخته می شود و برای درمان عفونت مناطق مختلف بدن از جمله عفونت تنفسی، عفونت ریه، عفونت رحم، عفونت ادراری، عفونت دندان و… مورد استفاده قرار می گیرد.

داروی آفاکسیم چیست؟

یکی از مزایای بسیار خوب این دارو آن است که پس از مصرف به خوبی از طریق دستگاه گوارش جذب می شود و حدود ۳ تا ۸ ساعت طول می کشد تا به غلظت سرمی خود برسد. از این رو این دارو را به عنوان یکی از دارو های زود جذب می شناسند که در کوتاه مدت می تواند به خوبی اثرات خود را نشان دهد.

آیا مصرف آفاکسیم برای عفونت دندان خوب است؟

بسیاری از افراد که با عفونت دندان سر و کار دارند می خواهند بدانند که مصرف آفاکسیم برای این مورد مناسب است یا خیر؟ در واقع آفاکسیم به عنوان یکی از بهترین دارو ها برای از بین بردن درد دندان و التهاب عفونت دندان شناخته می شود و بسیاری از دندانپزشک ها و پزشک ها در هنگام مواجه با مشکل عفونت دندان، آفاکسیم را تجویز می کنند.

بخوانید  کشف علت پوسیدگی دندان انسان از پوسیدگی دندان خرس

از این رو می توان گفت مصرف آفاکسیم برای مشکل عفونت دندان یک راه حل مناسب و ایده آل است. اما با این همه حال باید بدانید که قرص آفاکسیم تنها می تواند التهاب و درد ناشی از عفونت دندان را بر طرف کند. از سوی دیگر اثرات این دارو کوتاه مدت بوده و تا چند ساعت بعد از مصرف از بین می رود. به همین خاطر نیز برای درمان عفونت دندان خود حتما باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

قیمت آفاکسیم

اگر دندان شما عفونت داشت و برای رفع آن به دنبال خرید داروی آفاکسیم بودید، ممکن است قیمت و هزینه های آن برایتان سوال باشد. خوشبختانه آفاکسیم قیمت چندان بالایی نداشته و هر شخصی با هر بودجه ای که دارد به راحتی می تواند نسبت به خرید آن اقدام کند. البته ممکن است در برخی از داروخانه ها اختلاف قیمت هایی وجود داشته باشد. اما با این همه حال قیمت این دارو بسیار مناسب و اقتصادی است.

مزایای آفاکسیم برای عفونت دندان

مصرف آفاکسیم برای عفونت دندان مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. به همین جهت نیز به عنوان یکی از رایج ترین دارو هایی شناخته می شود که برای عفونت دندان به کار گرفته می شوند. در ادامه برخی از مزایای آفاکسیم برای عفونت دندان را برای شما نام برده ایم.

  • دسترسی ساده و آسان به دارو
  • بدون عوارض خاص
  • قیمت پایین و اقتصادی
  • تاثیر گذاری بالا
  • تسکین کامل درد و التهاب
بخوانید  قرص مونته لوکاست یا همان ایروکاست چیست و چرا برای درمان کرونا تجویز می شود؟

شما هم در هنگام مواجه با عفونت دندان می توانید از این دارو استفاده کرده و از مزایای بی نظیر آن برخوردار شوید.

قیمت آفاکسیم

هشدار های مصرف آفاکسیم

برای آنکه سلامت شما به خطر نیفتد، هنگام مصرف این دارو بایستی موارد را در نظر بگیرید و مطابق با آن عمل کنید. در ادامه هشدار های لازم در راستای مصرف این دارو را برای شما توضیح داده ایم.

  • برای تاثیر گذاری دارو، باید آن را در فواصل زمانی منظم مصرف کنید.
  • در صورتی که پس از مدتی وضعیت شما بهبود نیافت، مصرف دارو را قطع کرده و این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • شما می توانید این دارو را با معده پر یا بعد از غذا مصرف کنید و هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.
  • در صورت ابتلا به اسهال این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین به هیچ وجه از قرص های ضد اسهال استفاده نکنید.

با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد، هیچ مشکلی در هنگام مصرف این دارو برای شما پیش نخواهد آمد.

مقدار و نحوه صحیح مصرف آفاکسیم

به عنوان یک نکته بسیار مهم باید در نظر داشته باشید که میزان دوز و نحوه مصرف آفاکسیم برای هر فردی متفاوت است. از این رو بایستی پزشک مقدار و نحوه مصرف آفاکسیم را برای شما تجویز کند. توجه داشته باشید که برای بهبود و دستیابی به نتایج مثبت حتما دارو ها را به میزان دوز های تجویز شده مصرف کنید.

بخوانید  بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

در صورتی که به طور خودسرانه تغییری در دوز مصرفی ایجاد شود، نه تنها عفونت دندان شما بهبود نخواهد یافت بلکه ممکن است عوارض جدی نیز برایتان به همراه داشته باشد.

عوارض جانبی داروی آفاکسیم

مصرف داروی آفاکسیم مانند هر داروی دیگری از عوارضی برخوردار است. البته باید در نظر داشته باشید که این دارو جز دارو های آنتی بیوتیک قرار می گیرد. از این رو عوارض آن شدید نیستند و سلامت انسان را به طور جدی تهدید نمی کنند. از طرف دیگر این دارو ها ها اغلب عارضه ای را به همراه ندارند. اما در برخی از مواقع ممکن است با یک یا چند عارضه همراه باشد.

به طور کلی عوارض جانبی داروی آفاکسیم شامل مواردی همچون واکنش آلرژیک و حساسیت، تنفس، تورم صورت، کهیر، معده، اسهال آبکی یا خونی ، زردی چشم و پوست، کاهش ادرار، سوزش ادرار یا ادرار دردناک، تورم پا یا مچ پا، احساس خستگی یا تنگی نفس شدید می شوند. البته توجه داشته باشید که موارد گفته شده به ندرت و اکثرا در صورت وجود تداخل دارویی ایجاد می شود.

از این رو لازم نیست که نگران موارد گفته شده باشید. در صورتی که آفاکسیم را با تجویز پزشک مصرف کنید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. اما به هر حال اگر عوارضی که نام بردیم برایتان رخ دادند و باعث آزار و اذیتتان شدند بهتر است این موضوع را سریعا با پزشک خود در میان بگذارید.

بخوانید  پلاک دندان چیست و چه عوارضی دارد؟

آفاکسیم برای عفونت دندان

آیا برای مصرف آفاکسیم به تجویز پزشک نیاز است؟

توجه داشته باشید برای استفاده از داروی آفاکسیم حتما باید پزشک شما آن را تجویز کند. مصرف خودسرانه این دارو می تواند عوارض جدی را برای شما به همراه داشته باشد. مخصوصا اگر بیماری دیگری دارید یا هم زمان از دارو های مختلفی استفاده میکند، ریسک آسیب رسیدن به شما بیشتر می شود. پس اگر سلامت جسمانی برایتان مهم است و برای آنکه از مصرف داری آفاکسیم اطمینان خاطر داشته باشید حتما این دارو را با تجویز پزشک مصرف کنید.

آفاکسیم را از کجا می توان تهیه کرد؟

برای خرید آفاکسیم می توانید به داروخانه های سطح شهر خود مراجعه کنید. خوشبختانه این دارو در دسترس بوده و شما می توانید به راحتی نسبت به تهیه آن اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی معتبر، این دارو را سفارش دهید.

جمع بندی

هر فردی چندین بار در طول عمر خود ممکن است دچار عفونت دندان شود. برای رفع این مشکل راه و روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از آفاکسیم برای تسکین درد و التهاب عفونت دندان بسیار رایج است. در واقع آفاکسیم مزایای بسیار زیادی داشته و از قیمت منطقی و بسیار اقتصادی برخوردار است.

بخوانید  آیا لمینت باعث پوسیدگی دندان میشود

از آن گذشته در مدت زمان بسیار کمی اثر بخشی خود را نشان می دهد. به همین جهت نیز به عنوان یکی از بهترین دارو ها برای عفونت دندان شناخته می شود. توجه داشته باشید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک مصرف شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×