» تغذیه و سلامت » عادت ماهیانه و مواد غذایی برای دوران خونریزی قاعدگی و پریودی چیست ؟
بهترین مواد غذایی برای دوران خونریزی قاعدگی و پریودی عادت ماهیانه چیست ؟
تغذیه و سلامت - سلامت زنان

عادت ماهیانه و مواد غذایی برای دوران خونریزی قاعدگی و پریودی چیست ؟

مهر 9, 1402 231350

هر یک از خانوم ها بعد از شروع دوران بلوغ که از سنین مختلف آغاز می شود، تا قبل از یائسگی عادت ماهیانه و یا پریود می شوند و همچنین عادت ماهیانه نشانه سالم بودن بدن شما می باشد و اگر در هر دوره ۳۰ روزه خونریزی صورت نگیرد، بدن شما با مشکلات مختلفی مواجه می شود و حتی عوامل مختلفی ممکن است، مانند مشکلات جسمی مثل کیست، سردی رحم، حاملگی، عدم تنظیم بودن هورمون ها و همچنین مشکلات گوارشی مانع عادت ماهیانه شدن شما در هر ماه شود.

شما با رعایت برخی از نکات خاص و مهم در این دوران می توانید بهتر از این مرحله عبور کرده و حتی درد کمتری احساس کنید. عادت ماهیانه یک فرآیند طبیعی در هر بانویی است و نشان از سلامت رحم و تخمک های فرد می باشد و اگر فردی دچار عادت ماهیانه نشود، حتما باید به پزشک معالج در اسرع وقت مراجعه کند. خوردن برخی از غذاها در این دوران بسیار مفید و ضروری است و میزان خونریزی را کنترل کند و حتی باعث کاهش درد در روزهای اولیه شود، در این صورت شما راحت تر می توانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

اگر دوست دارید، اطلاعات جامع و کاملی در خصوص غذاهای مخصوص دوران عادت ماهیانه کسب کنید، حتما تا انتهای این مقاله جذاب با ما همراه باشید، قطعا اطلاعات مفیدی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

خوردن چه چیزهای خونریزی قاعدگی را زیاد می کند؟

برخی از مواد غذایی ارگانیک به گونه ای هستند، که حاوی ویتامین ها و املاح معدنی گوناگون هستند و می توانند میزان خونریزی قاعدگی را بیشتر کنند و شما باید به عنوان یک خانم حتما باید این غذاها را بشناسید. یکی از علل اصلی دردهای شکمی خصوصا ناحیه زیر ناف و قسمت رحم خارج نشدن خون به صورت کامل است و به همین علت شما احساس درد بیشتری می کنید. همچنین بهتر است، تا آخرین روز پریودی حتی قطره آخر خون نیز از شما خارج شود، در غیر این صورت با مشکلات رحمی، عفونت و قارچ به احتمال زیاد مواجه می شوید.

بخوانید  خدمات دامپزشکی در محل، 7 دلیلی که شما باید خدمات دامپزشکی در منزل دریافت کنید

شما در این دوران باید سعی کنید، مواد غذایی که خونریزی را افزایش می دهند، بیشتر میل کنید. نکته: اگر باردار هستید و در دوران بارداری مثل حدود ۱۰ درصد از افراد جامعه پریود می شوید، شما حتما از این روش استفاده نکنید، چون در دوران بارداری رژیم غذایی بسیار مهم است و حتی کوچک ترین چیزی می تواند سلامت جنین را به خطر بیاندازد و حتی در ۳ ماه اولیه باعث سقط او شود، بانوان باردار حتما باید به این نکته توجه کافی داشته باشند.گ

خوردن چه چیزهای خونریزی قاعدگی را زیاد می کند؟

فلفل هندی برای عادت ماهیانه

مواد غذایی مختلف مثل فلفل هندی می تواند جریان خونی که خارج می شود، را بیشتر کند، البته اگر شما حساسیت خاصی به این محصول ارگانیک نداشته باشید، می توانید از آن استفاده کنید و همچنین از نمونه های پودری نیز می توانید بهره بگیرید. همچنین شما برای این که مقدار خونریزی تا حد قابل توجهی افزایش یابد، باید از ۱ هفته قبل شروع قاعدگی این ماده غذایی را میل کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

انار برای دوران پریودی

همه بانوان ایرانی از خاصیتی که انار در افزایش خونریزی دارد، خبر داشته و این میوه خوش رنگ علاوه بر افزایش خونریزی به بدن در جبران خون از دست رفته کمک بسیار شایانی می کند و حتی به عنوان یک مسکن در این دوران عمل کرده و درد شما را تا سر حد قابل توجهی کمتر می کند. طبق آخرین آزمایش هایی که در کشور فرانسه روی ۱۰۰ نفر از بانوانی که پریود می شوند، انجام شده است، انار میزان خونریزی را بیشتر کرده و حتی نقش موثری در تنظیم قاعدگی آن ها داشته است.

شما بدون خوردن هرگونه قرص شیمیایی که به بدن آسیب های شدیدی وارد می کند، می توانید عادت ماهیانه راحت تری را پشت سر بگذارید.

آناناس و خونریزی قاعدگی

آناناس برخلاف باورهای عمومی یکی از رقیق کننده های اصلی خون می باشد و می تواند فعالیت های رحم را کنترل کند و حتی میزان خونریزی دوره ای را بیشتر کند. علت اصلی این مسئله شگفت انگیز وجود بروملین موجود در آن است، که در رحم باعث آزاد سازی خون می شود و همچنین فرآیند خارج شدن یک تخمک را که در هر ماه صورت می گیرد، را آسان تر می کند.

بخوانید  متخصص زنان و زایمان و کارهایی که انجام می دهند؟

استفاده از ویتامین C فراموش نشود

قرص ها و مواد طبیعی که حاوی ویتامین C هستند، به هیچ عنوان فراموش نکنید. این ویتامین به طور طبیعی تاثیر بسزایی در افزایش میزان خونریزی و خارج کردن عفونت های رحم دارد و به همین علت حتی عده زیادی از پزشکان متخصص در زمینه زنان و زایمان این قرص را حتما برای بیماران خود تجویز می کنند، که می تواند نقش موثر خود را ایفا کند.

ویتامین سی

معجزه دارچین در دوران پریودی

دارچین را در چرخه قاعدگی شما می توانید به غذاها و دمنوش های خود اضافه کنید، چون دارچین ارگانیک و طبیعی می تواند باعث افزایش قابل توجه مقدار خونریزی در هر یک ماه شده و همچنین باعث آرامش روحی شما می شود، چون ویتامین های موجود در آن شما را از اضطراب و استرس به حد کافی می تواند دور نگه دارد.

سیر و تاثیرات فوق العاده

سیر و تاثیرات فوق العاده آن را در این دوران نادیده نگیرید، این ماده غذایی بیشترین میزان از تاثیر را روی رحم دارد و می تواند باعث افزایش قابل توجه جریان خون در رحم شود و همچنین در این صورت شما هر ماه احساس درد کمتری می کنید.

نکته: حتما در مصرف مواد غذایی که خونریزی قاعدگی را زیادتر می کنند، دقت کرده و از زیاده روی شدیدا پرهیز کنید، چون در این صورت امکان بروز انواع حساسیت ها وجود دارد و شاید بدن شما سازگاری های لازم را در اثر مصرف بیش از حد این مواد غذایی نشان دهد.

زیاد شدن پریود چی بخوریم؟

با افزایش میزان جریان خونی که در پریود خارج می شود، شما می توانید راحت تر از این دوران عبور کنید و حتی به راحتی تمامی فعالیت های روزانه خود را مثل روال قبلی انجام دهید. زیاد شدن خونی که در دوران پریود از بدن خارج می شود، به نفع شما است و همچنین می تواند علاوه بر کاهش درد شما را از برخی از بیماری های خاص که در اثر عدم خارج شدن به موقع خون به وجود می آید، کاملا دور نگه دارد.

بخوانید  برای تقویت حافظه از این نوشیدنی های خانگی مصرف کنید

برخی از مواد غذایی ارگانیک به طور طبیعی دارای این ویژگی هستند و به همین علت مصرف آن ها توسط پزشکان متخصص تغذیه و زنان زایمان کاملا توصیه شده است. شما با تغییر رژیم غذایی خود به راحتی می توانید پریودی راحت تری داشته باشید و مثل قبل از دردهای وحشتناک و غیر قابل تحمل رها شوید. مرکبات مثل گریپ فروت و پرتغال خود به تنهایی نقش موثری دارند و شما حتی با مصرف چند ماده غذایی که خون پریود را بیشتر می کنند، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

به عنوان مثال در یک روز می توانید علاوه بر میل کردن پرتغال از دمنوش های گیاهی مثل زعفران استفاده کنید، که در این صورت بیشترین میزان از تاثیر را خواهید گرفت. نکته: در صورت این که فکر می کنید، حامله هستید، حتما از مصرف زعفران خودداری کنید، چون این ماده غذایی یکی از سقط کننده های جنین های زیر ۳ ماه است و اگر از باردار بودن خود مطمئن هستید، حتما از دمنوش زعفران هر روز دو وعده میل کنید.

شما در این دوران علاوه بر مصرف مواد غذایی خاص باید میزان استرس و اضطراب خود را نیز کاهش دهید، چون از عوامل اصلی بهم خوردن قاعدگی و کمتر شدن خون استرس می باشد و شما در هر حالتی خصوصا در زمان های خاص مثل عادت ماهیانه باید آرامش خود را همیشه حفظ کنید.

آب اسفناج یک منبع غنی از ویتامین A است، که رحم را وادار می کند، میزان خون بیشتری خصوصا در روزهای اولیه ترشح کرده و همچنین کوچک ترین آسیبی به بدن وارد نمی کند و به همین علت در بین روش های خانگی و بدون خطر بیشتر محبوب می باشد و شما باید حتی در میل کردن آن نیز باید تعادل را رعایت کنید، چون در غیر این صورت دستگاه گوارشی شما نیز دچار مشکل می شود.

شکلات نیز در این دوران می تواند مشکلات پریودی را درمان کند و افرادی که دچار اختلالات رحمی نیز هستند، می تواند از این ماده غذایی استفاده کنند.

نکته: حتما به ترکیبات شکلاتی که مصرف می کنید، دقت کرده و مواد اولیه به کار رفته در آن باید حتما کره کاکائو باشد و اگر بتوانید شکلات را به صورت تلخ میل کنید، قطعا بیشترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

بخوانید  بهترین آموزشگاه شیرینی پزی تهران

شکلات طبیعی

یکی از روش های ایمن که مردم در سراسر دنیا از آن بهره مند می شوند، نارگیل خشک شده است، که نحوه مصرف و میل کردن آن بسیار راحت می باشد و به راحتی می توانید به روش های مختلف آن را میل کنید، ترکیبات این ماده غذایی برای تمامی مشکلات رحم کاملا مناسب است.

دانه کنجد خواص اعجاب انگیزی دارد و شما باید حتما در روز مقدار قابل توجهی از آن را میل کنید، دانه کنجد می تواند فرآیند پریود شدن شما را در موعد آن ثابت کند و همچنین از همان روزهای اولیه مقدار قابل توجهی خون از شما خارج خواهد شد و در نتیجه شما دردی در اثر خارج نشدن به موقع خون احساس نخواهید کرد.

دمنوش زردچوبه به همراه نبات به شما آرامش لازم را در این دوران به ارمغان می آورد و همچنین از کمتر شدن خونی که باید به صورت عادی از بدن خارج شود، جلوگیری می کند و در حال حاضر حتی در کتب طب سنتی نیز به این نکته اشاره شده است و از زمان های قدیم برای افزایش جریان خون قاعدگی از زردچوبه به طور گسترده بهره می گرفتند.

برای پسردار شدن در دوران پریودی چی بخوریم؟

شما با برخی از روش های خاص قبل از حاملگی می توانید پسردار شوید و جنسیت جنین خود را تا سر حد قابل توجهی تعیین کنید و البته این روش ها تاکنون در سراسر دنیا بسیار جواب داده اند و در صورت رعایت کردن رژیم و همچنین برخی نکات دیگر می توانید صاحب یک فرزند پسر بشوید. برای این کار شما باید در دورانی که اقدام به بارداری کرده اید، خصوصا در روزهایی که عادت ماهیانه هستید و یک تخمک از رحم آزاد می شود، باید مواد غذایی خاصی را مصرف کنید، تا جنین آینده شما پسر بشود.

بهترین داروها و قرص‌های ضد تهوع و زمان مصرف آن‌ها

طبق روش های واقعی طب سنتی معمولا در افرادی که رژیم غذایی صحیح و طبع گرمی دارند، صاحب جنین پسر می شوند و هر چه قدر شما در این دوران نکات پیرامون رژیم غذایی خود را رعایت کنید، آسان تر به هدف خود می رسید. به همین علت شما در این دوران می توانید مواد غذایی مختلفی، مثل دانه کنجد، روغن های حیوانی، خرما، کره، دارچین، فلفل سیاه و حتی سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید و در دوران اقدام و خصوصا پریودی این مواد غذایی را بیشتر مصرف کنید.

بخوانید  درمان فوری سردرد و سرگیجه ناشی از گاز زغال و قلیان

نکته: اگر می خواهید، شانس خود را بیشتر بالا ببرید، حتما همسر شما نیز از این مواد غذایی میل کند، چون تعیین جنسیت جنین را آقایان نیز تعیین می کنند و در این صورت احتمال که این شما صاحب یک جنین پسر شوید، به بیشتر از ۸۰ درصد می رسد. بهترین زمان مصرف این مواد غذایی برای بانوان در دوران تخمک گذاری و پریودی می باشد و شما به کمک کیت های مخصوص می توانید زمان تخمک گذاری خود را تشخیص دهید.

در زمان پریودی چی بخوریم چی نخوریم؟

در دوران پریودی شما باید بیشترین میزان از توجه را به رژیم غذایی خود دهید و از مواد غذایی که مانع خونریزی می شوند و حتی باعث کند شدن آن شده، جلوگیری کنید، این مواد غذایی باعث افزایش درد شما می شوند، به عنوان مثال کاهو میزان خونریزی را در این دوران بسیار کمتر می کند و شما باید حتما از آن دوری کنید.

در این دوران شما حتما باید در طول مدت خونریزی بیشتر از مواد غذایی ارگانیک و طبیعی استفاده کرده و مصرف هرگونه ماده شیمیایی را به حداقل برسانید، چون رحم میزان جذب بالایی در این دوران دارد و خصوصا اگر اقدام برای بارداری کرده اید، حتما به این نکته توجه بیشتری کنید.

از دمنوش هایی که طبع گرم دارند، برای میان وعده و حتی وعده صبحانه استفاده کرده و اگر با معده خالی میل کنید، بیشتر نتیجه مطلوب را دریافت خواهید کرد. از مواد غذایی مختلف مثل فست فود بپرهیزید، که طبع سردی دارند و احتمال این که درد شما را بیشتر کنند، نیز وجود دارد.

همچنین در دوران عادت ماهیانه حتما کاچی میل کنید، که طبع بسیار گرمی دارد و حتی می تواند آرامش روحی و روانی شما را بیشتر کند و شما کمتر دچار استرس و عصبانیت در این دوران شوید.

همچنین در این دوران انواع میوه ها و خصوصا نمونه هایی که حاوی ویتامین هستند، را حتما میل کرده، تا احساس آرامش بیشتری کنید و حتی این رژیم غذایی به تنظیم خواب شما نیز در دوران پریودی بسیار کمک کرده و از افزایش تعداد هورمون های مردانه جلوگیری می کند. مصرف انواع مواد غذایی که حاوی آهن هستند و حتی مکمل های تقویت کننده می تواند علاوه بر تسکین درد به بدن کمک کند، تا دچار ضعف نشود و خون از دست رفته را به راحتی جایگزین کند.

بخوانید  آیا رابطه از پشت باعث چاقی میشود ؟

دوران پریودی

مصرف آب را بیشتر کنید، چون بدن در این دوران فعالیت های بیشتری انجام می دهد، شما بیشتر به آب احتیاج دارید و حتی برخی از بانوان در دوران عادت ماهیانه عطش می شوند و آب به همراه چند قطره لیمو می تواند به آن ها کمک شایانی کند.

مصرف آجیل های خام را بیشتر کرده و سعی کنید، در روزهای اول مقدار قابل توجهی آجیل را میل کرده، چون این ماده غذایی نیز برخلاف باورهای عمومی طبع گرمی دارد و حتی از سردی رحم و مشکلات دیگر مثل تشکیل کیست و دردهای غیر قابل تحمل جلوگیری کند.

در این دوران از مصرف غذاهای فرآوری شده و خصوصا حاوی مواد نگهدارنده به شدت پرهیز کنید، چون در دراز مدت حتی آسیب های جدی را نیز به بدن وارد می کند. همچنین در روزهایی که عادت ماهیانه هستید، مصرف مواد غذایی هورمونی را نیز به حداقل برسانید.

تاثیر خوردن ماهی در پریودی چیست ؟

همان طور که آگاه هستید، ماهی خصوصا نمونه های قزل آلا، سالمون، خاویار و تن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و این اسیدهای چرب بیشترین میزان از تاثیر مثبت را روی رحم می گذارند و حتی فعالیت های مثبت او را بیشتر کرده و از بروز هرگونه اختلال خطرناک در این دوران جلوگیری می کند و به تشکیل نطفه جنین در افرادی که اقدام کرده اند، کمک بسیار زیادی می کند.

مصرف ماهی در این دوران واقعا مثل معجزه عمل کرده و حتی مشکلات هورمونی افراد نوجوان را کمتر کرده و از بروز یائسگی زودرس جلوگیری می کند و همچنین در پریودی شما با مصرف ماهی حتی کوچک ترین دردی را احساس نخواهید کرد، چون اسیدهای چرب امگا ۳ قوی ترین فلج کننده محرک های عصبی هستند و بدن و خصوصا رحم را وادار می کند، که تمامی خونی را که باید از بدن خارج شود، را در مدت زمان کوتاه تر و به صورت مداوم خارج کند.

بخوانید  استحاضه چیست؟ و علت خون استحاضه چیست ؟

ماهی ها و حتی میگوها می توانند باعث خارج شدن هرگونه عفونتی از رحم شوند و حتی باعث از بین رفتن کیست های کوچک شده و میزان فولیکول را نیز در رحم افزایش می دهد. که این ویژگی برای افرادی که در دوران اقدام به بارداری هستند، بسیار مهم است و حتی ماهی ها از بروز هرگونه مشکلات مربوط به نازایی نیز می تواند به خوبی جلوگیری کند و بیشتر این ماده غذایی یک معجزه است و شما به روش های مختلف می توانید آن را طبخ کنید و حدود یک هفته قبل از پریود شدن میل کنید.

نکته: حتما ماهی خود را با مقدار روغن کمتری بپزید و فرآیند پخت را به صورت سریع انجام دهید، تا ویتامین های موجود در آن بیشتر حفظ شود.

گرمی خوردن در دوران پریودی:

در طب سنتی ایرانی و همچنین طب سنتی چینی بارها به این نکته اشاره شده است، که اگر در دوران پریودی می خواهید، کمتر احساس درد کنید و خون به طور مداوم از شما خارج شود، مصرف گرمی جات را فراموش نکنید و حتی شما اگر مواد غذایی که طبع گرم دارند، را بیشتر میل کنید، احتمال این که در آینده دچار مشکلات مختلف رحمی و یائسگی زودرس شوید، بسیار کم است و به همین علت تا می توانید در دوران پریودی مواد غذایی که طبع گرم دارند، را میل کنید.

مصرف حبوبات در دوران عادت ماهیانه زنان:

برخی از حبوبات به طور طبیعی حاوی مواد غذایی غنی و ویتامین های خاصی هستند، که علاوه بر کاهش درد پریودی باعث خارج شدن خون به مقدار کافی در این دوران می شوند و البته برای جلوگیری از بروز هرگونه نفخ حبوباتی را که در این دوران می خواهید، میل کنید، از ۲۴ ساعت قبل در آب قرار دهید، تا نفخ آن ها از بین بروند.

مصرف انواع حبوبات مثل: عدس، لپه، لوبیا و لوبیا چشم بلبلی در این دوره شدیدا توصیه می شود و حتی این حبوبات حاوی مقدار زیادی آهن هستند و از ضعف و حتی کم خونی جلوگیری می کنند و میزان انرژی مورد نیاز شما را در این دوران بیشتر کرده و شما کمتر احساس خستگی و بی حالی خواهید کرد.

بستنی در زمان پریودی:

در زمان پریودی شما به صورت کنترل شده می توانید بستنی میل کنید، به خاطر این که بستنی حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم است، که از استخوان درد جلوگیری می کند و همچنین به بهتر شدن علائم رحم سرد کمک شایانی کرده و میزان خونی که خارج می شود، کنترل را می کند و حتی کلسیم موجود در آن به صورت طبیعی می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت می کند،

بخوانید  مواد غذایی دارای آهن کدامند؟ معرفی 16 ماده غذایی سرشار از آهن

در صورت امکان حتما در این باره با پزشک معالج خود مشورت کنید، کلسیم فراوان باعث کاهش دردهای قاعدگی و حتی به کمتر شدن علائم پریودی کمک کرده و حتی می تواند به افرادی که دنبال خونریزی بیشتر در دوران قاعدگی هستند، کمک کند.

بستنی در زمان پریودی

آلبالو در دوران قاعدگی:

آلبالو جزء میوه هایی است، که سرشار از ویتامین های مورد نیاز و گروه خاصی از مواد معدنی مورد نیاز رحم است و می تواند رحم شما را گرم تر نگه دارد، چون سردی رحم میزان خونریزی را کاهش می دهد و همچنین باعث می شود، شما احساس درد بیشتری کنید و حتی مقدار خون تا سر حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

برای افرادی که به طور عادی دچار کم خونی هستند، مصرف آلبالو را فراموش نکنند، چون آلبالو برای افرادی که دچار سندرم قاعدگی های دردناک هستند، نیز مثل یک تسکین دهنده درد عمل می کند و عوامل کاهش دهنده خون در دوران قاعدگی را کمتر می کند.

خوردن دوغ در پریودی:

دوغ جزء خانواده لبنیات است و شما با مصرف آن که حاوی کلسیم و گروه های خاصی از ویتامین ها است، می توانید میزان دردهای استخوانی و عضلانی در دوران پریودی را کاهش دهید و همچنین دوغ نقش موثری در کاهش درد کمر در دوران عادت ماهیانه دارد و حتی با مصرف آن قبل از پریود شدن می تواند عادت ماهیانه شما در روزهای اولیه راحت و بدون دردسر باشد.

همچنین دوغ رنگ خون عادت ماهیانه را نیز می تواند تغییر دهد. چون اگر رنگ خون عادت ماهیانه شما تیره و متمایل به سیاه باشد، احتمالا شما دچار عفونت هستید، که دوغ به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و خاص به راحتی می تواند آن را درمان کند و همه چیز به روال عادی خود برگردد.

در حال حاضر حتی پزشکان طب سنتی ایرانی از دوغ کفیر برای درمان افرادی که قاعدگی سخت و دشواری دارند، استفاده می کنند. همچنین دوغ می تواند برخی از مشکلات خاص مثل نفخ در دوران عادت ماهیانه را درمان کرده و شما در طول عادت ماهیانه با مصرف این نوشیدنی کمتر دچار تنش می شوید و این از هر نظر به نفع شما می باشد.

بخوانید  خوردن بادام زمینی بعد از غذا و خواص معجزه آسای کره بادام زمینی

دوغ به طور طبیعی حاوی انواع گروه های خاصی از ویتامین ها است و همچنین می تواند در دوران اقدام به بارداری نیز به تخمک گذاری دقیق کمک کند و همچنین از بروز هرگونه درد جلوگیری کرده و حتی شرایط رحم را برای پریودی بسیار ایده آل می کند و حتی کیست های کوچکی که مانع پریودی می شوند، را به طور کامل از بین می برد و حتی باعث متلاشی شدن آن ها می شود.

دوغ را سعی کنید، در وعده های غذایی خود قرار دهید و در این صورت حتی در دوران پریود، خواب متعادل خود را نیز می توانید حفظ کنید و همچنین دهانه رحم را گشادتر می کند، تا خون به راحتی خارج شود و حتی به عنوان یک لایه محافظت کننده از نفوذ میکروب ها، ویروس ها و برخی از عفونت ها که در رحم مشکلات مختلفی را ایجاد می کنند، به طور کامل جلوگیری کرده و از بروز هرگونه تنبلی تخمدان که از عوامل اصلی پریود نشدن در موعد مقرر است، جلوگیری می کند.

حتی همیشه رحم شما را در دوران بعد از پریودی آماده نگه می دارد و این ویژگی به بانوان جوان در کاهش درد و حتی باروری راحت و آسان بسیار کمک می کند.

تخمه در دوران پریودی:

مغز برخی از تخمه ها چون حاوی گروه های خاصی از اسیدها هستند، می توانند رحم را وادار کنند، که فعالیت های خود را به صورت اصولی جلو ببرند و حتی در ساعات اولیه که درد بیشتر است، شما احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید و خون به مقدار کافی خارج شود و حتی دچار مشکلات خاص گوارشی مثل اسهال و یبوست نشوید. در دوران عادت ماهیانه و حتی چند روز قبل تر مصرف تخمه آفتابگردان به شدت توصیه می شود و همچنین مغز این تخمه می تواند به فعالیت های رحمی به خوبی نظم ببخشد.

میوه های مفید در دوران قاعدگی:

شما در این دوران می توانید انواع مختلفی از میوه ها را میل کنید و تا حد امکان از مصرف میوه های هورمونی و یا نمونه هایی که کودهای شیمیایی دریافت کرده اند، خودداری کنید، چون فعالیت های دقیق رحم را دچار اختلال کرده و حتی می تواند باعث کاهش خونریزی در این دوران شود. مصرف انواع سبزیجات و میوه ها مثل نارگیل، آناناس، پرتغال، گیلاس، آلبالو، خربزه و حتی اسفناج و کرفس می تواند هورمون های زنانه را بیشتر کرده و اختلالات شایع در این دوران را مثل عدم خونریزی را درمان کند.

بخوانید  گانودرما چیست و از کجا تهیه کنیم؟

به همین علت مصرف میوه و سبزیجات مفید در این دوران حتی توسط پزشکان نیز بارها توصیه شده است و علاوه بر همه این ها شما برای داشتن یک بدن سالم باید مواد غذایی مفید و پرانرژی را در دوران قاعدگی مصرف کنید. همچنین در افرادی که تازه وارد دوران بلوغ شده اند و بیشتر متوجه درد شده و کمتر دچار خونریزی می شوند، مصرف روزانه ۵ واحد میوه ارگانیک ضروری است، تا هورمون های آن ها به تعداد متعادل برسد و پریود شدن روند عادی خود را طی کند.

دمنوش برای پریودی:

اکثر کسانی که در حوزه سلامت فعالیت می کنند و مشکلات مربوط به عادت ماهیانه را به صورت دقیق بررسی می کنند، مصرف انواع دمنوش های خانگی و ترکیبی را بسیار مناسب می دانند. به عنوان مثال یکی از دمنوش های رایج که بیشترین میزان از تاثیر را همیشه دارد، دمنوش لیمو، عسل، گل گاوزبان، آویشن و به همراه مقداری آب گرم است، که علاوه بر کنترل درد شما را آرام می کند، که درد کمتری را تحمل کنید و بیشتر فرآیند خونریزی را افزایش می دهد.

چون از عوامل اصلی ایجاد درد در ناحیه رحم و شکم عدم خروج به موقع خون است و به همین علت شما می توانید این دمنوش را در ساعات مشخص میل کنید و به راحتی کمترین میزان از علائم را در دوران پریودی داشته باشید و بیشتر احساس راحتی و آرامش را در یکی از سخت ترین دوره های زندگی خود تجربه کنید.

بهترین صبحانه در دوران پریودی:

شما در این دوران باید وعده های غذایی خود را به هیچ وجه کمتر نکنید، چون بدن به میزان انرژی بیشتری احتیاج دارد و برای این که فعالیت های خود را به درستی انجام دهد، باید مواد غذایی مناسب و ارگانیک را به طور مداوم دریافت کند، در غیر این صورت شما در دوران عادت ماهیانه با مشکلات مختلفی اعم از اختلالات شدید قاعدگی مثل عدم خونریزی و درد مواجه می شوید.

سعی کنید، در این دوران حتما مواد غدایی خاصی را در وعده صبحانه خود بخورید و حتی میزان مواد غذایی که حاوی ویتامین و طبع گرم هستند، را به بیشترین مقدار ممکن برسانید و سعی کنید، وعده های صبحانه خود را متنوع و حتی از دمنوش های خانگی افزایش دهنده خون قاعدگی مثل گل گاوزبان و حتی دارچین بیشتر استفاده کنید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 1

  1. آواتار کاربر
    کاربر

    چرا چرند میگی دوغ و بستنی و درکل اکثر لبنیات بخاطر خاصیت سردی که دارن واسه پریودی اصلا خوب نیس همچنین آلبالو هم طبع سردی داره حالا خوردن آلبالو دقیق نمیدونم خوبه یانه،،
    خانوما لطفا هرچی تو سایتا میگن همه سریع باور نکنید بیشتر تحقیق کنید تا مطمئن باشید لطفا مراقب سلامتی خودتون باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×