» معرفی دارو و قرص » قرص منیزیم اکساید جالینوس برای چیست؟
قرص منیزیم اکساید جالینوس برای چیست؟
معرفی دارو و قرص - تغذیه و سلامت

قرص منیزیم اکساید جالینوس برای چیست؟

اسفند 12, 1402 130337

قرص منیزیم اکساید جالینوس

اگرچه یک رژیم غذایی شامل غذاهای سرشار از منیزیم معمولاً مقادیر کافی از این ماده معدنی را برای سلامتی شما فراهم می کند، اما برای افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند و بدنشان اجازه جذب مناسب این ماده مغذی ضروری را نمی دهد، مکمل های منیزیم مانند قرص منیزیم اکساید جالینوس ممکن است به جلوگیری از کمبود آن در بدن کمک کنند.

قرص منیزیم اکساید جالینوس

قرص منیزیم اکساید نوعی مکمل منیزیم است که برای جلوگیری از کمبود و رفع نگرانی‌های سلامتی مانند یبوست، میگرن، اضطراب و گرفتگی عضلات استفاده می‌شود. اثرات ملین و ضد اسپاسم آن به خوبی بررسی شده و اثربخشی آن ثابت شده است.

این مکمل به عنوان کم جذب ترین مکمل منیزیم شناخته می شود، و اگرچه از نظر فنی هنگام استفاده از اکسید منیزیم، منیزیم بیشتری از نظر وزن دریافت می کنید، برخی از محققان معتقدند که سیترات منیزیم گزینه بهتری است.

بنابراین آیا اکسید منیزیم برای سلامتی شما مفید است و از کمبود آن جلوگیری می کند یا باید گزینه دیگری را انتخاب کنید؟

اکسید منیزیم چیست؟

اکسید منیزیم یک مکمل معدنی است که برای افزایش سطح منیزیم خون استفاده می شود. این یک جامد سفید است که معمولاً به شکل پودر یافت می شود. حاوی منیزیم بیشتری نسبت به سایر مکمل‌های منیزیم است و اغلب برای جلوگیری یا رفع کمبود منیزیم استفاده می‌شود . با این حال، موضوع جذب اکسید منیزیم توسط محققانی مطرح شده است که معتقدند به اندازه سایر انواع قرص منیزیم در دسترس زیستی و موثر نیست.

بخوانید  معرفی قرص و شربت کتوتیفن (KETOTIFEN) و عوارض جانبی و دلایل مصرف آن

اکسید منیزیم چیست؟

اکسید منیزیم از سوزاندن منیزیم با اکسیژن خالص ساخته می شود. در برخی از مکمل های اکسید منیزیم، اکسیژن در معرض نمک های منیزیم از رسوبات زیرزمینی یا بستر نمک قرار می گیرد. محصولات ساخته شده از این طریق نسبت به اکسید منیزیم خالص ارزان تر هستند، اما کیفیت ممکن است معادل نباشد، زیرا بستگی به نوع نمک منیزیم مورد استفاده در فرآیند دارد.

جرم مولی اکسید منیزیم ۴۰٫۳ گرم بر مول است. فرمول تجربی اکسید منیزیم MgO است و حاوی حدود ۶۰ درصد منیزیم عنصری است که بالاترین درصد تمام انواع مکمل های منیزیم است. MgO همچنین با اسید هیدروکلریک (HCL) برای تشکیل نمک کلرید منیزیم و آب برهمکنش می کند.

از آنجایی که منیزیم مولکولی است که به خودی خود نمی تواند وجود داشته باشد، باید به چیزی متصل شود تا به شکل مکمل مصرف شود. اکسید منیزیم به اکسیژن متصل است، در حالی که سایر مکمل ها، مانند کلات منیزیم، به یک اسید آمینه متصل می شوند.

نمک های اکسید منیزیم دارای فعالیت های ضد اسید، ملین و شل کننده عضلات هستند. اگرچه جذب اکسید منیزیم ضعیف در نظر گرفته می شود، اما این نوع قرص منیزیم , منیزیم بیشتری در هر قرص فراهم می کند، بنابراین به عنوان یک درمان موثر برای علائم کمبود منیزیم شناخته شده است.

فواید مکمل و فرص اکسید منیزیم

۱٫ از کمبود منیزیم جلوگیری می کند

برای افرادی که قادر به حفظ سطح طبیعی منیزیم از منابع غذایی نیستند، مصرف مکمل اکسید منیزیم می تواند به پیشگیری یا اصلاح کمبود کمک کند. کمبود منیزیم می تواند منجر به مشکلات عمده سلامتی از جمله بی خوابی، اضطراب، درد عضلانی، دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، میگرن و گرفتگی عضلات پا شود.

تحقیقات منتشر شده در ژورنال Open Heart بیان می‌کند که «برخی افراد به منظور جلوگیری از کمبود منیزیم به میزان مطلوب، نیاز به مکمل‌های منیزیم دارند، به خصوص اگر تلاش می‌کنند وضعیت منیزیم بهینه را برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن به دست آورند.»

بخوانید  راهنمای بهترین شربت خارجی اشتها آور کودکان

۲٫ یبوست را برطرف می کند

اکسید منیزیم یک اثر ملین طبیعی دارد زیرا به واسطه اسمزی احتباس آب کمک می کند. به همین دلیل است که اکسید منیزیم برای یبوست یکی از رایج ترین موارد استفاده است. همچنین ماهیچه های دستگاه گوارش را شل می کند، که به حرکت مدفوع در روده ها کمک می کند و به کنترل اسید معده کمک می کند که می تواند منجر به سوء هاضمه شود.

تحقیقات منتشر شده در Annals of Clinical Research نشان داد که وقتی بیماران مسن مکمل‌های اکسید منیزیم دریافت می‌کردند، قوام مدفوع طبیعی‌تر بود و مکمل‌ها نسبت به ملین‌های فله در درمان یبوست کارآمدتر بودند.

۳٫ به بهبود افسردگی و اضطراب کمک می کند.

از آنجایی که این ماده معدنی برای عملکرد GABA حیاتی است، که به تولید مناسب “هورمون های شادی” مانند سروتونین اجازه می دهد، در واقع می تواند به آرام کردن اضطراب و تقویت خلق و خوی شما کمک کند. برای افرادی که منیزیم کافی را از طریق منابع غذایی طبیعی دریافت نمی کنند، مکمل اکسید منیزیم ممکن است به تنظیم هورمون هایی که برای آرامش مغز و تقویت آرامش لازم هستند کمک کند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در PLOS One ، اکسید منیزیم برای افسردگی نیز مفید است . محققان دریافتند که وقتی بزرگسالان مبتلا به علائم اضطراب و افسردگی از مکمل‌های منیزیم برای یک دوره شش هفته‌ای استفاده می‌کنند، باعث بهبودی می‌شود .

فواید مکمل اکسید منیزیم

۴٫ میگرن را تسکین می دهد

وقتی صحبت از استفاده از مکمل اکسید منیزیم برای میگرن می شود ، مطالعات نشان می دهد که می تواند مفید باشد. مجله سردرد و درد آزمایشی را منتشر کرد که از ترکیبی از منیزیم، ریبوفلاوین و کوآنزیم Q10 برای بهبود علائم بزرگسالان مبتلا به حملات مکرر میگرن استفاده کرد. محققان دریافتند که علائم میگرن و بار بیماری به طور قابل توجهی در مقایسه با دارونما کاهش یافته است.

بخوانید  فواید قرص سفیکسیم 400 برای دندان درد

فراتر از این مطالعه، تحقیقات نشان می دهد که استفاده از درمان خوراکی منیزیم یک گزینه ساده، ارزان، ایمن و قابل تحمل است.

۵٫ خواب منظم را ترویج می کند.

مطالعات نشان می‌دهد که قرص منیزیم می‌تواند سطح ملاتونین را افزایش دهند، به القای خواب‌آلودگی و کاهش سطح کورتیزول که با استرس مرتبط است، کمک می‌کنند. استفاده از اکسید منیزیم برای خواب ممکن است به تسکین علائم بی خوابی و تقویت ریتم طبیعی شبانه روزی کمک کند.

۶٫ گرفتگی عضلات را برطرف می کند

اکسید منیزیم در انقباضات عضلانی نقش دارد و به تسکین اسپاسم های مرتبط با گرفتگی عضلات و مشکلاتی مانند سندرم پای بی قرار کمک می کند. یون های منیزیم به عنوان آنتاگونیست های کلسیم در عضلات صاف عروق ما رفتار می کنند. این بدان معنی است که منیزیم به تعادل سطح کلسیم در بدن کمک می کند تا خیلی زیاد نشود و مشکلاتی در کنترل عضلات ایجاد نکند.

مطالعات انجام شده بر روی اکسید منیزیم برای گرفتگی عضلات، نتایج متفاوتی دارد، و برخی نشان می‌دهند که این اکسید منیزیم برای گرفتگی عضلات پا در شب موثرتر از دارونما نیست. اما تحقیقات نشان می دهد که قرص منیزیم برای گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری مفید است.

۷٫ فشار خون بالا را بهبود می بخشد

منیزیم و کلسیم با هم برای حمایت از فشار خون مناسب و جلوگیری از فشار خون بالا کار می کنند. مصرف قرص منیزیم می تواند به جلوگیری از کمبود منیزیم کمک کند. این خبر خوبی است زیرا نشان داده شده است که کمبود منیزیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر جدی را افزایش می دهد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در BMJ ، “در کشورهای صنعتی غربی، مصرف کم منیزیم اغلب مستعد شیوع بالای کمبود منیزیم است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ قلبی عروقی را افزایش می دهد.”

بخوانید  کمبود کدام ویتامین باعث یبوست میشود؟

۸٫ اسید معده را کاهش می دهد

هنگامی که نمک های منیزیم با آب ترکیب می شوند، هیدروکسید منیزیم را تشکیل می دهند که از نظر شیمیایی برای خنثی کردن اسید معده واکنش نشان می دهد . منیزیم را می توان به عنوان یک ضد اسید و برای مدیریت مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه استفاده کرد.

یک مطالعه انجام شده در فرانسه نشان داد که وقتی بیماران مبتلا به سوء هاضمه ترکیبی از اکسید منیزیم، زغال چوب فعال و سایمتیکون را دریافت کردند، ماده‌ای که برای از بین بردن حباب‌های گاز در معده استفاده می‌شود، شدت علائم در مقایسه با دارونما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. بیماران متوجه بهبودی در نفخ شکم، پری بعد از غذا و درد در ناحیه بالای شکم شدند.

فواید مکمل اکسید منیزیم

خطرات و عوارض جانبی اکسید منیزیم

آیا مصرف روزانه قرص اکسید منیزیم بی خطر است؟ ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود، به خصوص زمانی که در دوزهای بالا مصرف شود. این به دلیل اثرات ملین آن است که ممکن است منجر به عوارض جانبی اکسید منیزیم مانند اسهال، گرفتگی شکم و گاهی حالت تهوع شود.

عوارض جانبی منیزیم معمولاً زمانی رخ می دهد که فردی دوزهای ۶۰۰ میلی گرم یا بیشتر مصرف کند. مصرف بیش از حد منیزیم باعث ایجاد فعالیت اسمزی در روده ها و روده بزرگ می شود که باعث تحریک بیش از حد روده ها می شود.

دوزهای بالای قرص اکسید منیزیم ممکن است باعث مشکلاتی مانند فشار خون پایین، ضربان قلب نامنظم، کند شدن تنفس و گیجی شود. در موارد بسیار جدی اما نادر، کما و حتی مرگ ممکن است. این به دلیل عدم تعادل سایر مواد مغذی است.

اگرچه این نادر است، اما برای افرادی که به اکسید منیزیم حساسیت دارند، ممکن است علائمی مانند بثورات پوستی، خارش، تورم و سرگیجه را تجربه کنند. در صورت بروز این علائم، مصرف پودر یا قرص اکسید منیزیم را قطع کنید.

بخوانید  علت نخوردن گوشت عقیقه توسط پدر و مادر

ممکن است پیامدهای پرستاری اکسید منیزیم وجود داشته باشد، اما تحقیقات بیشتری برای درک کامل اینکه آیا منیزیم به شیر مادر منتقل می شود یا خیر، مورد نیاز است. اگر با علائم کمبود منیزیم دست و پنجه نرم می کنید و به مکمل نیاز دارید، در صورت بارداری یا شیردهی، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی قرص اکسید منیزیم

اکسید منیزیم با برخی داروها تداخل دارد، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از مکمل های منیزیم هنگام مصرف داروهای دارویی، با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

برخی از داروهای معمول تجویز شده که با قرص اکسید منیزیم تداخل دارند عبارتند از داروهای تیروئید (مانند لووتیروکسین)، آنتی‌بیوتیک‌های نوع کینولون، داروهای نوع تتراسایکلین (برای عفونت‌های باکتریایی) و بیس فسفونات (برای کاهش تراکم استخوان). اینها همه فعل و انفعالات احتمالی اکسید منیزیم نیستند، بنابراین حتما با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

اگر از قرص منیزیم استفاده می کنید، ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشند و از جذب کامل آنها جلوگیری کنند. همچنین توجه داشته باشید که منیزیم و کلسیم برای جذب با هم رقابت می کنند، بنابراین مصرف همزمان هر دو مانع جذب آنها می شود. مهم است که مصرف داروها و مکمل های اکسید منیزیم را حداقل سه ساعت از هم جدا کنید و با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که از مصرف منیزیم خارج شده اید.

افرادی که از داروهای دارویی استفاده می کنند باید قبل از افزودن قرص اکسید منیزیم به رژیم های سلامت خود با متخصصان مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند. افراد مبتلا به بیماری کلیوی نیز باید قبل از استفاده از مکمل های منیزیم با پزشک مشورت کنند.

مکمل های اکسید منیزیم

مکمل های اکسید منیزیم به صورت قرص، پودر و مایع از راه دهان مصرف می شوند. مقدار توصیه شده روزانه منیزیم عنصری برای مردان بالغ بالای ۳۰ سال ۴۲۰ میلی گرم در روز و ۳۲۰ میلی گرم در روز برای زنان است.

بخوانید  قرص الانزاپین ۵ برای چیست؟ هشدارها و عوارض و نحوه مصرف

هنگام مصرف مکمل های اکسید منیزیم برای جلوگیری از کمبود، دوز معمولاً یک تا دو قرص خوراکی در روز است. برای افرادی که از اکسید منیزیم برای خواب یا به عنوان ضد اسید استفاده می کنند، مصرف یک قرص یک بار در روز یک دوز معمول است.

دوز قرص اکسید منیزیم بیش از یک قرص در روز به وضعیت پزشکی فرد بستگی دارد و باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی تعیین شود. قرص های اکسید منیزیم ۴۰۰ میلی گرم و قرص های ۵۰۰ میلی گرمی رایج ترین فرم های ارائه شده هستند که به طور گسترده در دسترس هستند.

اگرچه مکمل‌ها بدون نسخه در دسترس هستند، پزشک می‌تواند به شما توصیه کند که کدام نوع مکمل منیزیم و برند برای نیازهای سلامتی شما بهترین است. برچسب محصول را برای دستورالعمل، دوز و ذخیره سازی به دقت بخوانید. به طور کلی، مکمل های اکسید منیزیم از طریق دهان یک بار در روز با یک لیوان پر آب مصرف می شود.

آیا مصرف منیزیم اکساید موثر است؟

اگرچه بسیاری از مطالعات فواید مکمل‌های منیزیم را نشان می‌دهند ، اما ثابت شده است که فراهمی زیستی اکسید منیزیم محدود است و از ۰ تا ۴ درصد متغیر است. در واقع، استفاده از اکسید منیزیم در مطالعات تجزیه و تحلیل اثربخشی مکمل‌های منیزیم ممنوع است، زیرا محققان نگران هستند که به شهرت منیزیم به عنوان یک درمان موثر برای نگرانی‌های جدی سلامتی، مانند افسردگی، آسیب برساند.

یک تمایز قابل توجه قرص اکسید منیزیم در مقابل سیترات منیزیم است. تفاوت بین اکسید منیزیم و سیترات منیزیم در این است که دومی به اسید سیتریک متصل می شود که امکان جذب بهتر را فراهم می کند. با این حال، سیترات مولکول طولانی‌تری نسبت به اکسیژن است که برای تولید اکسید منیزیم استفاده می‌شود، بنابراین منیزیم کمتری در یک مکمل استاندارد وجود دارد.

در حالی که سیترات منیزیم بهترین شکل جذب شده منیزیم است، جذب اکسید منیزیم ضعیف ترین در بین تمام مکمل های منیزیم است. با این حال، دارای بالاترین مقدار منیزیم به ازای هر وزن است که به شما این امکان را می دهد که مقدار بیشتری از این ماده معدنی را از همان دوز مکمل سیترات دریافت کنید.

بخوانید  گانودرما چیست و از کجا تهیه کنیم؟

اساساً، اگرچه این مکمل کم جذب ترین مکمل منیزیم است، اما همچنان می تواند به عنوان یک مکمل عالی برای اهداف عمومی عمل کند، زیرا حاوی بالاترین درصد منیزیم عنصری در مقایسه با سایر گزینه ها است. اگرچه شما کمتر جذب می کنید، اما منیزیم بیشتری نسبت به سیترات و سایر مکمل ها دارد.

البته خوردن غذاهای غنی از منیزیم از جمله اسفناج، شاتوت سوئیس، تخمه کدو تنبل، بادام، لوبیا سیاه، آووکادو، ماست و شکلات تلخ بهترین راه برای جلوگیری از کمبود منیزیم است. برای افرادی که با مشکل جذب منیزیم سر و کار ندارند، دریافت این ماده معدنی در منابع غذایی طبیعی بهترین است.

آیا مصرف منیزیم اکساید موثر است؟

قرص اکسید منیزیم یک محصول طبیعی است که از کلسینه کردن سنگ معدن منیزیت (کربنات منیزیم) به دست می آید. این یک اکسید فلزی است که از منیزیم و اکسیژن تشکیل شده و فرمول شیمیایی آن MgO است. اکسید منیزیم حاوی حدود ۶۰ درصد وزنی منیزیم است.

اکسید منیزیم به عنوان منبعی از منیزیم در بسیاری از فرمول‌های مولتی ویتامین مینرال به‌عنوان قرص یا کپسول برای مصرف خوراکی یافت می‌شود. این فرمول ها معمولا زمانی استفاده می شوند که میزان منیزیم تامین شده از طریق غذا برای تامین نیاز روزانه این ماده معدنی کافی نباشد.

علاوه بر این، اکسید منیزیم به عنوان یک ضد اسید، یعنی برای تسکین سوزش سر دل یا سوزش سر دل بسیار استفاده می شود، اما مصرف آن بیش از دو هفته متوالی توصیه نمی شود. یکی دیگر از کاربردهای اکسید منیزیم به عنوان ملین قبل از عمل جراحی برای دستیابی به تخلیه سریع روده است، اما استفاده از آن به عنوان ملین بیش از یک هفته متوالی توصیه نمی شود.

بخوانید  کمبود چه ویتامینی باعث زودرنجی , گریه و استرس میشود ؟

منیزیم یک ماده معدنی کاملاً مفید برای بدن است. هنگامی که فرد دچار کمبود این ماده معدنی باشد، می تواند عواقبی بر سلامتی داشته باشد زیرا به طور معمول به توسعه اعمال ارگانیسم کمک می کند.

در حالی که قرص اکسید منیزیم یکی از فرمت هایی است که در آن مکمل های غذایی ساخته شده از منیزیم را به دست می آوریم .

خواص و کاربردهای دارویی اکسید منیزیم

ضد پیری زودرس از جمله کاربردهای دارویی اکسید منیزیم می توان به کاهش بروز علائم پیری زودرس روی پوست اشاره کرد.

سیستم عصبی مرکزی . علاوه بر این، برای تنظیم عملکرد سیستم عصبی مرکزی مفید است. معمولاً در افرادی که نیاز به کنترل احساسات خود دارند، از استرس، اضطراب یا افسردگی رنج می برند توصیه می شود.

برای تمرکز خوبه اکسید منیزیم اغلب تأثیر مثبتی بر توانایی تمرکز دارد. برخی از دانش آموزان در مواقع استرس آن را برای قبولی در امتحانات انجام می دهند.

از قلب محافظت کنید . یک ماده معدنی خوب برای محافظت از سیستم گردش خون است. با کنترل فشار خون به قلب کمک می کند و ریتم افرادی که از آریتمی و فشار خون بالا رنج می برند را تنظیم می کند.

کلسترول را تنظیم می کند . در حالی که زمانی ایده آل است که می خواهیم کلسترول LDL را کاهش دهیم.

برای مراحل قاعدگی اکسید منیزیم فواید دارویی بیشتری دارد زیرا به تنظیم چرخه های قاعدگی کمک می کند به این معنا که علائم آزاردهنده قاعدگی را بهبود می بخشد. اما زمانی نیز توصیه می شود که زن در یائسگی کامل باشد و قانون تصمیم به کناره گیری بگیرد.

برای مشکلات گوارشی. علاوه بر این، اکسید منیزیم در مشکلات گوارشی مانند اسهال یا یبوست مفید است.

نکات قبل از مصرف اکسید منیزیم

بهتر است قبل از مصرف قرص اکسید منیزیم بدانید که آیا ما افراد مناسبی برای مصرف آن هستیم یا خیر. بهترین چیز این است که ما به دکتر مراجعه کنیم که شک ما را برطرف کند و برای ارزیابی ما یک چکاپ انجام دهد.

بخوانید  قرص سلکوکسیب ۱۰۰ و ۲۰۰ برای چی خوبه؟ نحوه مصرف و عوارض آن

اول از همه، مهم است که در مورد حساسیت به این مکمل یا سایر ملین ها اطلاع دهید تا ببینید آیا می توان آن را توصیه کرد. همچنین باید مشخص شود که آیا مشکلات قلبی یا کلیوی وجود دارد، زیرا ممکن است منع مصرف داشته باشد. همانطور که در صورت بارداری یا شیردهی ما نیز مراقبت ویژه ای خواهیم داشت.

علائم اولیه کمبود منیزیم عبارتند از:

  • از دست دادن اشتها
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • خستگی
  • ضعف

هنگامی که کمبود بدتر می شود، علائم می تواند پیشرفت کند:

  • بی حسی یا گزگز
  • گرفتگی عضلات
  • تشنج
  • ضربان قلب غیر طبیعی
  • یبوست

منیزیم می تواند یک ماده اولیه در برخی ملین ها (به عنوان مثال، شیر منیزیم فیلیپس) باشد.اکسید منیزیم فقط باید در کوتاه مدت به عنوان ملین برای کمک به یبوست استفاده شود . آب را به داخل روده می کشد تا مدفوع را نرم کند و دفع آن را راحت تر کند.

توجه داشته باشید که می توانید منیزیم را از طریق رژیم غذایی و مکمل ها دریافت کنید. قبل از شروع هر گونه مکمل، لطفاً آنها را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.

عوارض جانبی قرص اکسید منیزیم چیست؟

مصرف مکمل هایی مانند اکسید منیزیم ممکن است عوارض جانبی بالقوه ای داشته باشد. این عوارض جانبی ممکن است خفیف یا شدید باشد.

ناراحتی معده و اسهال شایع ترین عوارض جانبی اکسید منیزیم است. ۱ مصرف اکسید منیزیم با غذا می تواند مشکلات معده را کاهش دهد. اگر عوارض جانبی مداوم یا بدتر شد، بهتر است با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

واکنش های آلرژیک شدید به اکسید منیزیم نادر است. با این حال، در صورت بروز موارد زیر فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید:

  • کهیر
  • خارش
  • تورم
  • سرگیجه شدید
  • ضربان قلب نامنظم
  • استفراغ
  • مشکل در تنفس
بخوانید  برای درمان اسهال باید چه قرصی بخوریم؟ معرفی 4 قرص برای درمان اسهال

موارد احتیاط مصرف اکسید منیزیم

افراد مبتلا به مشکلات کلیوی باید قبل از شروع مکمل های اکسید منیزیم با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی صحبت کنند.

علاوه بر این، افراد باردار و شیرده و کودکان باید از مکمل های اکسید منیزیم اجتناب کنند زیرا خطرات آن ناشناخته است.

چه مقدار اکسید منیزیم باید مصرف کنم؟

همیشه قبل از مصرف مکمل با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا مطمئن شوید که مکمل و دوز برای نیازهای فردی شما مناسب است.

مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای منیزیم به شرح زیر است:

بزرگسالان جوان (۱۹ تا ۳۰ سال) : ۴۰۰ میلی گرم در روز برای مردان و ۳۱۰ میلی گرم در روز برای زنان

بزرگسالان بالای ۳۰ سال : ۴۲۰ میلی گرم در روز برای مردان و ۳۲۰ میلی گرم در روز برای زنان

مکمل های اکسید منیزیم باید به صورت خوراکی همراه با غذا مصرف شوند تا ناراحتی معده کاهش یابد. مکمل ها را خرد یا نجوید؛ انجام این کار خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد. اگر به شکل مایع مصرف می شود، دوز مناسب را طبق دستورالعمل روی برچسب مکمل تکان داده و اندازه گیری کنید.

در مورد مصرف اکسید منیزیم خود با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا مقدار مناسب برای نیازهای خود را تعیین کنید.

اگر بیش از حد اکسید منیزیم مصرف کنیم چه اتفاقی می افتد؟

مصرف بیش از حد اکسید منیزیم ممکن است. دوزهای زیاد اکسید منیزیم می تواند باعث سمیت منیزیم شود. این احتمال در افرادی که مشکلات کلیوی دارند بیشتر است.

مصرف بیش از حد اکسید منیزیم ممکن است منجر به موارد زیر شود:

  • مشکلات گوارشی مانند تهوع، اسهال، گرفتگی معده و استفراغ
  • بی حالی
  • ضعف عضلانی
  • علائم مرتبط با قلب مانند ضربان قلب نامنظم یا فشار خون پایین
  • مشکل در تنفس

اگر پس از مصرف اکسید منیزیم هر یک از این علائم را داشتید، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

سوالات متداول اکسید منیزیم

قرص اکسید منیزیم برای چه مواردی استفاده می شود؟

یک مکمل منیزیم است که برای جلوگیری یا رفع کمبود این ماده در بدن استفاده می شود.از مزایای اکسید منیزیم می توان به رفع یبوست، گرفتگی عضلات، اضطراب، فشار خون بالا و سوء هاضمه اشاره کرد.

قرص اکسید منیزیم یا سیترات کدام بهتر است؟

در حالی که اکسید منیزیم توسط بدن نیز جذب نمی شود، حاوی بیشترین مقدار منیزیم در هر وزن است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×