» زیبایی دندان ها » چند مدل لمینت دندان داریم
چند مدل لمینت دندان داریم
زیبایی دندان ها

چند مدل لمینت دندان داریم

آذر 8, 1402 110320

چند مدل لمینت دندان داریم

ونیر یا لمینت دندان، روکش نازکی است که با نصب آن می‌­توان ظاهری زیبا را به دندان‌ها بخشید. با قرارگیری قطعات لمینت دندان برروی دندان افراد، اندازه، رنگ، طول دندان‌ها تغییر می‌کند و شما می‌توانید باتوجه به سلیقه خود رنگ و یا اندازه لمینت را انتخاب کنید.

لمینت دندان با پوشاندن نقص‌ها و عیوب دندان، ردیف دندان‌های شما بسیار مرتب و منظم نشان می‌دهد.اگر به دنبال راهی برای افزایش مقاومت و استحکام دندان‌های خود هستید، لمینت می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد.

درباره انواع لمینت باید گفت که جنس برخی از لمینت­‌ها از پلسن و برخی دیگر از مواد رزین کامپوزیت می‌باشند. هر کدام از این لمینت‌ها خصوصیات متفاوتی دارند درنتیجه برای اینکه بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید باید با پزشک مربوطه مشورت نمایید.

در نظر داشته باشید که برای انجام لمینت دندان باید به مراکز معتبر مراجعه نمایید تا از بروز هرگونه مشکل و بیماری جلوگیری شود. در کلینیک‌های معتبر و متخصص، دندان‌پزشکان بسیار مجربی حضور دارند که می‌توانند در انتخاب نوع لمینت دندان به شما کمک کنند.

بخوانید  بهترین سن ارتودنسی دندان چه سنی است؟

اگر درباره انواع لمینت دندان و دیگر موارد دندانپزشکی سوالاتی دارید، پیشنهاد می­کنیم به سایت دندان لند مراجعه کنید و مقالات این سایت را با دقت مطالعه نمایید. در ادامه این مطلب درباره چند مدل لمینت دندان داریم با شما صحبت خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع مدل لمینت دندان

اگر بخواهیم به سوال چند نوع لمینت دندان داریم پاسخ کاملی بدهیم باید بگوییم که از دو نوع ماده برای ساخت لمینت دندان استفاده می‌شود که هرکدام از این مواد ویژگی‌های مختلفی دارند. لمینت دندان به دو دسته سرامیکی و ونیر کامپوزیتی تقسیم می­شود. در ادامه به برخی از خصوصیات آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی ضخامت کمی دارد و همچنین قیمت آن تاحدودی مناسب‌تر از لمینت سرامیکی می‌باشد به همین علت طرفداران این نوع از لمینت زیاد است. قرارگیری قطعات لمینت کامپوزیتی بر روی دندان فرد، بدون تراش دندان انجام می‌گیرد. از دیگر مزایا این لمینت می‌توان به ترمیم دندان توسط متخصص، اصلاح طرح لبخند باتوجه به فیزیک صورت اشاره نمود.

انواع مدل لمینت دندان

لمینت سرامیکی دندان

قیمت لمینت سرامیکی بیشتر از نوع کامپوزیتی است چراکه در بیشتر موارد لازم است برای اجرای لمینت، دندان‌ها را تراش داد و برای ساخت قطعات لمینت باید سایز و ابعاد دندان را برای لابراتوار دندانسازی فرستاد. توجه داشته باشید که لمینت سرامیکی دوام و ماندگاری بالایی دارد پس اگر کیفیت و دوام لمینت دندان برای شما حایز اهمیت است بهتر است لمینت سرامیکی را انتخاب کنید البته قبل از هرچیزی بهتر است با دندانپزشک مشورت نمایید.

بخوانید  باندینگ دندان چیست؟

موارد استفاده از لمینت دندان

استفاده از لمینت دندان می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد برای مثال اگر دندان‌های فردی دارای نقایص شکل، رنگ و … می‌باشد، می‌تواند با استفاده از لمینت دندان این مشکلات را برطرف سازد. از دیگر کاربردهای لمینت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اگر دندان‌های شما به دلایل مختلفی مثل عصب‌کشی، دریافت بیش از اندازه فلوراید، مصرف تتراسایکلین، اثرات رزین‌های پرکننده و… دچار تغییر رنگ شده است، می‌توانید با کمک لمینت دندان تمامی این نقص‌ها را برطرف کنید.
  2. دندان‌های شکسته و یا ترک‌خورده
  3. اگر دندان‌های شما به علت ساییدگی تغییر کرده‌اند، می‌توانید از لمینت دندان استفاده نمایید.
  4. از دیگر موارد استفاده از لمینت دندان می‌توان به دندان‌هایی که نامنظم، نامرتب، ناهموار هستند، اشاره کرد.
  5. برای بستن فاصله میان دندان‌ها نیز از لمینت دندان استفاده می‌شود.

موارد استفاده از لمینت دندان

چه کسانی نمی‌توانند دندان‌های خود را لمینت کنند؟

متاسفانه باید گفت که برای لمینت دندان محدودیت‌هایی وجود دارد و تمامی افراد نمی‌توانند از لمینت دندان استفاده کنند. برای مثال:

  1. افرادی که دندان‌های آنها به علت بیماری و یا پوسیدگی بیش از حد ناسالم است.
  2. اگر دندان‌های فرد در اثر پوسیدگی، پر کردن دندان و… به شدت ضعیف شده است، نمی‌تواند از لمینت دندان استفاده نماید.
  3. کسانی که عادت نامطلوبی مانند دندان قروچه، ساییدن و فشار دادن دندان‌ها روی هم دارند.
  4. عدم ضخامت کافی مینای دندان
  5. کسانی که بهداشت دهانی کامل و درستی ندارند.
  6. دندان‌های کسانی که به سمت لب متمایل است، برای لمینت مناسب نیستند.
  7. اگر به بیماری مفصلی دچار شده‌اید، لمینت دندان به شما پیشنهاد نمی‌شود.
بخوانید  دانستنی های جالب در مورد دندان

مزایا لمینت دندان

لمینت دندان مزایا زیادی دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن نقص‌های دندان خود را بپوشانید و ظاهری بسیار زیبا و تمیز داشته باشید. برخی از مزایا لمینت دندان عبارتند از:

  • با استفاده از لمینت دندان می‌توان درخشندگی و زیبایی خاصی را به دندان‌ها بخشید و درنتیجه اعتماد به نفس فرد بسیار بالاتر می‌رود.
  • با کمک لمینت دندان می‌توان عیوب ظاهری دندان را به راحتی پوشاند.
  • لمینت دندان در مقابل رنگ‌پذیری بسیار مقاوم عمل می‌کند.
  • شما می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی لمینت دندان را نصب کنید.
  • اگر دندانپزشک شما فردی ماهر و متخصص باشد، طول عمر لمینت بیش از ده سال می‌باشد
  • شما می‌توانید لمینت هم‌رنگ دندان خود را انتخاب کنید.

چه کسانی نمی‌توانند دندان‌های خود را لمینت کنند؟

مقایسه کلی انواع مدل لمینت دندان

همانطور که در قسمت‌های قبلی به آن اشاره کردیم، انواع مدل لمینت دندان به دو دسته لمینت سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم بندی می‌شوند.

  1. برای نصب لمینت کامپوزیتی یک نوبت نیاز است درحالی که برای نصب لمینت سرامیکی به حداقل دو نوبت با فاصله پانزده روز نیاز دارید.
  2. لمینت کامپوزیتی بر خلاف لمینت سرامیکی قابلیت برگشت‌پذیری دارد.
  3. ماندگاری لمینت کامپوزیتی پنج تا هفت سال و ماندگاری لمینت سرامیکی ده تا پانزده سال است.
  4. مقاومت و دوام لمینت سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی است.
  5. لمینت سرامیکی در مقابل لکه بسیار مقاوم عمل می­کند.
  6. قیمت لمینت کامپوزیتی نسبت به سرامیکی مناسب‌تر می‌باشد.
بخوانید  آیا لمینت دندان ضرر دارد؟ معایب و عوارض لمینت دندان که نمی دانستید

با لمینت دندان، زیبایی را به دندان‌هایتان هدیه دهید

در این مقاله درباره چند مدل لمینت دندان داریم و خصوصیات هر کدام از آن‌ها با شما صحبت کردیم. اگر دوست دارید دندان‌های زیبایی داشته باشید و یا به دنبال راهی برای پنهان کردن عیوب ظاهری دندان‌هایتان هستید، لمینت دندان گزینه بسیار مطلوبی برای شما عزیزان است.

واضح است به علت نوسانات مواد اولیه برای ساخت لمینت، نمی­توان یک قیمت کلی و نهایی برای انواع لمینت دندان اعلام کرد درنتیجه جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره هزینه لمینت دندان با دندانپزشک خود مشورت کنید. برای مطالعه دیگر مقالات دندانپزشکی و سلامت دندان به سایت دندان لند مراجعه نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×